ראש עיריית בית שמש הגיש תלונה במשטרה על הסתה וקריאות לאלימות

ר"ע בית שמש הרב משה אבוטבול: החלטנו לעשות סוף להסתה הפרועה המשתוללת ברשתות החברתיות • במקביל לטיפול המשטרתי, יוגשו תביעות אישיות כנגד המסיתים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול הגיש אמש תלונה למשטרת ישראל על הסתה חמורה המתנהלת כנגדו באופן אישי עד כדי איומים על חייו וכנגד המגזר החרדי בעיר ונבחריו במועצת העיר בית שמש.

העיר בית שמש ידעה בחצי השנה האחרונה שני סבבי בחירות סוערים שהסתיימו שניהם בניצחון מרשים של הרב משה אבוטבול. רובם של תושבי העיר מעוניינים לחיות בשלווה ובאחדות, אך ישנם גורמים פוליטיים אשר מנסים להלהיט את הרוחות ולהעכיר את האווירה הציבורית.

לשיא הגיעו הדברים כאשר אותם פעילים החלו להשתולל בהסתה פרועה בשלטי רחוב ובעיקר ברשתות החברתיות באופן חמור ובוטה כנגד הציבור החרדי וזכותו להתגורר בעיר וכנגד נבחרי הציבור החרדי ובראשם ראש העיר הרב משה אבוטבול.

בטופס התלונה כתב ראש העיר: "להלן מקבץ אקראי של ציטוטים מתוך ההשתוללות הבלתי פוסקת ברשתות החברתיות המכיל: פשעי שנאה, כינויי גנאי, עלבונות, הוצאת שם רע, הוצאת דיבה, לשון הרע וקללות, כלפי ראש עיריית בית שמש אישית, המגזר החרדי בכלל, העדה האשכנזית וכו'. וכן קריאות לפעילויות אלימות בלתי חוקיות, למרד מיסים, להחרמת מגזר ולגזענות".

בין היתר נכתבו הכינויים והנאצות: "החרדים הם סרטן, מזוהמים, חזירים, ילידי השטן, בוגדים, נוכלים, פראי אדם, מכת חושך, אוכלי חינם, פינגווינים, פרזיטים" וקללות נוספות שאין הדף סובלן.

חלקם אף קראו באופן ישיר לפגיעה בחרדים ובראש העיר: "לפלוש לדירות ברמה ולא לתת לחרדים להתפתח, כל תושבי בית שמש חייבים לצאת להפגנה בתוך הרמה ולהחריב שם הכל גם את ביתו של העבריין אבוטבול ,להקיא את כל החרדים מתוכינו, לזרוק אתכם לתרקומיא, כלבים אנחנו נכה בכם, אנחנו נשבור לכם את העצמות".

הדברים כללו גם קללות המוגדרות כ"פשעי שנאה" שאילו היו נאמרות כנגד כל קבוצה אחרת מדינת ישראל, היינו עדים לסערה תקשורתית גדולה ושרשרת גינויים מקיפה, כמו: "תקבל דום לב, יבוא לכולם סרטן, שישרפו עוד קיצוניים, תשרף כל שכונת חפציבה, שונא חרדים ורוצה שתמותו".

קרא עוד:

[postim]

בימים האחרונים שוחח ראש העיר הרב משה אבוטבול עם מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו והתריע בפניו מפני ההשלכות החמורות הצפויות ממערכת הסתה פרועה כזו, הבוקר כאמור הגיעו חוקרי המשטרה ללשכתו של אבוטבול לגביית עדות וקבלת מסמכים מפלילים.

ראש העיר הרב משה אבוטבול אמר: "בתקופה האחרונה נחצו כל הקווים האדומים מצד פעילי האופוזיציה בעיר, והגיעו מים עד נפש. מתוקף האחריות הציבורית המוטלת עלי, מחובתי להגיש תלונה במשטרה ולהתריע מבעוד מועד. הכתובת כבר רשומה על הקיר ולצערינו כבר ראינו שמילים יכולות לרצוח"

עוד נמסר, כי מדובר רק בתחילתה של מדיניות חדשה של אפס סובלנות לאלימות, גם כשהיא בשלב המילולי שלה וכך היא גם מוגדרת ע"פ חוק.

"בתחילה חשבנו לכופף את הראש מפני גל ההסתה העכור ולהמתין עד שיסתיימו מערכות הבחירות, אולם לצערנו ההסתה האלימה אינה פוסקת, והגיע הזמן לעשות לזה סוף" הוסיף הרב אבוטבול, תוך שהוא מציין כי במקביל להגשת התלונה במשטרה, יועברו החומרים המפלילים לטיפול משפטי ויוגשו תביעות אישיות כנגד המסיתים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture