קצר בתקשורת: כך משבש צה"ל את התקשורת בין המחבלים

גדוד פסגות מפעיל לוחמים ולוחמות סביב רצועת עזה, שמסייעים לשיבוש תדרי התקשורת של האויב • מפקד היחידה: "מנענו כעשרה מקרים של ירי מדויק לעבר כוחות צה"ל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתוך קיבוץ באזור עוטף עזה חונה רכב צבאי גדול ומשונה למראה. במרחק צעד ממנו נמצא מועדון הקיבוץ, שם עשרות מילואימניקים מגדוד חי"ר נחים לאחר פעילות בגזרה. המועדון מלא באוכל, שתייה, וציוד רב אותו הביאו אזרחים מרחבי הארץ לחיילי צה"ל. בתוך הרכב יושבים שני חיילים עם אוזניות לראשיהם, מול מסכי מחשב ומכשירי רדיו.

מחשבותיהם נמצאות קילומטרים משם, בלב רצועת עזה: גם מדאגה לחברים שנלחמים בפנים, וגם בניסיון לסרוק את רשתות התקשורת לאורכה ולרוחבה של הרצועה. במבצע לוקח חלק סמ"ר א', מפקד צוות בגדוד פסגות, גדוד הלוחמה האלקטרונית של צה"ל. תפקידו לפגוע, לשבש ולשתק אמצעי תקשורת השייכים לאויב, בכלל גזרות הלחימה של צה"ל.

מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ירדו לוחמי הגדוד לדרום, ואף שהם לא לוקחים חלק פיזי בלחימה בתוך הרצועה הם מהווים שכבה נוספת של הגנה, תקיפה וסיוע קרבי ליחידות הלוחמות בשטח. זאת באמצעות מגוון מערכות וכלים מסווגים אותם מפעילים לוחמי הגדוד באוויר, ביבשה ובים.

עובדים בצורה מדויקת בסיוע לא מוחשי

השעה היא שעת צהריים ביום שישי. אזור עוטף עזה שקט מהרגיל, לאחר כניסתה לתוקף של הפוגה הומניטארית. השקט לא מעיד על הפעילות שהתרחשה באזור לפני ימים בודדים. "לפני כמה ימים עלינו על תדר ששייך לאויב, שחסמנו מהר מאוד", מספר סמל ש', לוחם ביחידה. "כל שלושת השבועות חסרי השינה האלה היו שווים את הרגע הזה, כשהבנו שאנחנו מגנים על הכוחות שלנו ושהם בטוחים בזכותנו", הוא מוסיף.

לוחמה אלקטרונית צהל 3

במצבי חירום, פעילות הגדוד יכולה להפוך למצילת חיים ממש. "פיתחנו תפיסת לחימה מיוחדת למקרים כאלה", מסביר מפקד מרכז הל"א, אל"ם א', בעת תדריך ללוחמיו. "לחיילי צה"ל בתוך הרצועה אין מושג שאנחנו שם איתם, מגנים עליהם. מה שמעניין אותנו זה האויב. מנענו כעשרה מקרים של ירי מדויק לעבר כוחותינו בימים האחרונים", הוא חושף.

"אנחנו לא עובדים באגרסיביות אלא בצורה מדויקת, ומסייעים לצוותי הקרב חטיבתיים שלוחמים בתוך הרצועה. את התותחנים מרגישים, עם הפגזים שהם יורים. חי"ר ושריון הם חוד החנית של הלחימה, הם פוגשים אויב בעיניים. הסיוע שלנו אינו מוחשי. אנחנו לא נמצאים שם פיזית – אבל כן משפיעים על מערך הלחימה", הוא מרחיב. עם התפתחות הטכנולוגיה, צבאות וארגוני טרור כאחד הולכים ומתבססים יותר ויותר על מערכות תקשורת לניהול הקרב – רשתות קשר, רשתות סלולריות ואמצעים ממוחשבים.

לוחמה טכנולוגית שתורמת למאמץ המבצעי

פעילות היחידה באזור רצועת עזה מהווה גם סגירת מעגל עבור מפקד הגדוד, סא"ל ג', שהחל לפקד על הגדוד בעת מבצע "עמוד ענן". בדומה לקודמיו בתפקיד, הוא עשה את שירותו הצבאי כקצין קשר ביחידות השדה של צה"ל – בגדודים, בחטיבות ובאוגדות הלוחמות. "מבצע 'עמוד ענן' היה מבחינתי אירוע מעצב לתחילת התפקיד, ואני מרגיש שאני תורם לעיצוב הפעילות שלנו כעת. החיילים עובדים ללא הרף ביצירתיות, ביוזמה ובאופן מבצעי", הוא מסביר. "אנחנו חזקים מתמיד ומוכנים לכל פעולה".

לוחמה אלקטרונית צהל 4

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture