שר הביטחון: "אנחנו לא סבלניים כשרקטות מכוונות לעברנו"

שר הביטחון בוגי יעלון, נפגש עם מושל ניו יורק אנדרו קואומו, והבהיר נחרצות: "אני לא מתכוון לאפשר כניסת מלט לרצועה. חד וחלק" • על הפסקת האש, אמר: "המשלחת הפלסטינית ביקשה אמש להאריך את הפסקת האש, ואנחנו הסכמנו" •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אירח היום בלשכתו בקריה בתל אביב את מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, שהגיע לביקור הזדהות עם מדינת ישראל. עם קואומו הגיעו במשלחת גם חברי סנאט ואנשי עסקים בכירים.

במהלך הפגישה הראה שר הביטחון לחברי המשלחת סרטונים בהם משתמש חמאס באזרחים ובמתקנים אזרחיים לירי רקטות לעבר ישראל, וכן מנהרות טרור שנחפרו במטרה להגיע לתוך שטח ישראל.

במהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון: "לא היה ברור אם נוכל לקיים את הפגישה בבוקר בשל השינויים במצב. אמש היה דוגמא ברורה כיצד הטרוריסטים פועלים. המשלחת הפלסטינית בקהיר ביקשה אמש, בסביבות השעה 11 בלילה, להאריך את הפסקת האש. יש להם קשיים רבים בתוך המשלחת, זו משלחת עם לפחות חמישה ראשים, שכוללת את הרשות הפלסטינית, חמאס, הג'יהאד האסלאמי ופלגים שונים של חמאס. הם ביקשו להאריך את הפסקת האש, ואנחנו הסכמנו. כעבור זמן קצר ספגנו שש רקטות. חיל האוויר שלנו הגיב מיד. עד עתה, מאז אזור השעה אחת בלילה יש שקט, הפסקת אש. אם הם מתכוונים לקיים אותה? טוב. אם לא, אנחנו מוכנים להגיב. להתמודד עם זה. אנחנו לא סבלניים כשרקטות כאלו מכוונות לעבר אזרחינו.

"אני רוצה לברך אותך, המושל קואומו, עם הגעתך לישראל ולמשרד הביטחון בעת הזו. ישראל נמצאת עתה במלחמת טרור בעזה, מול חמאס וארגוני טרור אחרים. הקול הבהיר שלך בתמיכה בנו הוא מאוד חשוב. הטרוריסטים ברצועת עזה מפרים את החוק הבינלאומי, משתמשים באזרחיהם כבמגן אנושי ומנסים לפגוע באזרחינו. זה לא ברור מספיק אפילו בקרב חברינו ברחבי העולם, ויש צורך בבהירות רבה יותר במצב הנוכחי. לכן הקול הבהיר שלך כל כך חשוב.

שר הביטחון יעלון עם מושל ניו יורק (3)

"אנחנו מעריכים מאוד את היחסים עם ארצות הברית. בין הממסדים הביטחוניים היחסים טובים מאוד. רק אמש שוחחתי שוב עם חברי מזכיר ההגנה צ'אק הייגל. החלפנו דעות בנוגע להתפתחויות האחרונות באזור. היחסים בין המדינות מבוססים על אינטרסים משותפים, ויותר מזה על ערכים משותפים. אני מאמין שכשזה מגיע לאתגרים שניצבים בפנינו בשכונה הקשה של המזרח התיכון, שנשלטת כיום בידי איסלאמיסטים רדיקליים כמו האחים המוסלמים – חמאס – דאעש וגורמים שיעיים כמו איראן וחיזבאללה, היחסים בין שתי המדינות חשובים עוד יותר כדי להתמודד עם האתגרים הניצבים בפנינו. הביקור שלך כאן מדגים את היחסים הללו.

"דאעש הוא הארגון הקיצוני ביותר מבין כל הקיצוניים. הם יותר קיצוניים מכל מה שאנחנו מכירים. ציר האחים המוסלמים, זה שחמאס חבר בו, מבוסס על קטאר ותורכיה. קטאר תומכת באחים המוסלמים באזור ומממנת את חמאס. הדרך הטובה ביותר להיאבק בתופעות האלו היא מערכה בינלאומית נרחבת בה העולם החופשי משתף פעולה. האם אנחנו יכולים לאפשר לציר הזה לנצח ולקחת אותנו לכל מיני ועדות בינלאומיות? תמה השר.

"אני לא מתכוון לאפשר כניסת מלט לרצועה. חד וחלק"

בהתייחסו לדיווחים אודות ועדת החקירה המתארגנת בימים אלו, אמר יעלון "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים, אבל אותנו מבקרים. אנחנו צריכים להתמודד עכשיו עם ועדות בינלאומיות שונות. יש לנו לא רק אתגר צבאי אלא גם אתגר מוסרי, אבל אותנו ממשיכים לבקר.

"בשנה שלפני מבצע 'צוק איתן' חשפנו ארבע מנהרות טרור. לכן לא אפשרתי שמלט ייכנס לרצועה, וספגתי על כך ביקורת מהאו"ם. דרשו ממני לאפשר הכנסת מלט, אבל הסברתי שכשהם משתמשים במלט כדי לבנות מנהרות טרור נגדנו, אני לא מתכוון לאפשר כניסת מלט לרצועה. חד וחלק" פסק יעלון.

צילומים: אלון בסון, משהב"ט
שר הביטחון יעלון עם מושל ניו יורק (1)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture