התעשייה האווירית מציגה: צבא של רובוטים

התעשייה האווירית הציגה מגוון מערכות מתקדמות ופתרונות חדשניים בכנס הכלים הבלתי מאוישים שנפתח בשבוע שעבר, באמפי-פארק החדש, ראשון לציון • בין הכלים: משאית רובוטית, כשב"ם, כרב"ם, וכטב"ם • צפו בתיעודים המדהימים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

התעשייה האווירית ידועה כחלוצה עולמית בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים ומובילה עולמית בתחומי הרובוטיקה הצבאית והאזרחית.

ה"סופר הרון"- הכטב"מ המוביל בעולם

במסגרת הכנס יוצג מל"ט הסופר-הרון הכולל מנוע דלק כבד (דיזל) של 200 כוחות סוס ומערכת הנעה מתקדמת. מהירותו של הסופר הרון מגיעה ל- 150 קשר ויותר, מוטת כנפיו- 17 מטרים ומשך שהייתו באוויר – עד 45 שעות.

מערכות האוויוניקה המתקדמות של הסופר הרון ( בעלות יתירות משולשת ), מערכות ממוחשבות נוספות , יכולות עיבוד מתקדמות, הספק חשמלי מוגבר וארכיטקטורת מערכת המאפשרת שילוב יעיל ופשוט של מטע"דים (מטענים ייעודיים) מתקדמים, מחזקים את פוטנציאל ההתפתחות העתידי של המל"ט. למערכות סופר הרון תצורות מרובות שיכולותיהן המבצעית הוכחו בהצלחה רבה למשימות מודיעין, עקיבה, זיהוי, רכישת מטרות, סיור ימי ועוד. ריבוי החיישנים, מערכות תקשורת מהשורה הראשונה ויכולות מוכחות לשילוב במרחב האווירי מהוות נדבך נוסף וחשוב ביכולותיו המתקדמות של סופר הרון.

Super Heron Main Photoמל"ט סופר הרון של התעשייה האווירית

"הארופ" – קמיקזה ללא טייס

דגם של הארופ – מערכת חימוש משוטט מתוחכמת בעלת יכולת זיהוי ופגיעה מדויקת במטרות יוצג אף הוא. הארופ, נשלט מרחוק ומשוגר ממגוון פלטפורמות, מצויד במטען ייעודי (מטע"ד) יום /לילה איכותי המאפשר לו לאתר ולתקוף בדייקנות מטרות נייחות או ניידות, יבשתיות או ימיות בטווחים גדולים.

צפו בניסויים המוצלחים:

haropהארופ- מערכת החימוש המשוטט של התעשייה האווירית

מערכת TAXIBOT לגרירת מטוסי נוסעים

הטקסיבוט הוא רכב רובוטי למחצה המתחבר למטוס ונשלט על ידי טייס המטוס, על מנת להסיע מטוסים מה"שרוול" בנמל התעופה למסלול ההמראה ובחזרה, ללא שימוש במנועי המטוס וזאת, על מנת לחסוך בדלק ולהפחית באופן ניכר פליטת גזים מזהמים.

התעשייה האווירית מפתחת את הטקסיבוט משנת 2008, בשיתוף קבוצת TLD הצרפתית – החברה המובילה בעולם לייצור גוררי מטוסים וציוד עזר קרקעי לתעשיית התעופה, ועם חברת השינוע הקרקעי של לופטהנזה. יצרניות המטוסים בואינג ואיירבס תומכות בפרויקט באופן פעיל, מתוך הכרה ביתרונות הכלכליים של הטקסיבוט ותרומתו הייחודית לתעשיית התעופה.

מערכת הטקסיבוט מעוררת עניין רב בעולם בקרב חברות תעופה, שירותי קרקע, ציוד ונמלי תעופה מובילות. צוותי עבודה שונים ברחבי העולם בוחנים באופן פעיל את הכנסת הטקסיבוט לשימוש בנמלי התעופה המובילים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה. בתחילת החודש נחתם מזכר הבנות בין התעשייה האווירית וחברת TLD לבין חברת התעופה אייר פראנס, לבחינה ולמידה של הפעלת הטקסיבוט בנמל התעופה שארל דה גול בפריס. מגעים מתקדמים נערכים עם חברות תעופה נוספות.

שקט וחלק. מערכת הטקסיבוט בפעולה

קטאנה- כלי שייט קרבי להגנת גבולות ומתקנים

פתרון חדשני לזירה הימית יוצג – דגם של קטאנה- כלי שייט קרבי ייחודי, בלתי מאויש, התומך במגוון רחב של יישומים בזירת הגנה על בטחון המולדת וההגנה על אזורים כלכליים בלעדיים ביניהם- ביטחון נמל, סיור במימיי חופים, הגנת אסדות נפט, מתקנים רגישים ועוד.

כלי השייט הרב תכליתי משמש בין היתר לסיורים ומבצעים הן במים עמוקים והן בסמוך לחוף. ל- KATANA אופן פעולה דואלי, גם בעזרת תחנת שליטה ובקרה מתקדמת או באופן אוטונומי (בלתי מאויש) וגם ככלי שייט קרבי מאויש.

הכשב"מ החדש הינו בעל יכולות התראה מוקדמת והוא נותן תמונת מצב בזמן אמת על ידי איתור, זיהוי וסיווג מטרות קרובות ורחוקות מאוד, כולל יירוט שלהם, אם נדרש. מאפייני ה- KATANA כוללים ניווט אוטונומי, מערכת למניעת התנגשות, מערכת שליטה מתקדמת ועוד. כמו כן, הכלי מצויד במיטען ייעודי (מטע"ד) מסוגים שונים: מערכות תקשורת וקשר (קו-ראיה, ללא קו-ראיה), מכ"מים ומערכות נשק.

קטנה וחכמה. כלי השייט מדגים את ביצועיו

בנוסף, יוצג סימולטור להדרכה, תרגול ותפעול מערכות, מבוסס גרפיקה פוטו-ריאלסטית המדמה את סביבת העבודה של מגוון מערכות ומוצרי התע"א, בדגש על מל"טים. סימולציה של מצבי חירום ותרחישי טיסה מגוונים, מאפשרים למתרגלים לימוד והטמעה ייחודיים המקנים להם ניסיון והכנה מיטביים לתפעול המערכות בזמן אמת.

התעשייה האווירית מפתחת ומייצרת מגוון רחב של מערכות תצפית אלקטרואופטיות מיוצבות בזירות השונות- ים, אוויר ויבשה. אלו מטע"דים (מטענים ייעודיים) מתקדמים בחדות גבוהה (HD) לשימוש על פלטפורמות מאוישות ובלתי מאוישות, ביום ובלילה ובתנאי מזג אוויר קשים.

מטע"ד אחיזת שטח מתקדם מסוג MIST-G שולב לראשונה על מל"ט הרון. מפעל מל"ט של התעשייה האווירית ביצע לאחרונה מספר הדגמות מוטסות בארץ של מל"ט הרון עליו מותקן מטע"ד אחיזת שטח מתקדם MIST-G מתוצרת חברת VisionMap הישראלית. המטע"ד החדשני MIST-G הוא מערכת אלקטרואופטית מוטסת קלת משקל המאפשרת כיסוי שטח רחב ברציפות, ברזולוציה ודיוק גבוהים ביותר. מטע"ד זה מצטרף למספר אמצעים אלקטרואופטיים מתקדמים ששולבו על גבי מלטי ה- MALE Medium Altitude Long) Endurance) של התעשייה האווירית כגון מטע"ד M-19 מתוצרת החברה ומטע"ד RECCE-U מתוצרת רפאל.

פשוט HD. השוואת ביצועי המטע"ד המתקדם לעומת מערכות מעקב "רגילות"

מטע"דים מתקדמים אלו משלימים את יכולות המשימה המשולבות של מל"טי התעשייה האווירית וביניהם משפחת ההרון, הכוללות בנוסף גם מכ"ם SAR/GMTI, סנסור אלינט וסנסור קומינט. שילוב אינטגרטיבי זה של סנסורים מסוגים שונים מספק מענה מוכלל גם למשימה מורכבת של איתור ועקיבה אחר מספר גדול של מטרות דינמיות בשטח רחב.

"שילוב מטעד MIST-G מתוצרת VisionMap על מל"טי ההרון שלנו יספק ללקוחותינו תכונות אלקטרואופטיות מתקדמות ומשלימות הנדרשות כיום כדי להתמודד בהצלחה עם אתגרי שדה הקרב המודרני." אמר שאול שחר, סמנכ"ל תע"א ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים. "יכולות אלו משתלבות כנדבך נוסף במערך אחיזת שטח של התעשייה האווירית, אשר מבוסס על יכולות פורצות דרך בתחומי גילוי, זיהוי, יצירת מודיעין רציף ועקיבה אחר מטרות בשטחים נרחבים."

'סהר' – מערכת רובוטית להתמודדות עם איומי מטענים ומוקשים

סהר היא מערכת אוטונומית לחלוטין שפותחה על מנת לבצע מגוון רחב של משימות מבצעיות בזירות שונות הכוללות פריצת צירים, מיפוי סביבה , גילוי ופינוי מוקשים, מטענים וחסימות צירים ועוד.

כיום משימות מסוג זה מבוצעות על ידי כוחות מאוישים וכן על ידי ציוד הנדסי הנשלט מרחוק. פעילות זו מציבה סיכון גבוה למפעילים ולכוחות המאוישים המעורבים במשימה. בנוסף, נדרשת מיומנות על מנת להפעיל את הציוד ההנדסי הקיים. רמות גבוהות של דיוק נדרשות על מנת להבטיח את התוצר המבצעי הרצוי ועל כן לעתים יישום המשימות דורש זמן רב.

על מנת להתגבר על אתגרים אלו, פותחה מערכת סהר. הפעלתה מבוססת על תכנון מסלולים מוגדרים מראש ומאפייניה העיקריים כוללים פלטפורמה הנשלטת מרחוק, חיישני שטח חכמים ומודול תמרון כף אוטונומי.

מסביב יהום הסער. אך 'סהר' בפעולה

תעשייה האווירית לישראל, הינה החברה הביטחונית הגדולה בישראל ומהמובילות בעולם בייצור ופיתוח מערכות מתקדמות בתחומי האוויר, החלל, הים, היבשה והסייבר, עבור השוק הצבאי-בטחוני ועבור השוק האזרחי. החברה ניצבת בחזית הטכנולוגיה ומפתחת לאורך עשרות שנים מגוון רחב של מוצרים ומערכות פורצי דרך בתחומי פעילותה השונים, תוך שהיא מהווה מוקד ידע לאומי בתחומי הטילאות, המכ"מים, הלווינות, והכלים הבלתי מאוישים.

העתיד כבר כאן: כלים רובוטיים נוספים שידהימו אתכם

רקס- מערכת רובוטית לנשיאת ציוד

מזל"טים מן השורה הראשונה המוצגים בתערוכה

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture