דובר צה"ל

בסוריה ובג'נין: תיעוד מתוך המזל"ט "רוכב שמיים" מעבר לקווי האויב

המזל"ט הקטן בצה"ל של חיל התותחנים החל לפעול בגרסה מתקדמת שתאפשר לו שהייה ארוכה יותר באוויר, עם טווחי טיסה ארוכים וצילום איכותי. ויש גם הסבר לסדרת ההתרסקויות של כלי הטייס, שבחלק מהפעמים הצליחו ארגוני הטרור להניח ידם עליו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יחידת "רוכב שמיים" של חיל התותחנים הגיעה בימים אלה לשיא בפעילותה עם הקמת פלוגות מילואים ופלגת קומנדו ייעודית לפעילות בעומק שטח האויב, תוספת יותר מ-50 כלי רכב ייעודים לפעילות היחידה בחירום, שדרוג למזל"ט המשמש את היחידה וגולת הכותרת: קליטת מזל"ט חדש מסוג "דוהר שמיים", שמיועד לספק מענה לחטיבות מתמרנות ויביא להקמת צוותים חדשים – כך חשפה היום (שני) סגן-אלוף רעות רטיג-וייס מפקדת היחידה.

"רוכב שמיים" הוקמה בשנת 2010 והיא כוללת צוותי לוחמים המפעילים את מזל"טים בכלל הגזרות מהחרמון ורמת הגולן ועד אילת. צוותי היחידה מעבירים בזמן אמת מידע מודיעיני, מבצעים מעקב אחר תאי שטח ומסייעים באיתור מטרות ובסגירת מעגלי אש. "אנחנו גם עושים את זה ביום יום ומלווים כוחות, בכניסה לשטח מאוים, תוך כדי פעילות וגם בבדיקות לאחר פעילות של הממצאים שנותרו בשטח", סיפרה סא"ל רטיג-וייס.

לדבריה, קליטת הדגם החדש של המזל"ט "תאפשר לנו להטיס את המערכת לטווחים יותר גדולים למשך יותר זמן עם הרבה יותר יכולות". בין היתר ציינה את שדרוג המצלמה המורכבת על המזל"ט, שתוכל לפעול גם באור יום וגם בלילה בעזרת אמצעי ראייה מבוסס חום. "היום אנחנו עובדים עם שתי מצלמות שונות ובעתיד זה יהיה עם אותה מצלמה וגם נכנסת אלינו יכולת של הכוונת אש מדויקת כדי שנוכל להכווין חימוש עד המטרה", הוסיפה.

המזל"ט, שהינו הקטן בצה"ל ושייך לחיל התותחנים, מיועד לתת מענה בתצפית ובפתיחת נתיב התקדמות עבור מפקדי פלוגות, גדודים ומח"טים, בשגרת ביטחון השוטף בגזרות השונות ובתמרון קרקעי במלחמה. בימים אלה מוקמים צוותי רוכבי שמיים לרמת המח"ט. המזל"ט למח"ט יהיה גדול יותר, וישקול פי 6 מהמזל"ט הרגיל. כחלק משדרוג המזל"ט, בחודשים הקרובים ישודרגו כלל המזל"טים ביחידה במצלמות חדשות באיכות HD שיסייע להפיק צילומים אוויריים תלת-מימדיים.

סא"ל רטיג-וייס התייחסה להתרסקויות המזל"ט המשמש את היחידה בשנים האחרונות – נכון לחודש ספטמבר האחרון נרשמו חמש תקריות כאלה בשנת 2017. "נפילות רוכב שמיים קורות הרבה פעמים בגלל שמדובר במטוס פשוט, יחסית זול, ללא גיבויים שבעצם נועד לבצע משימות אם צריך עד שהוא נופל", הסבירה. "אנחנו מתחקרים כל נפילה, יורדים לעומק, מקבלים החלטות, מפיקים לקחים, מצמצמים משנה לשנה את כמות הנפילות שלנו".

לדבריה, לא רק טעויות אנוש עומדות מאחורי ההתרסקויות. "אנחנו יודעים לחפות על הדברים בעזרת עבודה מאוד מקצועית", הוסיפה סא"ל רטיג-וייס. "כמעט בכל שנה הוספנו בערך אלף שעות טיסה לסל הביצועים שלנו. זה אומר שאנחנו מבצעים בכל שנה אלפי שעות טיסה עם מספר מצומצם של נפילות". על אף "ההד התודעתי" שנוצר בשל התרסקויות המזל"ט אומרת מפקדת היחידה כי הפעילות השוטפת והמודיעין שמייצרים לוחמי היחידה מאזנים את המצב.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"אם ה' לא ישמור עיר… מה הועילו חכמים בעיניהם שלא שמים על לבם כי לא ה"נחש" ממית אלא החטא ממית. ולהציג דברים כאלו פה, בפני ציבור חרדי פעם אחר פעם, יש בזה חשש רציני של איסור לתת להם שבח וזה יוצר מעין שטיפת מוח של "הברירה הטבעית" ח"ו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture