2 רקטות נפלו בגולן; צה"ל השיב אש לשטח סוריה

לראשונה מזה 40 שנה: עימות ארטילרי בין שני עברי הגבול עם סוריה • לטענת צה"ל, התקיפה בוצעה באמצעות כוחות ארטילריה שנפגעו בתקיפה נגדית • מוקדם יותר זוהו שתי נפילות במרחב החרמון ובמרחב מרום גולן • אזעקות בצפון. תושבים: "לא הופתענו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבוע לאחר תקיפת השיירה החיזבולאית-איראנית בסוריה, והתגובה הצפויה הגיעה. היום (ג') בצהריים נורו משטח סוריה 4 רקטות לעבר יישובים ישראליים. זוהו שתי נפילות בצפון רמת הגולן, במרחב החרמון ובמרחב מרום גולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתגובה תקפו כוחות ארטילריה מאגד 282 את מקור הירי וזוהתה פגיעה. קצין בכיר בפיקוד הצפון מסר לסוכנויות הידיעות כי הפעם אין מדובר בירי תועה מצידי הנלחמים בסוריה, אלא בירי מכוון לעבר ישראל ובשל כך הגיב צה"ל באופן מיידי ונוקשה.

כזכור, ביום שלישי בשבוע שעבר תקפו -עפ"י פרסומים זרים- כוחות צה"ל שיירה של מחבלי חיזבאללה וקציני משמרות המהפכה האיראניים, שעסקו בהכנות ובסקירת מערך תקיפה נגד ישראל. הערכות המודיעין הן כי את המערכה הבאה ינסה החיזבאללה לנהל בעיקר מן השטח הסורי, שם יוכל להתנהל בדרכו האלימה ללא חשש מתגובה ישראלית חריפה נגד אסד. נסראללה הבטיח לממשלת לבנון שלא יתקוף משטחה, לאחר שזו עדיין מלקקת את פצעיה הכלכליים מתוצאות מלחמת לבנון השנייה, זו הסיבה לסיור ה'אזרחי' שערך ג'יהאד מורנייה בגבול סוריה, וזו גם הסיבה שהתוקפים הבלתי-ידועים שלחו את מפקד הגיזרה לעולם אחר.

קרא עוד:

[postim]

בישראל מודעים למורכבות שבתגובה לשטח סורי, וממקדים את התגובה הארטילרית לשטח הספציפי ממנו נורו הטילים. כך היה כאשר ירי סורי תועה עשה דרכו אל הגולן, בין אם היורים היו מצבא סוריה החופשית, ובין אם היו אלו כוחותיו של אסד, צה"ל הקפיד להגיב בעוצמה ממוקדת ואפקטיבית.

לאור הנסיבות החמורות, נראה כי הגישה המוגבלת התבטלה, ותמורתה טבע שר הביטחון מתכון חדש לתגובה ישראלית: "ישראל תראה בממשלות, במשטרים ובארגונים שמעבר לגבולה הצפוני אחראיים למתרחש משטחם" הבטיח יעלון בהערכת מצב שקיים במפקדת פיקוד הצפון בסוף השבוע, "נדע לגבות מחיר בכל מקרה של פגיעה בריבונות הישראלית".

יעלון בפיקוד צפון (1)"נגיב בעוצמה". יעלון בפיקוד הצפון

הרמטכ"ל: "ערוכים ודרוכים מאוד בצפון. צה"ל מוכן לכל משימה"

על רקע המתיחות בצפון, ביקר בסוף השבוע שעבר גם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, בפיקוד הצפון, נפגש עם המפקדים שבידם מופקדת השמירה על גבול הצפון, והתייחס לכוננות צה"ל בגזרה. "כוחותינו עוקבים אחרי מה שמתרחש במרחב בדריכות גבוהה", אמר הרמטכ"ל. "אנחנו ערוכים מאוד ונכונים לכל פעולה שתידרש. הציבור בצפון חי את שיגרת חייו ללא הפרעה, מעבר לביצוע צעדי הדריכות הנדרשים. בסך הכל הצפון שקט וחזק, וצה"ל יפעל בשיקול דעת מחד ובנחישות והעוצמה הנדרשת מאידך".

בתחילת השבוע (א'), אישר שר הביטחון יעלון את החלטתם המשותפת של הרמטכ"ל הנוכחי גנץ, והרמטכ"ל המיועד האלוף גדי איזנקוט, למנות את תת-אלוף תמיר היימן לתפקיד מפקד הגיס הצפוני. תת-אלוף תמיר היימן, המכהן כראש חטיבת תורה והדרכה באגף המבצעים יועלה לדרגת אלוף ויחליף בתפקידו את אלוף נועם תיבון, המכהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות ועתיד לפרוש מצה"ל. מפקד הגיס כפוף בימי שיגרה למפקד פיקוד הצפון האלוף אביב כוכבי, בשעת חירום או מלחמה, מקבל מפקד הגיס פיקוד מבצעי על האוגדות שבגיס שלו, ובכך מקל על מפקד הפיקוד בהפעלת הכוחות שבמרחב. ייעוד הגיס במצב כזה הוא להפעיל את הכוחות ברמה הטקטית והאופרטיבית ולשחרר את הפיקוד לעיסוק בתכנון ובאסטרטגיה.

הרמטכל בצפון"נכונים לכל פעולה שתידרש". הרמטכ"ל בסיור בצפון

אתר החרמון פונה ממבקרים על פי תוכנית שהוכנה מראש, ותושבי רמת הגולן הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. כוחות משטרה ביצעו חסימות בצומת מפל סער, צומת מחניים וצומת ווסט, על מנת למנוע תנועת כלי רכב צפונה. עם סיום פינוי אתר החרמון ממטיילים, כל הכבישים שנחסמו נפתחו לתנועה, למעט כביש הגישה לחרמון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture