נתניהו: "איראן מנסה להקים חזית טרור נוספת נגדנו מרמת הגולן"

"מי שעומד מאחורי ההתקפה היום ישלם את מלוא המחיר" הבטיח נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב • הותרו לפרסום שמות ההרוגים: קצין צה"ל סרן יוחאי קלנגל, חייל צה"ל סמל דור חיים ניני • ישראל שוקלת להפסיק את ההסלמה במרחב הצפוני

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס לפני שעה קלה הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל-אביב בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן ונציגי גופי הביטחון.

בפתח הדיון שלח ראש הממשלה נתניהו תנחומים למשפחות הנופלים ואיחולי החלמה שלמה לחיילים הפצועים. בסיום הערכת המצב הצהיר ראש הממשלה כי "מי שעומד מאחורי ההתקפה היום ישלם את מלוא המחיר", נתניהו לא הסתפק בשליחת איום עמום לחלל האוויר, ונקט בשם המפורש "איראן מנסה באמצעות חיזבאללה להקים חזית טרור נוספת נגדנו מרמת הגולן" הסביר, "אנחנו פועלים בתקיפות ובאחריות נגד הניסיון הזה".

עם זאת הבהיר נתניהו כי האחריות אינה בלעדית על איראן, "ממשלת לבנון ומשטרו של אסד שותפים באחריות להשלכות של ההתקפות שיוצאות משטחם נגד מדינת ישראל". ראש הממשלה דחה בשאט נפש האשמות מהשמאל הקיצוני כי הוא מחמם את הגזרה לטובת האינטרס האלקטורלי של הימין "המשימה שלנו היא להגן על מדינת ישראל. השיקול היחיד שעומד לנגד עינינו הוא ביטחון מדינת ישראל וביטחון אזרחי ישראל. כך פעלנו וכך גם נמשיך לפעול" אמר.

קרא עוד:

[postim]

בתוך כך, הותרו לפרסום שמותיהם של קצין וחייל צה"ל אשר נהרגו היום באירוע פגיעת טיל נגד-טנקים ברכב צבאי באזור הר דב. ההרוג הראשון הוא קצין צה"ל סרן יוחאי קלנגל הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד "צבר" בחטיבת "גבעתי", בן 25 מהר גילה. והשני הוא חייל צה"ל סמל דור חיים ניני הי"ד, לוחם בגדוד "צבר" בחטיבת "גבעתי", בן 20 משתולים. סמל ניני הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

הערב, העביר חיזבאללה באמצעות כוח האו"ם בגולן מסר שקט לישראל, כי הוא מעוניין בשיבה לרגיעה, וכי מבחינתו הוא מיצה את ה'נקמה' על הריגתו של ג'יהאד מורנייה. בישראל שוקלים בחיוב להבליג על מעשה התקיפה בשלב זה, עם זאת דובר צה"ל מוטי אלמוז אמר בגזרת הצפון: "יש מטרות מוכנות בלבנון, ובסיסי חיל האוויר נמצאים בכוננות גבוהה".

הקבינט המדיני בטחוני יתכנס ככל הנראה הלילה, בשאלת ההכרעה 'לאן הולכת המערכה', שר החוץ ליברמן אמנם אינו בארץ כרגע, אך במהלך ביקורו בסין הבהיר את עמדתו ואמר כי הוא סבור שיש לשנות את הגישה שבה נקטה ישראל עד היום ולהגיב על ירי הטילים בצורה קשה מאד ולא פרופרציונאלית.

צה"ל מתחקר את האירוע

בצה"ל מוסיפים לחקור את תקרית ירי טיל הנ"ט על ידי מחבלי חיזבאללה בגזרת הר-דב בה נהרגו שני חיילי צה"ל ונפצעו עוד שבעה שמצבם מוגדר כעת קל עד בינוני ולא נשקפת סכנה לחייהם. החקירה תתמקד בעובדה שרכבים אזרחים בשירות הצבא נסעו בשיירה כשני קילומטרים מהגבול הלבנוני- למרות המתיחות הגבוהה שהורגשה באזור. מתחילה הועלו טענות על כך שרכבי הסיור לא היו ממוגנים אך משהתברר כי הפגיעה נעשתה באמצעות טיל קורנט החודר כל כלי רכב, ירדה טענה זו מעל הפרק.

בנוסף חוקרים בצה"ל תקרית מצערת נוספת בה נהרג חייל ספרדי בכוח יוניפי"ל בדרום לבנון כתוצאה מפצצות המרגמה שנורו משטח ישראל בתגובה לאירוע הירי בגזרת הר-דב. צה"ל העביר הודעת עדכון לאו"ם, ושגריר ישראל באו"ם רון פרושאור כתב למועצת הבטחון של האו"ם כי הפגיעה בחיילי צה"ל היום היא תוצאה של התעלמות הקהילה הבינלאומית מההתרעות החוזרות ונשנות שלנו מפני התחזקות ארגון הטרור הזה. פרושאור הוסיף ודרש מהאו"ם לגנות את חיזבאללה באופן מידי.

צילום: קובי גדעון, לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture