צניחה אוטומטית ראשונה בוצעה בשבוע שעבר ממטוס ה'שמשון', בסמוך לבסיס פלמחים של חיל האוויר. המטוס מאופיין בנפח תא מטען מוגדל, ביכולת לנשיאת ציוד רב ועשרות לוחמים וכן באפשרות טיסה למרחקים ארוכים וירידה לגובה נמוך יותר ממטוס הקרנף, דבר אשר נותן יתרון משמעותי בכל הנוגע לצניחות.
"היתרון העיקרי של הצנחה מגובה נמוך הוא שקשה יותר לאויב לזהות היכן והאם התבצעה צניחה", הסביר קצין פרויקט השמשון בטייסת הפילים, רס"ן טל. "היא מאפשרת זמן קרקע רב יותר ללחימה, שכן הלוחמים לא מבזבזים זמן באוויר".
"יכולת הצנחת לוחמים זו כשירות חשובה במבצעיות של מטוס ה'שמשון'", אמר מפקד בסיס נבטים, תא"ל ליהוא הכהן. "מדובר במטוס שהליבה המבצעית שלו היא שילוביות עם כוחות הקרקע, וצניחה זו אחת מהיכולות. זו נקודת ציון חשובה בדרך הארוכה של קליטת המטוס למשימות מבצעיות".
קרא עוד:
[postim]
מעתה והלאה יתבצעו צניחות נוספות אחת לתקופה. תחילה יצנחו רק מדריכי צניחה, ובאמצע פברואר יוצנח גם הדרג הפיקודי של חטיבת הצנחנים. הראשון לצנוח היה מפקד מרכז ההטסה וההכשרות המיוחדות (מרהו"ם), סא"ל נוריאל נחמיאס, ואחריו צנחו כ-30 חניכים בקורס הדרכת צניחה. "המטרה שלנו היא לנצל את המטוס החדש בהיבט של כמות הצנחנים", הסביר סא"ל נחמיאס. "השאיפה היא שיהיו 86 צנחנים לעומת 54 שיש ב'קרנף'".
ההצנחה ממטוס ה'שמשון' הינה שקטה, מדויקת ונוחה יותר ביחס למטוסים אחרים. טייסת הפילים קלטה לפני כשנה את מטוסי השמשון ומאז עבדה לילות כימים על מנת להביא אותם לכשירות מבצעית. "אני מעריך כי בסוף מרץ כל המטוסים יהיו כשירים לכל פעילות שיהיה עליהם לבצע, בין היתר גם להצנחת לוחמים וציוד", ציין רס"ן טל. "מהתרגיל שהתרחש היום הפקנו לקחים רבים ואנו מקווים להשתפר מגיחה לגיחה. למטוסי ה'שמשון' יכולת טיסה ארוכת טווח בהרבה משל מטוסי ה'קרנף' אשר שימשו להצנחות עד עתה".
0 תגובות
ידיד שלי התגאה בפני שבנו סיים קורס צניחה.
שאלתיו מתי היתה הצניחה המבצעית האחרונה?
והוא אישר שאכן הקורס הוא רק סימלי אבל אין היוש כל צורך מבצעי בכך.
לא חבל על הכסף?
אתה מחכה שיהיה צורך?
ודאי שצריך חיילים מיומנים במצניחה למקרה הצורך.