דרעי בביקור אצל ניצולי השואה: "לצערנו המדינה מתייחסת אליהם כ'שקופים'"

יו"ר ש"ס בסיור בבית ניצולי שואה בחיפה: "הדאגה לשכבות החלשות הוא לא עניין פוליטי אלא תורת ישראל כמו כל המצוות" • מר שמעון סבג מנכ"ל המקום: "כולם מדברים חברתית אבל אנחנו לא צריכים ארנב או שפן, צריכים אריה אמיתי".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביקור מרגש ערך יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי בעיר חיפה בקרב ניצולי השואה.

דרעי התקבל ע"י עשרות ניצולי השואה באהדה רבה, כשהם מודים לו על פועלו הרב במשך השנים, ומציניים כי הוא היחיד מבין כל ראשי המפלגות שיכול לדבר על העניין החברתי והדאגה לשכבות החלשות, מניסיונו משנים קודמות, בהם המצוקה החברתית עמדה מול עיניו וסייע בכל כוחו למען אזרחי ישראל החיים תחת קו העוני.

מר שמעון סבג, מנכ"ל בית האבות לניצולי שואה קידם את דרעי בדברי ברכה והוקרה, "מי שמרים את היד החברתי – אנחנו אתו, וחשבתי הרבה אנשים מרימים את הדגל החברתי ואני לא רוצה להגיד בשביל להרים את הדגל החברתי אם כל מה שקורה בכנסת ישראל מכל אלה שמבטיחים ולא עושים כלום. אנחנו צריכים לא ארנב, לא שפן, צריכים אריה אמיתי". אמר שמעון לקול תשואת הכפיים של ניצולי השואה.

בדבריו ציין שמעון כי ניצולי השואה ייתנו את קולם רק לתנועת ש"ס והעומד בראשה אריה דרעי, אשר בו הם רואים את הכתובת לקידום צרכיהם וצרכי השכבות החלשות, "אני אומר לך אריה, אפילו ניצולי שואה דברתי איתם היום אמרו לי אנחנו איתך, אמרתי להם אריה זה ספרדי?, אמרו לי, לא. בעניין החברתי אין ספרדי אין אשכנזי יש רק עניין חברתי. ואני אומר לכם זה לקח לי להחליט רק 24 שעות מה שלוקח לי להחליט מהר סימן שאני באמת מוצק בדעתי וזה האיש הכי מתאים למדינת ישראל הוא לא פראייר". אמר שמעון.

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הודה למנכ"ל על הקבלת פנים החמה והלבבית ושיבח אותו בעיקר על המפעל הגדול שהקים כדי לסייע לניצולי שואה, כשתוך כדי מתח ביקורת על המדינה והחברה בישראל ואמר כי זו היא תעודת עניות לחברה בישראל.

"לצערנו הרב מזמן המדינה שכחה את התפקיד שלה ומה המחויבות שלה לשכבות החלשות. תורת ישראל מלמדת אותנו מפני שיבה תקום והדרת פני זקן. משה רבינו כשהתווכח עם פרעה שעם ישראל יצא ממצרים, אמר לו פרעה מה צריך את הזקנים, הם לא יוכלו לעמוד במדבר, אבל משה רבינו התווכח ואמר בזקננו ובנערינו נלך, לא ויתר. כי זה לא רק ענין סמליות אלא הזקנים הם האור שלנו ,הזקנים הם הנסיון חיים שלנו".

דרעי ציין בדבריו את ההכרת הטוב שהציבור הישראלי חייב לניצולי השואה בעיקר. "התורה אומרת 'מפני שיבה תקום' זה לא רק ענין סמלי. כל ילד קטן יודע שכשעובר זקן או זקנה צריך לעמוד מלא קומתו. זה נותן לו כבוד לעבר, למסורת, לניסיון, וגם הכרת הטוב לאנשים שנלחמו ומסרו נפשם ובפרט שאנו מדברים על ניצולי שואה". אמר דרעי וסיפר, "שמעתי מאחד הרבנים הגדולים שאמר לי אם אתה רוצה ברכה מצדיק אמיתי בדור שלנו תלך לניצול שואה, לא משנה אם שומר שבת או לא שומר. אדם שעבר את השואה ונשאר יהודי – אפשר לקבל ברכה ממנו. זו האמת וכך צריך להתייחס ולצערי הרב המדינה והחברה לא מתייחסת לכך".

דרעי הבהיר כי ש"ס תעמוד לימינם של הציבור הגדול בישראל שחיים תחת קו העוני ולשכבות החלשות אשר בעיני החברה בישראל הם כשקופים. דרעי ציין כי הדאגה לשכבות החלשות ולזקנים בישראל זהו לא עניין פוליטי אלא תורת ישראל ממש כמו שיש שבת תפילין יש דאגה לזולת ולזקנים ועל כן ש"ס מחויבת לדאוג לציבור הגדול הזה.

לאחר דבריו של דרעי התנו ניצולי השואה את מצוקתם בפני יו"ר ש"ס שהבטיח להמשיך לעמוד לימינם בכל עת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture