יעלון: "לאיראנים יש ארבע בירות באזור, בנוסף על טהרן"

שר הביטחון יעלון מזהיר כי לא יתן לאיראן דריסת רגל ברמת הגולן וקובל על התערבותה בכל סכסוך באזור • יעלון המבקר בימים אלו בתערוכת הנשק בהודו התריע בפני עמיתיו האירופיים "איראן פועלת נגד אינטרסים מערביים לא רק במזרח התיכון אלא בעולם כולו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון בוגי יעלון, נפגש היום עם שרי ההגנה של בריטניה וצ'כיה היום בתערוכת הנשק בבנגלור שבהודו, והתריע בפניהם מהחתימה על הסכם הגרעין המתגבש בימים אלו בין המעצמות העולמיות לבין איראן.

יעלון אמר למקבילו הבריטי מייקל פאלון ולשר ההגנה הצ'כי מרטין סטרופניקי כי המשטר האיראני הוא מסוכן ביותר, לדבריו איראן היא הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון. "הם מעורבים בכל סכסוך באזור והגיעו למצב שיש להם ארבע בירות באזור, בנוסף על טהרן, תחת שליטתם: בגדד, דמשק, בירות וצנעא" אמר שר הביטחון לעמיתיו.

בנוגע להתקדמות שהושגה לקראת חתימה על הסכם שיאפשר לאיראן להיות מדינת סף גרעינית, אמר שר הביטחון כי הבעיה אינה נחלתה הבלעדית של ישראל "איראן פועלת נגד אינטרסים מערביים לא רק במזרח התיכון אלא בעולם כולו. לכן אי חתימה על הסכם עדיפה על פני חתימה על הסכם רע" אמר.

קרא עוד:

[postim]

שר הביטחון יעלון העריך באזני עמיתיו כי המזרח התיכון יסבול מחוסר יציבות כרוני לתקופה ארוכה מאוד. "ההתפתחות החדשה מבחינתנו היא הנסיונות של איראן לדריסת רגל ברמת הגולן, כהמשך לסיוע שהאיראנים וחיזבאללה מעניקים לצבא אסד בקרבות נגד המורדים. איראן גם מנסה להקים תשתיות טרור ברמת הגולן, דוגמת זו שסוכלה לפני שבועות אחדים, מתוך מטרה להפעיל נגד ישראל טרור מסוגים שונים".

שר הביטחון בוגי יעלון, נפגש עם שרי ההגנה של בריטניה וצ'כיה בתערוכת הנשק בהודו. 18.02 (4) (1800x1660)יעלון ועמיתו הבריטי מייקל פאלון

יעלון דחה את הטענות כי ישראל מסייעת למורדים בתקיפותיה על מתקני הצבא הסורי -עפ"י פרסומים זרים- אך הודה כי ישראל מעניקה סיוע הומניטארי לתושבי הכפרים הסמוכים לגבול, באמצעות העברת שמיכות ומזון לתינוקות ולילדים, ביגוד, תרופות וכל עזרה רפואית נוספת לכל מי שנזקק לכך.

תעשייה צבאית משותפת לישראל והודו

ישראל מרחיבה בשנים האחרונות את סל שותפיה לייצור בטחוני, קיום קשרים עם מעצמה עולה וחשובה כהודו נמצא מקום גבוה מאוד בסדר העדיפויות של ממשלת ישראל, במיוחד בהישמע חריקות מכיוון וושינגטון.

ישראל היא יצואנית הנשק השנייה בגודלה להודו, שהינה יבואנית הנשק הגדולה בעולם. בין השאר נמכרו להודו על ידי ישראל ספינות מלחמה, תותחים, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים וציוד אלקטרו אופטי.

שר הביטחון, בוגי יעלון, ביקורו בתערוכת הנשק בהודו ומפגשו עם ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי. 18.02 (4) (1800x1198)

בעשור האחרון נחתמו בין המדינות מספר עסקאות נשק חשובות, כגון עסקת הפאלקון בשווי כמיליארד דולר, במהלכה מכרה ישראל להודו מטוסי ביון מסוג פלקון, לאחר שהוסרה ההתנגדות האמריקנית לעסקה. עסקה אחרת כוללת מכירת טילים נגד טילים ימיים מסוג "ברק", מתוצרת התעשייה האווירית, בשווי 270 מיליון דולר. הודו גם קנתה את "אורן ירוק" – המכ"ם המשמש את הטיל "חץ 2", אשר גם באשר לרכישתו מתנהלים מגעים.

מלבד זאת, אימנה ישראל חיילים הודים, בעיקר בפעילות אנטי-טרוריסטית למשל הודו ביקשה מישראל שתעזור לה בהקמה וחידוש היחידה לחילוץ בני ערובה בשל הפיגוע במומבאי, קציני מגב וימ"מ הגיעו ועזרו ואימנו את חיילי היחידה. היחידה נקראת פורס 1. רק לפני חודשיים נחתמה עסקה לפיה הודו תרכוש מישראל טילי נ"ט מסדרת "ספייק" בשווי כחצי מיליארד דולר‏.

על רקע ההתקרבות ושיתוף הפיתוחים הצבאיים בין המדינות, הגיע שר הביטחון הבוקר לתערוכת הנשק הבינלאומית בעיר בנגלור בהודו, וחנך את הביתן הישראלי של אגף סיב"ט, שכולל ביתנים של 15 התעשיות הביטחוניות הישראליות. זהו ביקור ראשון אי-פעם של שר ביטחון ישראלי בהודו, וגם בהודו עצמה הביקור נחשב לאירוע משמעותי.

שר הביטחון, בוגי יעלון, ביקורו בתערוכת הנשק בהודו ומפגשו עם ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי. 18.02 (1) (1800x1198)שר הביטחון במפגשו עם ראש ממשלת הודו

שר הביטחון השתתף בטקס הפתיחה של התערוכה ולאחר מכן פגש את ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי, שביקר בביתן של התעשייה האווירית. שר הביטחון יעלון גם סייר בביתני התעשיות הביטחוניות הישראליות, נפגש עם מנהליהן ומתרשם מהמוצרים המוצגים בהם. לאחר מכן חנך שר הביטחון רשמית את הביתן הישראלי של התעשיות הביטחוניות. כמו כן ביקר השר הביטחון יעלון בביתני התעשיות הביטחוניות ההודיות. במהלך התערוכה גם פגש את שר התעופה ההודי.

על הביקור ההיסטורי בהודו והיחסים עימה אמר שר הביטחון יעלון: "היחסים בין הודו לישראל הולכים ומתעצמים בעת האחרונה. אני גאה להיות שר הביטחון הראשון שמבקר כאן ונפגש עם בכירי הממשל, שר ההגנה פאריקר וראש הממשלה מודי, אשר במנהיגותו וחזונו חותר להוביל את הודו לשגשוג ולצמיחה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בדבר פגישתו היום עם שר ההגנה ההודי (1800x1198)יעלון בפגישה עם עמיתו ההודי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture