בליכוד החלו במו"מ לא רשמי: מסבירים פנים לכחלון, קשיים עם ליברמן

מסתמן: כולנו תקבל את תיקי האוצר, ביטחון הפנים והרווחה • בכירים בליכוד: "ליברמן לא יקבל את תיק הביטחון, יש לנתניהו ממשלת 61 בלעדיו" • הבית היהודי מעוניין בשלושה תיקים בממשלה • מלאכת הרכבת הקואליציה צפויה להיות סבוכה וממושכת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל כבר שלשום בלילה בגיבוש צוות המשא והמתן הקואליציוני של הליכוד, בראשו יעמוד עורך הדין הפרטי של משפחת נתניהו, דוד שמרון.

שיחות בלתי רשמיות נערכו כבר עם משה כחלון ועם ארבעת ראשי מפלגות הימין והחרדים – נפתלי בנט, אריה דרעי, אביגדור ליברמן ויעקב ליצמן. בליכוד אומרים במפורש שכחלון יקבל את תיק האוצר, אותו התחייב נתניהו להעניק לו ובו הוא חפץ.

המגעים עם כולנו בעיצומם וכבר יש מתווה ראשוני לשני תיקים נוספים: ביטחון הפנים ליואב גלנט והרווחה לאלי אלאלוף, אשר עמד בראש הוועדה לצמצום העוני בישראל שהקים שר הרווחה לשעבר, מאיר כהן מיש עתיד.

"ליברמן כבר אינו איווט האיום אלא אברשה הקטן…"

הקושי המשמעותי ביותר בהקמת הקואליציה מסתמן בגזרת ישראל ביתנו. שר החוץ ליברמן, שותפו הפוליטי לשעבר ויריבו המר בהווה של ראש הממשלה נתניהו, הצהיר פעם אחר פעם כי הוא ידרוש את תיק הביטחון כתנאי להצטרפותו לממשלה. בליכוד לא אוהבים את הרעיון ומבהירים כי התרסקותו של ליברמן ואיבוד רוב כוחו בכנסת לא משפרים את סיכוייו לזכות בתיק.

קרא עוד:

[postim]

"הגיע הזמן שהוא יבין שיש קואליציה בלעדיו, ושהוא כבר לא איווט האיום אלא אברשה הקטן. הוא לא יהיה שר ביטחון והוא מוזמן לטוס לחו"ל. יש קואליציה ורוב לימין גם בלעדיו. יעלון יישאר שר הביטחון ואנחנו מציעים לליברמן שיבין את מקומו החדש", אמרו בכירים בליכוד ל-nrg.

ליברמן מצדו הצהיר, כי השתתפותו בקואליציה הבאה אינה מובנת מאליה, וכי לא ייכנס לממשלה שלא תסכים לקווי היסוד של ישראל ביתנו.

לרעתו של ליברמן עומדת העובדה שאכן קיימת אפשרות שתוקם ממשלה בלעדיו. קואליציה של הליכוד (30), כולנו (10), הבית היהודי (8), ש"ס (7) ויהדות התורה (6) מונה 61 ח"כים. לקואליציה כזו יהיה קשה מאוד לתפקד, אולם במקרה של חוסר ברירה נתניהו ייאלץ להסתפק בממשלת ימין צרה.

בנט מעוניין מאוד במינוי ח"כ איילת שקד לשרה בממשלה

ביממה האחרונה החלו להתרוצץ ספקולציות רבות בעניין איוש התיקים בממשלה הקרובה. ככל הידוע, נתניהו מעוניין במשה יעלון לצדו כשר הביטחון, וייתכן כי יעניק את תיק המשפטים לבני בגין, כדי לשפר את תדמיתו כשואף לשמור על שלטון החוק. גם גלעד ארדן צפוי לקבל תיק בכיר מאוד, ונפתלי בנט יקבל ככל הנראה את תיק החוץ או הביטחון. יולי אדלשטיין ימשיך ככל הנראה בתפקידו כיו"ר הכנסת, אולם ייתכן כי הוא ימונה לשר בכיר ואת מקומו יתפוס השר יובל שטייניץ.

בבית היהודי מקווים לזכות ב-3 תיקים, על אף התוצאה הנמוכה אותה השיגו בבחירות. מתוקף ההסכם בין הבית היהודי לתקומה, בנט מחויב למנות את אורי אריאל לשר, אולם הוא מעוניין מאוד בשותפתו לדרך ח"כ איילת שקד כחברה בממשלה. במפלגה טוענים כי נתניהו מחויב לשלם את חובו לציונות הדתית, אשר חלקים גדולים ממנה הצביעו לליכוד כדי להבטיח את ניצחונו. בליכוד אומרים מנגד, כי לא ייתכן להעניק 3 תיקים למפלגה בת 8 מושבים בלבד.

על אף העובדה שהרכב הקואליציה הבאה ידוע מראש הן לראש הממשלה המנצח והן לשותפות הקואליציוניות העתידיות, מה שמחליש את עמדות המיקוח של שני הצדדים, צפויים קשיים משמעותיים במלאכת הרכבת הקואליציה. בין השאר מפני מערכת היחסים הגרועה בין הציונות הדתית לציבור החרדי, והמאבק עתיק היומין ביניהם על השליטה במערכות הדת בישראל, אשר הגיע לשיאו בקדנציה הנוכחית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture