בין מים לשמים: חיל-הים, הנייבי וחיל-האוויר מתרגלים חילוץ

כחלק מתוכנית האימונים המשותפת של חיל-האוויר הישראלי, חיל הים והצי האמריקאי, השתתפו מספר טייסות בחיל בתרגיל ייחודי שאימן אותן בחילוץ והצלת פצועים מלב ים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

במסגרת תכנית שיתוף הפעולה הבינלאומי של צה"ל, תרגיל משותף בין חיל-הים הישראלי וכוח ימי של הצי השישי העונה לשם "ריליינט מרמייד" הגיע לסיומו. ספינות הטילים מסוג "סער" של חיל-הים הישראלי התאמנו לצד המשחתת Arleigh Burke של חיל-הים האמריקאי (ה"נייבי") ותרגלו יחד תרחישי חיפוש והצלה שונים.

לצד הכוחות הימיים הצטרפו לתרגיל גם כוחות אוויריים כאשר המרכזיים שביניהם הם מסוקי "העטלף" (פנתר), מסוקי הסיור הימי. מסוק "העטלף" שאותו מפעילה טייסת "מגני המערב", מותאם לנחיתה על ספינות טילים מסוג "סער 5" ומצויד במכ"מים המתאימים לטיסה מעל הים כך שתפקידו העיקרי הוא לייצר תמונה ימית רחבה מן האוויר עבור הכוחות הימיים. "נושא התרגיל הוא חיפוש והצלה", אמר סגן עמית, מטייסת "מגני המערב", שמובילה את התרגיל בהיבט האווירי. "במהלכו תרגלנו שיטות שונות לחילוץ מן הים, כמו חיפוש של בובות דמויות אדם במים וזריקת סירת גומי מן האוויר לחלצן".

קרא עוד:
[postim]

פרט למסוקי "עטלף" השתתפו בתרגיל גם כוחות נוספים של חיל-האוויר הישראלי: מטוס "קרנף" (הרקולס) ביצע השלכת סירות גומי למים שמסייעות באיסוף הניצולים מהספינה שנטרפה בלב ים, ומסוקי "ינשוף" (בלאק-הוק) מטייסת "החרב המתהפכת" סייעו בחיפוש ניצולים וחילוצם יחד עם לוחמי יחידת 669. "מה ששונה בתרגיל הזה מאימונים דומים שביצענו בעבר זה שיתוף הפעולה עם הספינה האמריקאית", פירט סגן שחק, טייס ב"החרב המתהפכת". "תרגלנו הגעה לניצולים בים והעברתם לספינות שיש עליהן ציוד וצוות שיכול לתת טיפול רפואי. בדרך כלל אנו מחלצים מהספינות וזו הפעם הראשונה שבה אנו מתרגלים הורדת פצוע ממסוק לספינה".

תרגיל משותף בין חיל-הים הישראלי וכוח ימי של הצי השישי העונה לשם ריליינט מרמייד 1

"ריליינט מרמייד" אינו התרגיל הראשון שבו קיים שיתוף הפעולה בין המים לשמיים. חיל-האוויר משתלב בתרגילים מגוונים לצד כלי-השיט הישראלים והאמריקאים אשר בונים את שיתופי הפעולה הביטחוניים של צה"ל, מהדקים את הקשר בין המדינות ומאמנים את הכוחות לפעול זה לצד זה. "בחודש מאי האחרון השתתפנו בתרגיל 'נובל דינה' לצד הצי האמריקאי. נושא האימון היה לחימה נגד צוללות לעומת התרגיל הזה שבו דגש הוא אחר", מדגים סגן עמית. "במהלך 'הריליינט מרמייד' העברנו חיילים בין הספינות, תרגלנו ביחד ולמדנו זה מזה".

תרגיל משותף בין חיל-הים הישראלי וכוח ימי של הצי השישי העונה לשם ריליינט מרמייד 4

חיל לבן לצד חיל כחול

לצד השת"פ הבינלאומי, גם חשיבות שיתוף הפעולה בין חיל-האוויר לחיל-הים נמצאת במוקד העניין של שתי הזרועות. בשנים האחרונות מוסדה תכנית עבודה משותפת לחילות שמטרתה היא העמקת שיתוף הפעולה, השילוביות הבין זרועית והגדרת נהלי עבודה משותפים.

לאחרונה ביקר מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל, בחיל-הים כדי להתרשם מכליו ומיכולותיו של החיל הלבן. "כחול ולבן זה הצבע שלי", ציטט מפקד החיל את השיר המוכר. "שיתוף הפעולה בין הים לשמיים הוא מצוין ומרחיב את יכולות צה"ל. כל שותף מביא את עוצמתו, יכולותיו וכליו למגוון תרחישים במגוון הזירות. בשנים האחרונות השת"פ הולך ומתרחב וביחד מהווה כוח עוצמתי עם מגוון הכלים בים ובאוויר".

הביטוי המובהק ביותר לשיתוף הפעולה בין הזרועות הוא טייסת "מגני המערב". "אנחנו כפופים לחיל-האוויר לחלוטין, אך המשימות המרכזיות שלנו הן הגנה על חופי המדינה וסיוע לחיל-הים בביצוע משימותיו ההתקפיות", אמר סגן מפקד הטייסת, רס"ן אבישי, לבטאון חיל-האוויר. "הפעילות שלנו ושל חיל-הים נגזרות אחת מהשנייה ולכן דרושה מערכת של סנכרון מבצעי יעיל ושל יחסי גומלין טובים ורציפים".

תרגיל משותף בין חיל-הים הישראלי וכוח ימי של הצי השישי העונה לשם ריליינט מרמייד 2

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture