מכה ללפיד: ח"כ שי פירון פורש מהחיים הפוליטיים

שר החינוך לשעבר מתעתד לעקור כעת אל העיר שדרות, שם ישמש בתפקיד חינוכי • את מהלך הפרישה הוא שוקל מאז תוצאות הבחירות וכדי להחליט סופית יצא ל... 'סדנת שתיקה' בהודו • במקומו ייכנס לכנסת ח"כ לשעבר אלעזר שטרן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך לשעבר ומספר 2 במפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת שי פירון, הודיע היום על החלטתו לפרוש מידית מהחיים הפוליטיים. פירון יגיש עוד היום מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין והוא ייכנס לתוקף לאחר 48 שעות.

פירון, אשר כיהן טרם כניסתו לפוליטיקה כראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה וזינק ישירות אל התפקיד היוקרתי של שר החינוך, מתעתד לעקור כעת אל העיר שדרות, שם ישמש בתפקיד חינוכי. סיעתו צפויה לקיים הבוקר בשעה 11 מסיבת עיתונאים בכנסת, בה יימסרו הצהרותיהם של לפיד, פירון ושטרן.

יש לציין כי פירון הצהיר עם הצטרפותו ל'יש עתיד' כי הוא רואה את ייעודו בחיים בתפקידים חינוכיים משפיעים וזה גם מה שמתכוון לעשות בפוליטיקה. הוא אמר אז כי אם ייבצר ממנו תפקיד משפיע בתחום, לא יהסס לפרוש ולחפש אחד שכזה במקום אחר.

קרא עוד:
[postim]

עם כינונה של הממשלה החדשה והישארותה של מפלגתו באופוזיציה, סיפרו גורמים בסביבתו כי הוא שוקל לפרוש מהכנסת. הוא לא הכחיש את השמועות וכדי להחליט סופית יצא ל… 'סדנת שתיקה' בהודו. מקורות ב'יש עתיד' מספרים על מתיחות רבה שהתפתחה לאחרונה בינו ובין האיש השני בחוזקו במפלגה, ח"כ עפר שלח, אשר תרמה אף היא את חלקה להכרעה.

מדובר במכה נוספת למפלגת 'יש עתיד', החבולה ממילא בשל התרסקותה בבחירות והישארותה מחוץ למעגלי ההשפעה. הפרישה היא גם הבעת אי אמון בוטה ביכולתו של היו"ר להצליח בבחירות הבאות, כאשר האיש מס' 2 במפלגה, שהצהיר כי "יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא", בוחר לנטוש את הספינה.

.כתלמיד הדן בפני רבו... פירון עם לפיד (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בתקופה הראשונה של כהונתו, היה פירון השר הפופולרי ביותר בציבור הרחב מקרב שרי מפלגתו ועד היום הוא אהוד על חלקים נרחבים בציבור הישראלי. כהונתו במשרד החינוך תיזכר בעיקר בשל הרפורמות הרבות מספור שניסה להוביל ואשר אף אחת מהן לא הושלמה.

מה שעוד ייזכר מאחת הקדנציות הקצרות בפוליטיקה הישראלית, זה השינוי הזוחל שחל באורח חייו של ה'רב' וראש הישיבה לשעבר, שעם התחברותו לשונא הדת מיש עתיד, הפך אט-אט לסוג של חילוני שומר מצוות. כיפתו קטנה, ציציותיו הוסתרו, חולצתו הלבנה הוחלפה בסט בגדים צבעוניים ולבושו המרושל משהו הותאם לצו האפנה העדכני. בתקופה האחרונה, לא נדיר היה לראותו בבגדי ספורט קצרים, כאשר פעם אחת אף נכנס כך למליאת הכנסת, כדי להספיק הצבעה חשובה.

האיש שניסה 'לחנך את החרדים מחדש'

פירון נחשב לאיש הצד הליברלי הקיצוני של הציונות הדתית. ככזה, הוא ניסה לכפות על החינוך החרדי את השקפת עולמו וכדי לרסק את זרמי החינוך החרדים האוטונומיים, אף הקים אגף חדש במשרד החינוך – 'החינוך הממלכתי-חרדי'. גדולי ישראל התנגדו בחריפות למיזם החדש והורו לפוליטיקאים החרדים ולמנהלי המוסדות שלא לשתף עמו פעולה בשום אופן. כמובן שהוא נכשל כישלון חרוץ.

עם זאת, ייזכר שר החינוך פירון כפוליטיקאי שלעולם היה ניתן להידבר אתו בדרכי נועם, אפילו בעת שיו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, אטם את אזניו משמוע את זעקת העשוקים. גם אם לא תמיד המאמצים להשפיע עליו צלחו, בשל השקפת עולמו המרוחקת ת"ק פרסה מהמסורת החרדית, השיח היה קיים.

.שובו לא מבשר טובות. אלעזר שטרן (צילום בן קלמר - פלאש 90)

במקומו ייכנס לכנסת ח"כ לשעבר אלעזר שטרן, אשר כיהן בכנסת ה-19 מטעם 'התנועה'. שטרן, אלוף במיל' ובעברו ראש אכ"א, שייך לאותו תת-מגזר דתי ונחשב לאחד מהלוחמים הגדולים במסורת היהדות ובציבור החרדי, בכנסת ה-19 ובתפקידיו הקודמים. בניגוד לפירון, שטרן הוא איש ריב ומדון ולא רכש לו ידידים רבים בקדנציה הפוליטית הקצרה שלו, אשר מתחדשת עתה.

(צילום התמונה הראשית: יוסי זמיר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture