החלו עבודות הקמת הגדר בגבול ירדן: "גדר גבוהה עושה שכנים טובים"

ראש הממשלה ושר הביטחון סיירו בשטח העבודות והזכירו את חשיבות הפרויקט נוכח המתרחש באירופה: "זה עלול היה גם לקרות לנו אם לא היינו נוהגים נכון" אמר יעלון • נתניהו: "אנחנו יודעים שככל שנקדים, אנחנו נוכל לשכפל את ההצלחה היתרה שלנו בגבול מצרים. זה הישג שכמעט שום מדינה מערבית ועוד מעט שום מדינה בכלל לא יכולה להתברך בו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הערב בגבול המזרחי, בו יחלו עבודות הקמת גדר הגבול החדשה. בסיור השתתפו גם שר הביטחון, משה יעלון, שר התחבורה, ישראל כץ, סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, ראש מנהלת הגדר, תא"ל ערן אופיר וגורמים נוספים.

נתניהו אמר בסיור כי "אנחנו מתחילים היום בבניית גדר הביטחון בגבולנו המזרחי, כהמשך לגדרות הביטחון שבנינו בגבול מצרים, וכמובן שיתחברו בסופו של דבר לגדר הביטחון שבנינו ברמת הגולן. אנחנו רואים היום מה קורה למדינות שאיבדו שליטה על גבולותיהן. השילוב של טרור אכזרי מאוד המתפשט בגבולותינו, של מסתנני עבודה, של מבריחים וגם של אובדן שליטה אל מול טרגדיה אנושית שמתרחשת 360 מעלות, אומר שאנחנו חייבים להחזיר את השליטה ולהבטיח את שליטת ישראל בגבולותיה, כמעט 360 מעלות, כי יש לנו כמובן גם גבול ימי – וזה מה שאנחנו עושים, הלכה למעשה".

לפני מספר חודשים, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הקמת המקטע הראשון של הגדר המזרחית לאורך כ- 30 ק"מ, באזור שבין אילת לתמנע; התחלת העבודה על מקטע זה יחל באופן מידי. אורכה הכולל של הגדר המזרחית יסתכם במאות ק"מ. הגדר תוקם בצד הישראלי של הגבול תוך שמירה על ריבונותה של הממלכה הירדנית ועל האינטרסים הלאומיים שלה.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה סיפר כי "תקצבנו 280 מיליון שקל למקטע הראשון שיגן גם על שדה התעופה תמנע. אנחנו עושים זאת בלי לפגוע פגיעה כלשהי בריבונות שלנו עם ירדן, שאותה אנחנו מכבדים ואנחנו רואים בה שותפה לשמירה על גבול של שלום. המאמץ הזה יתקדם, אני מקווה, לא רק בלוח הזמנים שאמרתם לי – כשנה וכמה חודשים, להשלמת המקטע שדיברנו עליו. אנחנו רוצים לראות גם תוצאות מעבר לכך, איננו יודעים מה ילד יום.

נתניהו ויעלון בגבול ירדן (5)"איננו יודעים מה ילד יום". הצמרת הביטחונית בסיור הגבול בירדן

"אנחנו יודעים שככל שנקדים, אנחנו נוכל לשכפל את ההצלחה היתרה שלנו בגבול מצרים, שם עצרנו הלכה למעשה את הכניסה ואת ההסתננות הבלתי חוקית למדינת ישראל. זה הישג שכמעט שום מדינה מערבית ועוד מעט שום מדינה בכלל לא יכולה להתברך בו – אבל ישראל התברכה בו, ואני נחוש להמשיך זאת לשאר גבולות ישראל ולהבטיח שישראל שולטת בגבולותיה.

"אין זה אומר שאיננו מתייחסים בכובד ראש וגם באמפתיה לטרגדיה האנושית סביבנו. ישראל הייתה המדינה הראשונה שנתנה סיוע הומניטרי לנפגעי המלחמות בסוריה. ישראל גם מגישה סיוע נרחב למדינות באפריקה, דבר שאנחנו מתכוונים להגדיל אותו בעזרת מדינות נוספות, כדי לטפל במשבר במדינות המקור. אבל ישראל היא מדינה קטנה מאוד, אין לנו עומק, לא גיאוגרפי ולא דמוגרפי, ואנחנו חייבים לשלוט בגבולותינו. זה מה שאנחנו עושים היום".

שר הביטחון: "המכשול הגדול הזה יאפשר חיים יותר בטוחים ושלווים"

שר הביטחון בוגי יעלון, שנלווה לראש הממשלה ושר התחבורה בביקורם בערבה, אמר: "אנחנו רואים בימים הללו את הפליטים שמציפים את אירופה. זה עלול היה גם לקרות לנו אם לא היינו נוהגים נכון. קודם כל המהלך שהוביל ראש הממשלה עוד לפני שתי ממשלות, בהקמת המכשול במערכת בגבול המערבי, שם יש גם מבקשי עבודה, אבל גם טרור והברחות היו מכים בנו. ברמת הגולן חיזקנו את המכשול נוכח העובדה שהמציאות שם עלולה להביא אנשים, פליטים, אלינו.

נתניהו ויעלון בגבול ירדן (2)

לנוכח טענות הרצוג על הסיוע הנדרש בקליטת הפליטים, אמר שר הביטחון: "בחרנו לסייע המוניטארית לכפרים שמעבר לגדר, גם לטפל בפצועים, למעלה מ-1,000 פצועים, זו תרומתנו למשבר ההומניטארי שם, ופה בערבה בעצם נותרה החוליה החלשה במה שקשור לגדרות שלנו. אנחנו בתחילת הדרך, מתוך הנחה שגדר גבוהה עושה שכנים טובים ואני מקווה שכך זה ימשיך להיות, כי באמת השכנות היא שכנות טובה.

"יש אפשרות שמבקשי העבודה או גורמי טרור כאלה ואחרים ינסו להגיע אלינו למרות ששני הצדדים מתאמצים, ולכן טוב שיהיה מכשול שהוא גם מערכת עם אמצעים, שיסייע לנו לבצע את הפעילות הזו באופן יותר יעיל ומועיל. אני בהחלט מברך על היום הזה שבו אנחנו מתחילים לעבוד, מתוך הנחה שהמכשול הגדול הזה יאפשר חיים יותר בטוחים ושלווים גם לתושבי העיר אילת וגם לתושבי הערבה".

נתניהו ויעלון בגבול ירדן (3)

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture