ישראל תילחם בבוקו חראם? נתניהו לגרמניה: "תנו לנו לדאוג לעניין הצבאי…"

ראש הממשלה אמר היום לנשיא הבונדסראט: "לא יהיה קשה להביס היום את בוקו חראם, מחר זה יהיה הרבה יותר קשה והרבה יותר יקר... נזדקק לחבילה פיננסית כדי לכסות את ההוצאות" • נתניהו חשף פרטים מתוכן פגישתו עם פוטין וגילה את הסיבה להתערבות הרוסית בסוריה

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

ביקורו של נשיא הבונדסראט הגרמני פולקר בופיה, בישראל, גרר שלל כותרות וגילויים הנוגעים למצב האזורי.

נשיא הבונדסראט, המכהן גם כנשיא "הקרן לירושלים" בגרמניה, נפגש היום (ב') עם יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ואמר שבמדינתו, ולא רק שם, שומעים בערוצי התקשורת השונים כי הסיבה לגל הטרור הפלסטיני היא הבנייה ביהודה ושומרון. אדלשטיין אמר בתגובה כי הטרור היה קיים הרבה לפני ההתנחלויות. "גם לגבי עזה אמרו כי אין שלום בגלל הנוכחות של יהודים והצבא שם. היהודים והצבא עזבו, והמצב נהיה חמור יותר, לא טוב יותר. המצב יותר מסובך", אמר יו"ר הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצטרף לפגישה בלשכתו של היו"ר אדלשטיין, אמר שישראל מעריכה מאוד את הידידות של גרמניה, "הביטחון המשותף שלנו נמצא תחת מתקפה", אמר נתניהו לבופיה, והוסיף כי במהלך פגישתו במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש שעבר הוא ציין שהדבר החשוב ביותר בנוגע לסוריה הוא "שלא ניירט זה את זה".

נתניהו אמר ששאל את פוטין מה הסיבה מאחורי התערבות הצבאית של רוסיה בסוריה: "הוא אמר לי ש'יש אלפי רוסים וצ'צ'נים בדאעש, ,ואנחנו רוצים להגיע אליהם לפני שהם חוזרים (לרוסיה)'." ראש הממשלה ציין גם שהוא הדגיש בפגישה עם פוטין ש"אם ישראל תותקף משטח סוריה, אנחנו נגיב".

."שלא ניירט זה את זה". נתניהו ופוטין בפגישתם האחרונה (צילום: קובי גדעון-לע"מ)

ראש הממשלה התייחס גם לטרור האסלאמי באפריקה, ואמר כי ניתן להביס את ארגון בוקו חראם. "כיום זה לא יהיה כל-כך קשה לביצוע, כי הם לא גדולים או חזקים במיוחד, אבל מחר זה יהיה הרבה יותר קשה והרבה יותר יקר," אמר ראש הממשלה. "תנו לנו לדאוג לעניין הצבאי… אבל נזדקק לחבילה פיננסית כדי לכסות את ההוצאות", אמר נתניהו לבופיה.

קרא עוד:
[postim]

בופיה, 64, המכהן גם כראש ממשלת מדינת הֶסֶן שבדרום מערב גרמניה, אמר שהמשלחת שהוא עומד בראשה, הכוללת חברי מפלגות שונות בגרמניה, הגיעה לישראל במיוחד בעת הזו "על מנת להעמיק את היחסים הקרובים עם ישראל" וציין את נהירת המהגרים והפליטים לגרמניה. היו"ר אדלשטיין אמר שלישראל ניסיון רב בקליטת מהגרים ושהיא תוכל בעתיד להציע לגרמניה את הידע שלה בנושאים כמו דיור ויצירת מקומות עבודה למהגרים.

נשיא הבונדסראט, חבר המפלגה הנוצרית דמוקרטית ((CDU – מפלגת השלטון הנוכחית אותה מנהיגה בעשור האחרון הקנצלרית אנגלה מרקל), ציין כי רוב המהגרים לישראל הם בני אותה דת, ולכן יש להם חיבור רגשי למדינה. "עכשיו יש לנו הרבה מהגרים שהגיעו מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה. רובם המוחלט אינם דוברי גרמנית… אחת המשימות הבוערות היא לגרום לבן 20 שהגיע משם, שעד עכשיו רק שמע שישראל היא בעיה ומקור כל הבעיות – לציית לחוקה הגרמנית, גם למען ביטחון ישראל.

מהגרים בגרמניה"לגרום לבן 20 לציית לחוקה הגרמנית". מהגרים בתחנת הרכבת במינכן. 
(צילום: Wikiolo)

יו"ר הכנס, יולי אדלשטיין אמר בתשובה לשאלת האורח אודות שיחות השלום: "אנחנו לא מחויבים לחתום על הסכמי שלום, אין לנו סמכות להחליט היכן יהיו הגבולות, או מה יקרה עם ירושלים והר הבית", אמר. "מה שכן ניתן לעשות זה לשתף פעולה על נושאים שחשובים לכל הצדדים. אם לא נעשה את זה עכשיו, לא יהיה שלום גם בעוד 20 שנה. אם נחכה ונתחיל בעוד 20 שנה, לא יהיה שלום גם בעוד 40 שנה, כי יהיה קשה מאוד להתגבר על 'דור ההסתה' הזה. אז צריך להתחיל להניע את הגלגל בכיוון הנכון".

למשלחת הגרמנית בכללה אדלשטיין אמר – "כשתבקרו ברמאללה מחר, תגידו להם שכשהם רוצים להפסיק את הנאומים המסיתים ולהתחיל לדבר על נושאים כגון חקלאות, מקורות מים ושיתוף פעולה בנושאים סביבתיים – הדלת פתוחה".

נחמן שי: "ייתכן שאבו מאזן אינו רלוונטי יותר"

חה"כ נחמן שי אמר לבופיה שהנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס איבד הרבה מתומכיו בישראל בעקבות נאומו האחרון. "כאחד שמאמין בשתי מדינות לשני עמים, לשמוע אותו הוא מדבר בצורה כזאת בטלוויזיה – ייתכן שהוא אינו רלוונטי יותר", אמר חה"כ שי. "אם הוא מדבר כך, וקורא להסתה ומציג שקרים בוטים בטלוויזיה – וטוען שנער נהרג בעוד שהוא מאושפז בירושלים – זאת לא הדרך להתנהל מול אף אחד, כולל ישראל."

יצחק הרצוג ואבו מאזן"ייתכן שהוא אינו רלוונטי יותר". הרצוג במפגשו עם אבו מאזן

בתגובה לשאלתו של בופיה על ערעור היציבות באזור, חה"כ שי אמר: "אנחנו מאבדים מדינות. עיראק וסוריה הן כבר למעשה לא מדינות. אנחנו מתפללים לביטחונן של ירדן ומצרים. לפני ארבע שנים היה 'אביב ערבי', ועכשיו יש חורף ארוך. אתם מבקרים בארץ הנביאים, אבל אף אחד לא יכול לנבא את העתיד".

היו"ר אדלשטיין התייחס במהלך הפגישה גם להסכם הגרעיני בין המעצמות לאיראן, וחשף כי מדינות ערביות רבות, ביניהן ערב הסעודית ומצרים, אמרו בשיחות סגורות עם רה"מ נתניהו ועם האמריקנים שאם איראן תהפוך לגרעינית, 'אל תנסו אפילו לעצור אותנו מלפתח נשק גרעיני'. "אם מישהו רוצה לדמיין סיוט מושלם, שידמיין חמש או שש מדינות במזרח התיכון עם נשק גרעיני", אמר אדלשטיין לחברי המשלחת הגרמנית.

הבונדסראט, הבית העליון של הפרלמנט הגרמני, מייצג את 16 מדינות המחוז בגרמניה (בהן שלוש ערי מדינה: ברלין, המבורג וברמן) ושותף לתהליך החקיקה בגרמניה, לצד הבונדסטאג. האחרון יוזם את תהליך החקיקה או השינויים בחקיקה הקיימת ואילו הבונדסראט מאשר או דוחה אותם ומהווה משקל נגד לו. הבונדסראט רשאי ליזום מהלכי חקיקה מסוימים והוא אף שותף לתהליך בחירת נשיא המדינה. בסולם ההיררכי במבנה המדינה הפדרלי של גרמניה נחשב נשיא הבונדסראט לשני בחשיבותו – לאחר נשיא גרמניה. כהונתו קצובה לשנה.

בנין הבונדסראט בגרמניהבנין הבונדסראט בגרמניה. (צילום: Patrick Jayne and Thomas)

(צילום תמונה ראשית: ערן יופי כהן – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture