סדקים בקואליציה? ועדת הכספים כמעט ואישרה את "החוק להחלשת ישראל"

האופוזיציה בוועדת הכספים: "לדחות את ההצבעות על חוק ההסדרים! שינויים צפויים בתקציב הביטחון ישנו את כל התמונה" • בסאגת ההצבעות על פרקי חוק ההסדרים, אמר ח"כ טרכטנברג לגפני: "אתה הפכת למבוגר האחראי במדינת ישראל", אך חברו לספסל, ח"כ גטאס, אמר: "מרגיש שבילבלת את האויב, אנחנו פחות יכולים להתמודד עם החוק מאשר בתקופה של היו"ר הקודם סלומינסקי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה

רגעים ספורים לפני התחלת מרתון ההצבעות על חוק ההסדרים, דרשו הבוקר (ה') חברי האופוזיציה לדחות את ההצבעות על החוק עד להשגת הסכמות בעניינים שנותרו שנויים במחלוקת ברפורמות השונות המרכיבים את חוק ההסדרים.

חברי הכנסת טענו: "לא קיבלנו נוסחים סופיים של החוקים", ואמרו כי לא ניתן להצביע בעד חוק הרפורמות הכלכליות כל עוד לא אושר תקציב הביטחון, הגדול בתקציבי הממשלה, ואשר כל שינוי אחוזון בו ישפיעו על רפורמות רבות. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "כבר נעניתי לבקשת האופוזיציה ודחיתי את התחלת ההצבעות מאתמול להיום על-מנת לאפשר היערכות להצבעות ולהגשת הסתייגויות. עתה אין כל סיבה לדחות עוד את הדיונים".

כמעט דרמה התרחשה, כעם ההצבעה הראשונה על שמו של חוק ההסדרים: "חוק ההתייעלות הכלכלית…", נראה היה לרגע, כי הקואליציה ספגה מפלה והיה רוב לאופוזיציה להצעתה של יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון, שהגישה הסתייגות לשם החוק והציעה לכנותו: "הצעת חוק להחלשת הכנסת ולזירוז חקיקה שתפגע בחברה בישראל". בבירור מיידי התברר הדבר כלא נכון וגפני הכריז שההסתייגות נדחתה. לרגעים אחדים, נראה היה שהאופוזיציה צוברת תאוצה בתביעתה לעכב את ההצבעות, וזאת שעות ספורות לאחר שהצליחה האופוזיציה להפיל הצעת חוק ממשלתית

קרא עוד:
[postim]

רכז האופוזיציה בוועדה, ח"כ אראל מרגלית, אמר: "אנחנו מוטרדים ממה שאמרו בכירי הכלכלה הישראלית, ראשי האוצר והנגידה, כי התקציב לא רלוונטי למשק. הם הגיעו לכאן ואמרו שתחזית הצמיחה שלהם היא אחת ולאחר מכן היתה סדרה של אירועים שונים, כולל אינתיפאדת הסכינים, והכל השתנה ואנחנו לא רוצים שיהיה פה שבר ולא נעמוד ביעדים הפיסקאליים.

מרגלית הזכיר כי בדיון על הטבות המס היה מתווה ראוי של יו"ר ועדת הכספים גפני, מהלך דרמטי שהממשלה עצרה. עתה, יש יישובים שצפויים לאבד את ההטבות ובהמשך אולי כל יישובי הפריפריה. לגבי המאבק בעוני, "דווקא איש של שר האוצר הביא את המתווה הנכון למלחמה בעוני מתווה ל- 7 מיליארד ₪ ומה ששמו כאן זה 800 מיליון ואין מה לעשות בזה. הממשלה מביאה מתווה של תקציב שאין בו פתרון לשום דבר לא לצמחיה, לא לעוני לא לתעסוקה ולא לדבר".

ח"כ מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני, החמיא לגפני: "אתה הפכת למבוגר האחראי במדינת ישראל, אך הממשלה מעכבת דברים ומונעת צמיחה. אנחנו הולכים לדון על תקציב המדינה והמרכיב המרכזי לא קיים – תקציב הביטחון. אנחנו לא יכולים לאשר תקציב מדינה כשהמרכיב המרכזי לא אושר. גם אם יהיה איזה הסכם עם ראש הממשלה, אך לא יתכן שדבר כזה ייסגר מאחורי הקלעים".

ח"כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת, טען כלפי גפני: "מרגיש שבילבלת את האויב, הכל ברוח טובה. נתת לנו להבין שאנחנו באותו צד של המתרס ויש כוונות ללכת לקראתנו אבל עכשיו כשבאים להצביע אנחנו לא יודעים על מה. אנחנו פחות יכולים להתמודד עם החוק מאשר בתקופה של היו"ר הקודם סלומינסקי".

(אילוסטרציה: צלם – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture