מזכיר המדינה קרי לנשיא ריבלין: "אני מרגיש שייך לישראל"

שר החוץ האמריקני, המבקר בימים אלו בישראל, נפגש עם נשיא המדינה ושוחח עמו על הטרור במתגבר בישראל ובעולם כולו • "אני זוכר שבשנות ה-80 ביקרתי במשך שבוע שלם בקרית שמונה שבצפון, ראיתי ילדים בחדרים מוגנים מסתתרים מפחד הקטיושות", סיפר קרי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש במשכנו בירושלים עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, לפגישת עבודה מדינית, במהלכה שוחחו בעיקר על גל הטרור הקשה הפוקד את ערי ישראל בימים אלו, במקביל לטרור הבינלאומי הגובר.

"אתה כאן כחבר של מדינת ישראל וכאחד ממנהיגיה של ארצות הברית – ידידתה הטובה של ישראל ובת בריתה החשובה ביותר", אמר ריבלין לקרי. "החברות שלנו מבוססת על ערכים משותפים וחזון משותף, אנו רואים את הדמיון הזה בבית המשפט העליון, בשמירה על  חופש הביטוי וחופש הדת, ורואים זאת בדרך בה קהילות שונות ומגוונות מתקיימות יחד ובונות דמוקרטיה בריאה וחזקה".

בדבריו הדגיש הנשיא כי על מדינות העולם החופשי כולן להילחם יחד נגד איום האסלאם הקיצוני: "העולם החופשי מתמודד מול איום האסלאם הקיצוני שהוא תוצר של שנאה, ולא של דת ואמונה. על כולנו, יחד, להילחם נגד הרוע האיום הזה. אין אנו צריכים להתנצל על אמונתנו בחירות. יחד עם זאת, בזמן שהעולם ממשיך להתמודד מול איום זה, חובתנו כאן, למצוא דרך לבנות אמון בינינו לבין שכנינו הפלסטינים, אנו יכולים, ומוכרחים  להראות לעולם כי ביכולתנו לחיות יחד בשלום".

מזכיר המדינה של ארצות הברית הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "הייתה לי הזכות להגיע לישראל פעמים רבות בשנים האחרונות, החל משנות ה-80, כאשר ביקרתי לראשונה בישראל. במשך שבוע שלם ביקרתי בקרית שמונה שבצפון, ראיתי ילדים בחדרים מוגנים מסתתרים מפחד הקטיושות, ביקרתי במצדה ובים המלח, ובשדרות בה ראיתי את הרקטות אשר נורו מעזה לעבר ישראל. אני מרגיש שייך לישראל".

קרא עוד:
[postim]

קרי הדגיש כי בין המדינות קשר חזק ובלתי ניתן לניתוק והדגיש את זכותה וחובתה של ישראל להגן על עצמה מפני מעשי אלימות המאיימים על אזרחיה: "ארצות הברית גאה מאוד להיות חברה ובעלת ברית של ישראל, דמוקרטיה חזקה במזרח התיכון. מדינה חזקה למרות גודלה, החולקת אתנו ערכים משותפים של חירות, הוגנות וכבוד לחופש הפרט. אנחנו מעריכים מאוד את המסע של ישראל בהפיכת המדבר הזה לאומה מתקדמת ופורחת, אומה שפורצת גבולות חדשים בטכנולוגיה ברפואה ותחומים רבים אחרים.

"אלו זמנים קשים, כולנו עדים לכך, כאשר אזרחים נרצחים בישראל דוגמת עזרא שוורץ, תושב מסצ'וסטס שלמד והתנדב כאן, וכמו שקרה בשוק בירושלים אתמול. לכולנו החובה לגנות את המעשים הנפשעים האלה, ולומר בברור ששום תסכול או פוליטיקה, אידיאולוגיה או רגש אינם מצדיקים הרג של חפים מפשע. אנו מגנים בחריפות את האלימות  הזו ומבהירים שלישראל הזכות והחובה המלאה להגן על עצמה. ארה"ב  תמשיך לעמוד לצד ישראל ולתמוך בזכותה זו על מנת לחיות בשלום וביציבות, ללא אלימות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture