הסוף לכותל הרפורמי? הרבנים הראשיים יגבשו מתווה פשרה חדש

פגישה של ראש הממשלה עם הרבנים הראשיים נדחתה ברגע האחרון • מאחורי הקלעים: נתניהו הבין שמולו חזית חרדית-דתית המתנגדת להכרה ברפורמים • ביום שישי ניסה למנוע את פרסום מכתב הגרש"מ עמאר, אך ללא הצלחה • מסתמן: השליטה בעזרת ישראל בכותל המערבי לא תהיה בידי אנשי התנועה הרפורמית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פגישה שהייתה אמורה להתקיים היום בשעות הצהריים בין ראש הממשלה, הרבנים הראשיים וראשי המפלגות החרדיות – נדחתה למועד לא ידוע.

במוצאי השבת, נפגשו הרבנים הראשיים לישראל, הגאון אבי דוד לאו והגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, בבית הרבנות הראשית עם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' שליט"א לדיון על מתווה הכותל הרפורמי.

בסיום הדיון החליטו לגבש מתווה שלא יכלול הכרה בתנועה הרפורמית כזרם מוכר ביהדות. אך מסתמן שעזרת ישראל הסמוכה לרחבת הכותל המערבי, יישאר פתוח כרגיל. השליטה עליו תהיה בידי גוף כמו הסוכנות היהודית ולא בידי הרפורמים.

קרא עוד:
[postim]

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבין כי הוא ניצב מול חזית חרדית-דתית, כאשר גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצהיר כי יתנגד למתווה המוצע והצטרף לחרדים הפועלים על פי הוראות מועצות גדולי וחכמי התורה שליט"א, החליט שלא לקיים את הפגישה המתוכננת.

נראה שנתניהו מתחיל להבין שהחרדים לא ימשיכו בתמיכתם הראשונית במתווה הפשרה לאור חששם מהחלטת בג"ץ בנושא. ביום שישי, טלפן לראשון לציון ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר שליט"א וביקש ממנו למנוע את פרסום מכתב הרבנים נגד המתווה.

הרב השיב לנתניהו כי רבנים נוספים חתמו על המכתב, בהם חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, הדיין הרב בוארון וראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מאזוז שליט"א, ולכן אין באפשרותו למנוע את פרסום מכתב פסק הדין נגד הפשרה עם הרפורמים.

D1153-138

במכתב נפסק במענה "לשאלת רבים וחשובים, בענין ההסדר עם אותם מפירי ברית המרימים ידם בתורת משה רבנו ע"ה, המכונים רפורמים ודומיהם, המזייפים תורת ישראל ומצוותיה בדרישתם למקום תפילה בכותל וכן מקווה, וכיוצ"ב, כשהם דורסים ורומסים ברגל גאוה כל קדשי ישראל".

בהמשך מכתבו כותב הרב עמאר כי אין לתת להם דריסת רגל בכותל המערבי. "ולפי עניות דעתי כל החלטה למסור את הכותל, או חלק ממנו לכל גוף שהוא, אינה החלטה תקפה, שאין לשום אדם בעלות על זה כלל, שהוא הקדש גבוה, ומיועד לתפלה ותורה, ואין לנו רשות להשתמש בהם, כדי לרצות איזה אנשים, ואפילו בלא שיחללוהו, ק"ו לאלה שהולכים בדרכים המחללים את הקדש, הס מלהזכיר.

"ועוד נעשה בזה דבר חמור ביותר, שמחשיבים אותם "למאן דאמר" בענין קדוש, כשכל מעשיהם הם היפך גמור מקדושה ומתורה, ונותנים להם מעמד שוה למעמד עם ישראל הקדושים. ומעתה הם יקראו לעצמם בשמות זהים לאלה של הרבנות הראשית לישראל, עם שינוי קל כל שהוא, והם מעוגנים תחת כנפי משרד ראה"מ, ומזה יתפתחו דברים שיזעזעו את כל החברה, ותהיה אנדרלמוסיה רבתי שאחריתה מי ישורנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture