בל"ד וחד"ש גינו הכרזת מדינות המפרץ על חיזבאללה כארגון טרור

חברי הכנסת הערבים גינו את החלטת מדינות המפרץ להכריז על חיזבאללה כארגון טרור • השר ישראל כץ פנה לוועדת האתיקה של הכנסת • ח"כ אורן חזן דרש מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חברי הכנסת של סיעות חד"ש ובל"ד גינו היום את החלטת מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ להכריז על חיזבאללה ארגון טרור.

בהודעה שפירסמו בכלי תקשורת בשפה הערבית נכתב: "לאחר שנכשל הניסיון הסעודי לסכסך בין החברה הלבנונית והכוחות הפוליטיים בלבנון לבין חיזבאללה באמצעות עצירת הסיוע הכלכלי, ולאחר שהעם הסורי הצליח לשמור על סוריה מאוחדת, חושפת החלטה זו את עמדתן הטבעית של מדינות המפרץ בנאמנותן המוחלטת לאויבי העמים הערביים, הקשורים לקולוניאליזם המודרני ולציונות – לעומת הכוח הלאומי אשר מייצג את הרוח הלאומית בת החורין של העמים הערביים".

קרא עוד:
[postim]

עוד נכתב: "הפער הזה בין בעלי הברית של הציונות והקולוניאליזם ושל הגורמים הריאקציונרים הערביים מצד אחד, ובין הכוחות המתנגדים לקולוניאליזם ולציונות מצד שני רק יעמיק בעתיד הקרוב. זאת, עקב כישלון המזימות הקולוניאליסטיות והריאקציונריות בסוריה נגד העמים הערביים, ומכות ההתנגדות הלאומית הלבנונית".

"לכן, קוראות המפלגה הקומוניסטית והחזית הדמוקרטית (חד"ש ובל"ד) להגברת הערנות ולחשיפת המדיניות הריאקציונרית של מדינות המפרץ, אשר נועדה לשרת את בעלי בריתם ואת התנועה הציונית בהמשך השליטה על השפע של העולם הערבי במפרץ ובעולם הערבי בכלל".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ אמר בתגובה: "והנה התפתחות בפרשת החיזבאללה: מפלגות בל״ד וחד״ש מגנות את החלטת סעודיה ומדינות המפרץ להכריז על החיזבאללה כעל ארגון טרור, 'כי זה עלול לשרת את מדינת ישראל'. פשוט לא יאומן שחברים בכנסת ישראל מחבלים באינטרס הישראלי. איימן עודה וג׳מאל זחאלקה – תצטרפו אל עזמי בשארה בקטאר (או בסוריה) – שם מקומם של בוגדים במדינה. פניתי היום לוועדת האתיקה של הכנסת בבקשה שהתנהגות חברי הכנסת תיבדק".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי "הגינוי של חד״ש ובל״ד למועצת מדינות המפרץ ושרי הפנים הערביים על-כך שהכריזו על החיזבאללה כארגון טרור, צעד זה הוא כבר אפילו מעבר לאבסורד ורק מוכיח שוב שכל יום שעובר וחבורת הטרוריסטים הזו ממשיכה לשבת בכנסת הוא ביזיון לדמוקרטיה הישראלית".

"עכשיו מסתבר שהרשימה הערבית המשותפת לא מייצגת רק את הקיצוניים ביותר בקרב ערביי ישראל אלא את הקיצוניים ביותר בעולם הערבי כולו. אם נתניהו, במקום לעסוק בחקיקת חוק השעייה שאין לו שום ערך ממשי, היה תומך בחוקים שמציעה ישראל ביתנו אז הבוגדים הללו באמת היו מסיימים את ישיבתם בכנסת ובמקום זאת יושבים בכלא, כראוי להם", אמר ליברמן.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן פנה ליועץ המשפטי לממשלה באופן בהול בדרישה לפתוח בחקירה פלילית על תמיכה בארגוני טרור ובמאבק מזויין נגד ישראל כנגד מפלגות בל"ד וחד"ש, וזאת לאור הודעת הגיוני לסעודיה על ההחלטה לצרף את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור שהוציאו מפלגות בל"ד וחד"ש.

ח"כ אורן חזן מסר כי "התמיכה שהביעו בחיזבאללה, שמגיעה לאחר המעשה הנבזה של ביקור משפחות המחבלים, מוכיחה שוב שאין מקום לחבורת הטרוריסטים האלה לא רק בכנסת אם כי במדינה בכלל! זו כבר לא עליית מדרגה כי אין לאן לעלות. מסתבר שהענישה בכנסת אינה מרתיעה אותם. מקומם מאחורי סורג ובריח, או עם עזמי בשארה בקטאר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture