ראשי הסיעות החרדיות נפגשו עם נתניהו: אין פריצת דרך בכותל הרפורמי

ראשי הסיעות החרדיות, דרעי ליצמן וגפני נפגשו הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון במתווה הכותל הרפורמי • הפגישה הסתיימה ללא שהושגה פריצת דרך • במפלגות החרדיות מבהירים: אין משבר מול נתניהו - רק ניסיון למצוא פתרון לבג"צ • החרדים דורשים פסק זמן נוסף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב בלשכתו בכנסת, עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לדון בקשיים שמעורר חוק המקוואות ובסוגיית ה'כותל הרפורמי'.

במשך מרבית הזמן דנו המשתתפים סביב מתווה הכותל המערבי, תוך ניסיון להיערך להתייחסות בג"ץ, שצפוי לדון בעתירות שהוגשו נגד החלטת הממשלה – זאת מאחר שביום שני הקרוב מסתיים פרק הזמן שהקציב בג"ץ למציאת פתרון. בשלב זה לא נמצא הפתרון המיוחל.

בתום הדיון קבעו הצדדים לשוב ולהיפגש במטרה להגיע לפתרון שלא יוביל לכרסום בסטטוס קוו ומנגד לא יקומם את בג"ץ. בכיר פוליטי חרדי ביקש להבהיר כי לא מדובר במשבר ממשלתי, וכי לחרדים אין עימות עם ראש הממשלה, אלא מדובר בניסיון למצוא תשובה של הממשלה לבג"ץ.

קרא עוד:
[postim]

"המתווה עליו הוחלט בממשלה לא מקובל על המפלגות החרדיות והן הצביעו נגדו. הסערה הציבורית שקמה ברחוב החרדי מחייבת זמן נוסף כדי לכנס את שלוש מועצות גדולי התורה, כדי למצוא פתרון מוסכם. נבחנת גם אפשרות להקים ביום ראשון ועדת שרים שתדון בסוגיה", עדכן הגורם.

כזכור, השר דרעי סיפר היום כי בביקורו אצל הגר”ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, אמר לו הגר”ש כי חובה לנהל את המאבק הזה במשותף, בכינוס שלוש מועצות גדולה התורה או ביצירת ועדה משותפת עם נציגי שלוש המועצות אשר תקבל את ההחלטות על דעת כולם.

ראש התנועה הרפורמית בארה"ב: "החרדים מסיתים לאלימות נגדנו"

בתוך כך, בראיון לחדשות 10 אמר הערב ריק ג'ייקובס, ראש התנועה הרפורמית בארה"ב, כי קהילתו לא תאפשר לממשלה לבטל את ההחלטה ויצאו למאבק גלוי למניעת הדבר. לדבריו, הדרך בה בחרו החרדים לנקוט בכדי להתמודד עם המצב אינה ראויה.

"ידענו שהולך להיות מאבק קשה. החרדים הבינו שמדובר בשינוי מהותי ביותר, ולכן תגובתם לא רק הייתה קולנית, כי אם חורגת מהמשוער בכל הנוגע להסתה לאלימות נגד יהודים רפורמים וקונסרבטיביים, והשמעת דברים בדרכים שבהן איננו מדברים על אחרים, בוודאי לא על יהודים אחרים. נתקע כאן טריז מכאיב במיוחד".

"אם העסקה תקרוס, אנחנו באיפא"ק, אנחנו הזרם הכי גדול ביהדות, תדמיינו שהזרם הכי גדול ביהדות לא יכול לקבל חתיכה קטנה מהכותל – זה לגמרי לא מקובל עלינו", הוסיף. "אנחנו רוצים שמדינת ישראל תכיר בנו. אנחנו תומכים בישראל תמיד, מה שקורה עכשיו מכאיב לנו מאוד, ולא יילקח על ידינו בצורה קלה".

ג'ייקובס דחה את הביקורת מצד רבנים וחברי כנסת ישראליים, שטוענים כי מי שמשתייך לזרם הקונסרבטיבי. "אנחנו מחכים עשורים להכרה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי. חיי היהודים משגשגים בארה"ב, לעומת זאת בישראל, בגלל המונופול של החרדים, היהדות מאוד מצומצמת".

"הביקורות מגיעות מתוך בורות, אני שומע את זה גם מחילונים בממשלה ומחרדים. הם לא מבינים שאנחנו דלת הכניסה ליהדות, לא דלת היציאה", המשיך, "אנשים בישראל לא צריכים להסכים איתנו – אבל הם צריכים לכבד אותנו. לא נשתוק. נזכיר לראש הממשלה שאנחנו רוב היהודים באמריקה, אנחנו רוצים "כותל' לכל העם. מיליונים יתאכזבו אם זה לא יהיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture