כחלון: הפלסטינים הם הנפגעים העיקריים מתנועת החרם

שר האוצר משה כחלון התחייב לתמוך בכל חברה שתיפגע בגלל תנועות החרם נגד ישראל • הרצוג: חייבים להלחם ב-BDS בעזרת מהלכים מדיניים • בנט: לממשלה אין מדיניות ברורה האם היא רוצה מדינה פלסטינית • ליבני: ה-BDS מצליחה לבודד את ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון אמר כי משרד האוצר יסייע לכל חברה כלכלית תעשייתי במדינת ישראל שתיפגע מהחרם שמובילות תנועות ה-BDS נגד ישראל.

"אנחנו חייבים לתת להם גיבוי. מי שנפגע בעיקר זה הפלסטינים כי החרם פוגע ביצוא מההתנחלויות ורוב המועסקים שם הם פלסטינים. אנחנו צריכים ביטחון. הפלסטינים צריכים פרנסה".

כחלון אמר עוד כי "בתקציב 2016 הקצנו 128 מיליון שקל למלחמה ב-BDS. אני לא רואה בחרם צעד לגיטימי. אני לא רואה בהחלטות האלה כמו החלטת המכס האמריקני החלטות לגיטימיות. אין דבר כזה להחרים מדינה דמוקרטית שמתנהלת בצורה תקינה. זה לא לגיטימי בעיניי".

קרא עוד:
[postim]

השר הוסיף: "להגיד אם אמריקה מחרימה אותנו – לא. והאם יש לנו קשיים במזכר ההבנות – התשובה לא. יש ויכוח על המספרים, אבל לבוא להציג את זה שאמריקה סובבה לנו את הגב – התשובה היא לא. יש מתחים בין המנהיגים ויש ויכוח. ביתר המערכות עובדים מצוין. שר הבטחון שחזר מארה"ב דיווח על שיחות טובות".

את הדברים אמר בוועידה למלחמה בחרם של ידיעות אחרונות. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר בוועידה כי "גם אחרי שנפתור את הבעיה הפלסטינית, BDS לא ייעלם אבל אפשר לצמצם את ההשפעה שלו. אי אפשר להסתובב עם מחבט נגד יתושים ולהרוג יתוש בקמפוס פה ובקמפוס שם. צריך לייבש את הביצה על-ידי מהלכים מדיניים אמיצים ואמרתי מספיק פעמים שאם יהיו מהלכים מדיניים אני אתן להם גיבוי".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד אמר: "זו מלחמה מתישה, זו מלחמה מתישה עם הרבה קרבות שאף אחד לא שומע עליהם. לא יכול להיות שמדינה עם משאבים לא יכולה לנהל את המאבקים האלו, זה כמו שיגידו לצה"ל 'אל תלכו למקומות שיורים'. ההסברה מחולקת בין חמישה משרדים, שאף אחד לא יודע מה השני עושה".

יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, אמרה בדיון כי "כשהייתי בממשלה יזמנו תהליך מדיני רציני-אמיתי. העולם ידע שישראל מבינה ששתי מדינות לשני עמים זה אינטרס שלנו ולא טובה לאף אחד אחר. כשהדברים נעשו באופן אמיתי יצרנו חומה: מצד אחד היינו אנחנו והעולם כולו, ומהצד השני, מבודדים, הייתה תנועת ה-BDS שלא מקבלת את עצם הקיום שלנו. מה שקורה עכשיו זה בדיוק ההפך: ה-BDS מצליחה לבודד את ישראל".

לבני אמרה עוד כי "יש אנטישמיות בעולם, לא כולם אנטישמים, יש את תופעת ה-BDS. היא לא בעד פתרון שתי המדינות ורוצה להביא לכאן מיליוני פליטים. זאת לא המדיניות שלנו, וברגע שאנחנו אומרים 'אנחנו רוצים לקיים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שכל אזרחיה שווי זכויות, באותו רגע אני שמה חומה בין אלה שמבקרים את מדיניות הממשלה, וישראל שותפה למדיניות של ה-BDS כי גם כאן יש מי שרוצה מדינה אחת בין הים לירדן".

שר החינוך, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר בתגובה לדבריה: "אני חלוק באופן יסודי על הניתוח שלה בנוגע הבעיה. הפגיעות ביותר שספגנו היו בגולדסטון ובמרמרה, בעזה. ושם עשינו בדיוק מה שהעולם ביקש. גירשנו 8,000 יהודים והעברנו לאבו מאזן, לא לחמאס. דווקא שם ספגנו את המכות הבינלאומיות הקשות ביותר ולא קיבלנו שום הגנה כשיצאנו להגנה עצמית אלא רק דו"חות. אנחנו היום עם מדיניות לא ברורה. עמדתי על זה שלא תהיה בקווי היסוד מדינה פלסטינית וראש הממשלה מסתובב בעולם ומדבר על שתי מדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture