ברק: "ארוץ בראשות העצמאות – לא בליכוד"

שר הביטחון ברק התייחס בדבריו בפתח ישיבת סיעת העצמאות בכנסת לבחירות ההולכות וקרבות: "אין בסיס לשמועות על שריון בליכוד - אני מציע להם לא להתחיל להתעסק איתי ברצינות"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

שר הביטחון אהוד ברק דיבר היום (ב') בפתח ישיבת סיעת העצמאות בכנסת. ברק פתח את דבריו בדברי תנחומים לראש הממשלה בנימין נתניהו "אני רוצה לשלוח מכאן את תנחומיי ותנחומי כולנו לראש הממשלה בנימין נתניהו, לכל משפחת נתניהו, על הליכתו בשיבה טובה של פרופסור בן ציון נתניהו".

ברק הוסיף: "אני זכיתי להכיר אותו עשרות שנים ולראות אותו גם ברגעים שמחים ובהרבה מאוד רגעים של כאב. איש חריף, חד, מדויק, מאתגר, אף פעם לא הולך בתלם ואבדה גדולה למשפחה, לכולנו, ואני שוב רוצה להעביר את ניחומי כולנו למשפחה".

קרא עוד:

[postim]

"חוק טל סיים את תפקידו"

מדברי התנחומים עבר ברק לסוגיית 'חוק טל' וגיוס בני הישיבות: "בפתיחה של מושב הקיץ של הכנסת אתמול פרסמתי את ההצעה שלי לחוק שיחליף את חוק טל. חוק טל סיים את תפקידו".

ברק הוסיף על החוק החדש ואמר כי "מדובר בחוק שיציע שצה"ל הוא זה שייבחר מי המשרת מכלל המחזור, כל הצעירים והצעירות מכל המגזרים והקבוצות. מי שצה"ל לא יבחר אותו לשירות ילך לשירות אזרחי-לאומי, כולל בקהילה. אלה שצה"ל כן יבחר אותם, ישרתו לא רק תקופה של כשנה, אלא שירות מלא, וגמול השירות שלהם בהמשך יהיה דומה לשכר המינימום במשק באופן שיתאפשר להם עם תום השירות לרכוש מקצוע או ללכת ללמוד ולהתחיל את החיים ברגל ימין".

"סיני ועוקרי הרים – יקבלו פטור"

ברק התייחס גם להצעה לפטור מספר מצומצם של בני ישיבה משירות: "זה הסידור היחידי שאני יכול להעלות על הדעת שהוא הוגן, ישר, פשוט ומביא בפועל לשוויון הנטל, כדי לשמר את נושא "תורתו אומנותו". אני חושב שתידרש הקצבה אולי של 300,400,500 בחורים מוכשרים מאוד, סיני ועוקרי הרים שימשיכו בלימודים במסגרת הפטור, כל היתר יצטרפו לשוק העבודה. הדבר הזה הוא מהלך שהוא נדרש, חשוב, ואנחנו מאמינים שהוא אכן יעבור".

"נכנסים למערכת בחירות"

ברק התייחס לכך שככל הנראה יוקדמו הבחירות: "ככל הנראה בימים הקרובים תחליט הכנסת על בחירות, בין אם הבחירות עצמן תיקבענה לאמצע אוגוסט או לאמצע אוקטובר, אני לא רואה בזה הבדל גדול. אנחנו נכנסים לתוך מערכת בחירות".

ברק התחייב כי הוא ירוץ בתוך מפלגת העצמאות: "אני אמרתי בעבר ואני חוזר ואומר שוב: אנחנו נרוץ בכל כוחנו כדי להביא כמה שיותר מצביעים להצטרף לדרך שלנו, ששמה במרכז את המדינה ואת מה שטוב למדינה, גם בביטחון, גם בחברה, גם בשלום וגם בהגנה על שלטון החוק".

"אתחיל לשבח את חברי הליכוד"

ברק הוסיף ואמר כי "אני מודע היטב לשמועות, לאווירה המפוזרת, על ידי כמה אנשי שוליים בליכוד, כאילו מפלגת העצמאות היא משוריינת או עומדת לרוץ בתוך הליכוד. כפי שגם נתניהו וגם אני אמרנו, אין לדבר הזה בסיס ואני מפה יכול רק לומר שאם ההטעיה הזאת תימשך, לא תישאר לנו ברירה, אלא אני בקולי אתחיל לשבח את חברי הליכוד האלה, השרים ואת המועמדים לכנסת עד סופם המר. אני לא מציע להם להתחיל להתעסק איתי ברצינות".

משנתו של ברק

ברק אף פרס בקצרה את משנת המפלגה: "אנחנו בעד אחריות ביטחונית ועמידה על כל האינטרסים החיוניים של ישראל בנושא הביטחון, מההתמודדות עם החמאס והחיזבאללה וגמור בהתמודדות עם הנושא האיראני. אנחנו מאמינים בשתי מדינות לשני עמים, הלכה למעשה ובצורך להתקדם באחריות ובנחישות. לנסות כל דרך להגיע לפריצת דרך בנחישות ובאחריות ולא לוותר לאורך הדרך על אינטרסים חיוניים- זה בתחום המדיני".

בהתייחסו למחאה החברתית אמר ברק כי "אנחנו תומכים מאוד במסרים העיקריים של תנועת המחאה החברתית, ואמרתי גם בשנה שעברה: היא צריכה להפוך לפוליטית ולנסות להשפיע דרך המערכת הפוליטית, דרך המפלגות, וגם לא הסתרתי את עמדתנו, אנחנו נגד החקיקה של עקיפת בג"ץ. הגשנו במסגרת ההסכם הקואליציוני הנוכחית את עמדתנו שאין מקום בהסכם הקואליציוני לחקיקת יסוד שאיננה מוסכמת, היות והניסיון לכונן חוק עוקף בג"ץ הוא בניגוד לחוק יסוד ואנחנו מתנגדים לדבר הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture