משבר הדיור • האוצר מציע: "תתמקחו עם המוכרים והמחירים יירדו"

יו"ר קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, מתייחס לנתונים הסותרים שפורסמו סביב ירידת מחירי הדיור ומסב את תשומת הלב לעובדה כי "עבור הזוגות הצעירים חסרי הדיור,המחירים כבר ירדו ב-20%-25%

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי, מתייחס לדיווחים הסותרים במהלך השבוע האחרון בדבר עליית וירידת מחירי הדיור בישראל, מה שמביא בעקבותיו את השיח הציבורי, לדון נוקב סביב יעילותם של רפורמות האוצר להורדת המחירים.

נזכיר, כי בשבוע החולף פורסמו שני דוחו"ת סותרים, על מצב מחירי הדיור בישראל, המצביעים על יעילותם של יוזמות האוצר כמו גם הרפורמות שהשיק בענף זה במהלך השנה האחרונה, כשהמטרה בסופו של דבר, הורדת מחירי השוק, את הנתונים הציגו, הציגו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והשמאי הממשלתי הראשי טל אלדרוטי.

בראיון שהעניק ל'גלובס' אומר יצחקי, כי "עבור הזוגות הצעירים חסרי הדיור, והרווקים מעל 35 חסרי הדיור, המחירים כבר ירדו ב-20%-25% באמצעות תוכנית מחיר למשתכן ועם זה אף אחד לא יכול להתווכח. אני רוצה להזכיר שהאנשים האחרונים שזכו במכרז בראשון לציון זכו בדירה בהנחה של מאות אלפי שקלים, יש אפילו אומרים ב-800 אלף שקל מתחת למחיר השוק".

לשאלת המראיין בדבר העובדה כי בסך הכללי, אחוז מזערי בלבד מכלל האוכלוסיה זוכים להנחה ברכישת דירה, מסביר יו"ר קבינט הדיור:
כי "במקביל אנחנו מגדילים את ייצור מלאי הדירות בישראל ומשווקים כמה שאפשר. אנחנו מתכננים בכמויות שלא תוכננו אף פעם ומשתדלים לפתור את החסמים בתחומי התשתיות. אנחנו כל הזמן בדיונים עם בנק ישראל ועם הבנקים עצמם על נושא האשראי והמשכנתאות ובשבוע האחרון כולם ישרו קו שמשכנתאות יינתנו לפי מחיר שוק ולא לפי מחיר מכירה. אנחנו גם עושים את מיטב יכולתנו להביא פועלים גם פלסטינאים, גם מאוקרינה וגם חברות זרות. נתון כזה או אחר של למ"ס או של גוף אחר לא משנה לנו את העבודה".

ובאשר לעובדה כי נתוני השמאי הממשלתי מצביעים דווקא על עליה במחירים, מסב יצחקי את תשומת הלב לעובדה כי נתוני הלמ"ס דווקא מצביעים על ירידה,
"ואז מה? לפי המודל של השמאי הממשלתי הסיכוי לירידה קטן כי הוא נותן משקל קרב לערים גדולות. בכל מקרה אני לא מציע לאף אחד לקבל החלטה אם לקנות או לא לקנות דירה לפי פרסומים או מדדים של מחירים לפי חודש כזה או אחר. שמחנו על הירידה של 0.3% שהלמ"ס הציג, אבל שם המשחק הוא סבלנות ולא נתונים של חודש כזה או אחר".

באשר לתוכניות "מחיר למשתכן" אומר יצחקי, "אני מאמין שכן. אנחנו נוציא את כל קרקעות המדינה למחיר למשתכן, זה ייקח עוד שנתיים מהיום, וברור שזה ישפיע על המחירים. אבל אנחנו גם עוסקים בהגברת הייצור וגם נוקטים צעדים לריסון הביקושים. עד 13 בספטמבר אנחנו סוגרים את רשימת הזכאים לדירות במלאי הקיים. אבל בסך הכל אנחנו מתכננים לשווק 100 אלף דירות ואנחנו מבטיחים לכל מי שנרשם שהוא יזכה בדירה עכשיו או בהמשך".

ומדגיש כי "אנחנו לא מתכוונים לחזור לספסר קרקעות. עד 2019 נפתח את מחיר למשתכן גם למשפרי דיור. נשאיר את מחיר למשתכן לחסרי דיור כל הזמן ונוסיף את משפרי הדיור בהמשך. אבל כמובן שנעשה קריטריונים כי לא כל משפר דיור זכאי לדירה בהנחה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture