סערת המפכ"ל • ארדן מעניק גיבוי; בזירה הפוליטית דורשים התנצלות

בצל הביקורת על אמירתו השנויה במחלוקת של המפכ"ל, בוחר השר לביטחון פנים לגבות אותו • "מפכ״ל המשטרה לא הצדיק את תופעת 'שיטור יתר' אל מול האוכלוסיה האתיופית אלא אמר באומץ שיש בעיה כזו ושהמשטרה מטפלת בה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסערה שחולל אמש מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, כשאמר כי "טבעי ששוטרים יחשדו קודם במהגרים או ביוצאי אתיופיה", נמשכת גם הבוקר.

אמש נשא המפכ"ל דברים בכנס לשכת עורכי הדין, בדבריו סקר את פעילותה הענפה של משטרת ישראל ובהתמודדותה אל מול האתגרים השונים, בין היתר הרחיב המפכ"ל בדרכי הפעולה להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי כאשר בהמשך עבר לסקור את פעילות גורמי אכיפת החוק עם הפשיעה הפנים ישראלית.

כאן בחר אלשיך להתייחס לסערות שפרצו לאחרונה על רקע הטענות לאלימות שוטרים כלפי בני העדה האתיופית, המפכ"ל אמר כי "עולי אתיופיה הם יהודים. וכי בכל המחקרים בעולם מהגרים שותפים בפשיעה יותר מכלל האזרחים ואני מתייחס גם לערבים".

"כאשר שוטר פוגש חשוד המוח שלו חושד בו יותר וזה טבעי והתחלנו לטפל בזה ויש תכנית הדוקה עם מנהיגי הקהילה ולצמצם את מעורבותם בפשיעה".

דברים אלו עוררו סערה רבתי בכלי התקשורת ועוררה בעקבותיה שורת התבטאויות קשות מצד פוליטיקאים שייחסו למפכ"ל אמירות גזעניות ודרשו את התנצלותו.

יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג התייחס לדברים ותקף את המפכ"ל, "דבריו של המפכ"ל שופכים אור על תופעה חמורה".

"אני קורא לו לתקן ולהבהיר את דבריו כי אסור שמישהו יבין מהם שזה לגיטימי לחשוד יותר באזרח אתיופי או ערבי. כל בעל עמדה משפיעה חייב להתגייס למיגור שיח גזעני או פרופיילינג מכל סוג שהוא", הוסיף הרצוג.

גם ח"כ יחימוביץ' תקפה ואמרה כי "עצוב שבמקום להילחם בתופעת הפרופיילינג של אזרחים רק בשל צבע עורם, מחפש המפכ"ל הנמקות פסיכולוגיות לתופעה הקשה".
לדבריה, "בניכוי מזרחיים, אתיופים, ערבים ועוד, נשארו על פי הגדרות המפכ"ל רק מעטים, לבני עור ממש, שאין לחשוד בהם. אין דרך אחרת לנסח זאת, אבל על פי המפכ"ל, גם הוא עצמו עשוי להיעצר מעצר שווא אם יסתובב בלי מדים".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף את אנשי השמאל שביקרו את דברי אלשיך וטען כי אלו בחרו לסלף במכוון את דבריו.
"אני מתלבט אם הביקורת של השמאל נובעת מבורות או רשעות. האם באמת יש להם בעיה בהבנת הנקרא או שהם מעוותים בכוונה כדי לתקוף".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לסערה בעקבות הדברים כמו גם לביקורת הרבה שנמתחה ע"י פוליטיקאים וגיבה את דבריו של המפכ"ל.

"מפכ״ל המשטרה לא הצדיק את תופעת 'שיטור יתר' כנגד ישראלים יוצאי אתיופיה ולא גיבה אותה. הוא עשה בדיוק להיפך. הוא אמר באומץ שיש בעיה כזו ושהמשטרה מטפלת בה".

"הישראלים יוצאי אתיופיה הם בשר מבשרה של החברה הישראלית וחלק ממשטרת ישראל עצמה ואנו פועלים יחד עם בני הקהילה ומנהיגיה כדי לתקן את שגיאות העבר. אני אישית מוביל יחד עם המפכ״ל שינויים רבים שנועדו לטפל בבעיה זו באמצעות לימוד הקהילה, קליטת יוצאי אתיופיה במשטרה וקידומם, יצירת מנגנוני שקיפות, טיפול משמעתי ועוד", אמר ארדן.

"הסברו של המפכ״ל לא נועד בשום אופן להצדיק את שיטור היתר אלא לתאר את הלכי הרוח של השוטרים שגרמו להם בעבר לפעול באופן שגוי. כל תיאור אחר של דברי המפכ״ל או הסקת מסקנות לכיוון ההפוך איננה נכונה והיא יוצרת עיוות ותחושות קשות ללא כל הצדקה. בעיקר לאחר שהמשטרה הבהירה שוב את כוונת המפכ״ל בתשובתו.

ארדן הוסיף כי "כמי שמכיר היטב את עמדת המפכ״ל ואת מעשי המשטרה בתחום שיטור היתר מול אוכלוסיות מסויימות – אני מגבה אותו ואת התכנית שמיישמת המשטרה תחת פיקודו ובהתאם למדיניותי".

אלשיך עצמו בחר להתייחס לדברים והבהיר כי לא הייתה לו כוונה לפגוע בישראלים יוצאי אתיופיה וכי דבריו נאמרו מתוך גילוי לב שנועד לאפשר תיקון ושיפור היחס של שוטרים כלפיהם.

בהודעת המשטרה נאמר עוד כי לאחר בדיקה מעמיקה התברר שיש 'שיטור יתר' כלפי קהילת יוצאי אתיופיה ולכן המשטרה פועלת בשיתוף מנהיגי הקהילה להביא להבנה טובה יותר של צרכיה ולתיאום עמדות. המשטרה מפעילה תכנית הסברה לשוטרים ובוחנת את האפשרות לסגור תיקים פליליים ככל האפשר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש גילוי שכינה. עוד בתוך השבוע, והשבת תובעת את עלבונה. כנראה שיש למפכ"ל זכויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture