שוחרר אחד מהמחבלים שביצעו את הלינץ' ברמאללה

בית המשפט הצבאי הורה לשחרר מידית את חאתם חליל מרארי, לאחר שהורשע בגרימת מותו של אחד מחיילי המילואים בלינץ' שהתחולל באוקטובר 2000. הסיבה לשחרור: קושי ראייתי שהוביל לשינוי סעיפי העבירות בכתב האישום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הדין הצבאי הורה היום (רביעי) לשחרר את חאתם מרארי, אחד מהמורשעים בביצוע הלינץ' ברמאללה באוקטובר 2000, לאחר ששונתה הרשעתו מרצח לתקיפת חייל ואי-מניעת עבירה. שינוי העבירות שבהן הורשע הגיעו לאחר בקשתו למשפט חוזר, מה שהביא לכך שנגזר עליו עונש מחודש של 11 וחצי שנות מאסר בפועל – שאותן כבר ריצה במלואן, ולכן ישוחרר ויועבר עוד הערב מכלא עופר למחסום בכניסה לרצועת עזה.

מרארי הורשע בשנת 2004 ברצח של רס"ל יוסי אברהמי בבניין המשטרה ברמאללה ובעבירות נוספות והוטל עליו מאסר עולם. ערעורו ועתירותיו לבג"ץ נגד ההרשעה נדחו, אך לאחרונה התקבלה בקשתו למשפט חוזר בעקבות ראיות חדשות שהעלו קושי בזיהוי שלו כמעורב בפועל ברצח אברהמי ברמת הוודאות הנדרשת במשפט הפלילי.

בית הדין הצבאי קבע היום בהחלטתו: "הנאשם היה מעורב באחד האירועים הצרובים בתודעת תושבי מדינת ישראל. כל מי שהיה בר דעת באותו יום מר ונמהר לא ישכח לעולם את התמונות של ההתעללות בחיילי צה"ל ששודרו בתחנות הטלוויזיה. על פי כתב האישום שהוגש היום לנאשם היה חלק קטן באירוע. הנאשם היה בין השוטרים אשר עצרו את החיילים והביאו אותם לתחנת המשטרה. הנאשם אף היכה את החיילים בדרך לתחנה, אך על פי כתב האישום הוא לא היה בין אלה שתקפו את החיילים בתוך התחנה וגרמו למותם".

דובר צה"ל מסר כי "בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע היום מחדש, במסגרת עסקת טיעון, את חאתם מרארי, אחד המעורבים בביצוע הלינץ' ברמאללה ב-12 באוקטובר 2000, אחרי שלאחרונה התקבלה בקשתו למשפט חוזר. מע׳ארי הורשע בשנת 2004 ברציחתו של אחד משני הנרצחים בלינץ', רס"ל יוסף אברהמי ז"ל, ובעבירות נוספות, והוטל עליו מאסר עולם.

"ערעור ועתירות לבג"ץ שהגיש מרארי כנגד הרשעתו – נדחו. עם זאת, לאחרונה התקבלה בקשתו למשפט חוזר, בעקבות ראיות חדשות שהעלו קושי בזיהוי שלו כמעורב בפועל ברציחתו של אברהמי ז"ל, ברמת הוודאות הנדרשת במשפט פלילי. מרארי הורשע היום במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפת חייל ואי-מניעת עבירה. הרשעתו בעבירות ביטחון נוספות נותרה על כנה. הוטל עליו עונש של 11 וחצי שנות מאסר בפועל ומאסר מותנה".

כזכור הלינץ' ברמאללה זכור אחד האירועים הקשים ביותר מהאינתיפאדה השנייה. נורז'יץ ואברהמי נסעו בכביש 433 והגיעו בטעות לתוך רמאללה לאחר שעברו את מחסום ביתוניא. בעקבות לוחית הרישוי הצהוב של רכבם, הם זוהו על ידי המקומיים כיהודים. הפלסטינים החלו ליידות עליהם אבנים ולחסום ודרכם, כששוטרים פלסטינים שהגיעו למקום דרשו מהם להתלוות אליהם לחקירה בתחנת המשטרה, זאת בזמן שהם הצמידו רובים לראשיהם ונטלו את נשקיהם האישיים.

כשהגיעו לתחנת המשטרה, השוטרים הובילו את החיילים למשרד המפקד שבקומה השנייה, למרות הוראה שניתנה להם, פתח אחד השוטרים את דלתות המשרד והמון זועם מילא את משרד התחנה. ההמון, יחד עם יותר מ-10 שוטרים, נקטו כלפי החיילים באלימות קשה מאוד והכו אותם למוות באלות, מוטות ברז וחפצים קהים, ואף דקרו אותם מספר פעמים.

נורז'יץ הושלך מהקומה השנייה ואברהמי הושלך דרך הדלת. ההמון גרר את השניים לכיכר מנרה שבעיר והמשיך להתעלל בגופותיהם. הלינץ' תועד על ידי הטלוויזיה האיטלקית ועורר סערה רבה ברחבי העולם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מענין אם בית המשפט לא חייב את משפחות הנרצחים לשלם הוצאות משפט לרוצח מבצע הלינץ'.
הערבים במדינות ערב רואים את התנגות בתי המשפט, משחררים רוצח מבצע לינץ' אחרי שכבר הורשע ברצח כיון שנתגלו 'ראיות חדשות' לשחרורו, ומאידך הם רואים את פסטיבל ההרשעה של החייל הצדיק אלאור עזריה, והם מחככים ידיהם בהנאה וקוראים בקול גדול קריאה שאני מצטרף אליה בכל לב: יאהוד מג'נון, בתרגום לשפת הציונים: יהודים משוגעים.

מחכים ומצפים בקוצר רוח לנקמת ה'.אל נקמות ה' אל נקמות הופיע!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture