עתירה לבג"ץ: הרש"פ סללה 'אוטוסטרדת הברחות' בין הנגב להר חברון

הדרך החדשה והיקרה שסללה הרשות הפלשתינית בשטחי האימונים של צה"ל בהר חברון, מאפשרת תנועה חופשית בין בקעת ערד להר חברון, להברחת אמצעי לחימה ועוד. לאחר פניות רבות למנהל האזרחי שלא מנע את העבודות, תנועת רגבים עתרה לבג"ץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תנועת רגבים עתרה לבג"ץ בעקבות ציר הברחות חדש שהרשות הפלשתינית סללה לאחרונה בתוך שטח אימונים של צה"ל בהר חברון. הדרך הבלתי חוקית שאורכה כחמישה קילומטרים, ממוקמת כולה על אדמות מדינה, ומאפשרת נסיעה נוחה יחסית גם לרכבים פרטיים. עלות הקמתה נאמדת ביותר מ-3 מיליון שקלים.

דחפורי הרשות הפלשתינית עבדו במשך מספר שבועות ללא פעילות אכיפה ממשית מצד המנהל האזרחי, האמון על אכיפת החוק ביהודה ושומרון, זאת חרף התראות חוזרות ונשנות ששיגרו אנשי תנועת רגבים.

שטח האש 918 המשתרע על פני כ-30,000 דונם מחובר לשטח אש 522 שבבקעת ערד – ללא כל גדר בטחון או מכשול אחר, ובכך הפך האיזור לכר פעולה פורה של מבריחים משני צידיו של הקו הירוק. אלו יכולים להגיע מאיזור ערד לדרום הר חברון, ללא כל בידוק בטחוני או בקרה. "במשך לא מעט שנים, הרשות הפלשתינית משתלטת באופן מסיבי על שטחי האש של צה"ל בדרום הר חברון, והאיחוד האירופי מעורב עמוקות בפעילות הבלתי חוקית בטענה כי מדובר בסיוע הומניטרי", אומר עובד ארד, מנהל הפעילות של תנועת רגבים באזור יו"ש.

"כעת ברור שמדובר בעלה תאנה בלבד. הציר החדש מהווה 'אוטוסטרדת הברחות' חדשה, שתשרת עבריינים פלשתינים וישראלים. עד היום ציר ההברחות המחבר בין הנגב לשומרון, עובר דרך שטחי האש מדרום לצפון. הדרך החדשה מחברת את ציר ההברחות לעיירה יאטה שבשטח A". לדברי ארד, "המשמעות המיידית של הדרך החדשה, היא עליה בכמות ההברחות הכוללות אמל"ח, שב"חים, ועוד".

"הרשות הפלסטינית מנהלת מאבק שקט ויעיל לקבוע עובדות בשטח. מדי יום אנו מגלים בשטח בית חדש, כביש שנפרץ או אנטנה חדשה שמקימה הרשות בתמיכתם של ארגונים אירופים ובמטרה לנגוס באדמות מדינה", אומר יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון. "בג"ץ בפסיקתו האחרונה קבע כי על המדינה להתוות מדיניות מול נחשול הבניה הערבית הלא חוקית. לצערנו המדינה גוררת רגליים ומגלה חולשה בכל הקשור לשמירה על אדמותיה, מדבר יהודה כבר בתהליך נסיגה כשמידי יום עוד ועוד תושבי יטא מקימים שם את ביתם. זוהי קריאת השכמה לפני נקודת האל חזור".

מהמינהל האזרחי נמסר בתגובה: "המינהל האזרחי פועל רבות נגד הבנייה הבלתי חוקית בשטחי האש בכל יו"ש, ובשנת 2016 בוצעו יותר מ־300 פעולות אכיפה ונהרסו יותר מ־100 מבנים בלתי חוקיים. כמו כן, גם במקרה המדובר הוחרמו שני כלי רכב ששימשו לפריצת הדרך. כתב העתירה טרם התקבל".

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל ביו"ש פועלים בשיתוף כלל גורמי הביטחון באופן יומיומי ובמגוון אמצעים לסיכול תופעת ההברחות והשוהים הבלתי חוקיים. במסגרת זו מתקיימים סיורים של כוחות הביטחון במרחב, מארבים, פעולות איסוף ותצפית ופעולות סיכול. במהלך החודשים האחרונים ביצעה החטיבה המרחבית יהודה מבצע רחב היקף שכלל מעצרים והחרמת רכבים, שצימצמו את כניסת השוהים הבלתי חוקיים באופן משמעותי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לתנועת רגבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture