בית המכפלה בחברון הוכרז כשטח צבאי סגור; נתניהו הורה לא לפנותם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את שר הביטחון ליברמן שלא לפנות את המתיישבים שמתבצרים בבית המכפלה. בעוד המתנחלים טוענים שרכשו את המקום על פי חוק, הצבא מונע ממתיישבים נוספים להגיע לאזור באמצעות צו שטח צבאי סגור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

כמאה איש פלשו אתמול (שלישי) לבית המכפלה בחברון, שעדיין לא קיבל אישור רשמי לאכלוס. במהלך הלילה הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון ליברמן שלא לפנות את המתיישבים מהמתחם באישון לילה. הבוקר הוציא מח"ט חברון צו שטח צבאי סגור לבית המכפלה – על מנת למנוע כניסת מתנחלים נוספים למקום.

הצו נועד לבלום את הצטרפותם של מתנחלים נוספים לקבוצה שהתרכזה באזור אתמול – 15 משפחות, גברים, נשים וילדים, שגם הניפו את דגל ישראל מעל המתחם וסירבו להתפנות. בית המכפלה עמד במרכזו של ויכוח בין המתנחלים למערכת הביטחון לפני כחמש שנים ועדיין לא קיבל את האישורים הרלוונטיים לאכלוסו.

בחודשים האחרונים חלה התקדמות במגעים לאכלוס הבניין כשהמתנחלים טענו שרכשו את הבית כדת וכדין. עוד הם מציינים כי מצויים בידם מסמכים מאומתים ואמינים שמוכיחים את הבעלות על הבית. במנהל האזרחי קיבלו חלק מהטענות אולם דרשו להמשיך בהליך הבדיקה. הבית שבינתיים עמד ריק המתין גם לאישורו של שר הביטחון ליברמן שנדרש אף הוא לסוגיה, לאחר ששר הביטחון הקודם יעלון לא הגיע להסדר עם המתיישבים.

שרים וחברי כנסת מהליכוד והבית היהודי ברכו את המשפחות עם כניסתן לבית וקראו לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן לתת למשפחות להשאר בביתן. השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר: "אני מברך בחום את 15 המשפחות על כניסתן לבית המכפלה בחברון וקורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לפעול להשארתן בבית לצמיתות".

שר התיירות יריב לוין קרא לאפשר למתיישבים להישאר במקום, "השערורייה בה יהודים רוכשים בתים כדין ונאסרת עליהם הכניסה אליהם צריכה הייתה להיפסק מזמן. יש לאפשר למתיישבים להישאר בבתים ולעצור אחת ולתמיד את האפליה ואת הפגיעה בזכויותיהם".

שר החקלאות אורי אריאל מסר, "מדובר בהתפתחות חשובה ומשמחת. אני מברך את המשפחות על כניסתן לבית המכפלה, ואין בימים אלו תשובה ציונית הולמת מזו. הכניסה לבית מהווה נדבך נוסף בחיזוק החיבור הטבעי של עם ישראל לארצו. בימים האחרונים שבה ירושלים נמצאת תחת הסתה חסרת מעצורים אני שמח שעם ישראל ממשיך להתבסס ולקבוע יתדות בעיר האבות. למרות הקשיים של אותם גורמים המנסים לפגוע בהתיישבות, אנחנו ממשיכים להתחזק ולהתעצם".

האם בית המכפלה נרכש על ידי המתיישבים?

לפני כחמש שנים וחצי רכשו המתנחלים את המבנה מידי בעליו הערביים וזמן קצר לאחר מכן נכנסו אל המבנה. הפלשתינים טענו אז כי עסקת הרכישה מזויפת, אולם המתנחלים, שהשתמשו באנשי קש לצורך הוצאתה לפועל, טענו כי מדובר בעסקה שנעשתה כדת וכדין. שר הביטחון דאז, אהוד ברק, סירב לאשר את העסקה – צעד מחייב בעת רכישת נכסים על ידי יהודים ביהודה ושומרון, ובאישון לילה, נכנסו כוחות הביטחון והוציאו את המתנחלים מהמבנה.

מאז הוא נותר סגור, למעט פעם אחת, לפני כארבע שנים, עת נכנסו אל הבניין מספר חברי כנסת מהימין וערכו בו דיונים בסוגיית קידום האיכלוס היהודי במקום. הם יצאו בשעת לילה מאוחרת, לאחר שלטענתם קיבלו הבטחה משר הביטחון דאז – הפעם יעלון, כי יורה למנהל האזרחי לזרז את הטיפול בסוגיית הרכישה.

בשנים שחלפו, המנהל האזרחי דחה את העסקה ולא אישר אותה. ערר שהגישו המתנחלים לוועדת העררים התקבלה והדיון הוחזר בחזרה אל המנהל האזרחי שהתבקש לבחון שוב את סוגית הרכישה. עתירה לבג"צ שהוגשה נגד עסקת הרכישה, עדיין תלויה ועומדת. אמש, כאמור, החליטו המתנחלים שלא לחכות יותר ונכנסו אל הבניין.

"בעזרת השם אנחנו זוכים עכשיו להיכנס לבית המכפלה, בית שקנינו בכסף מלא, בית שגם ועדת העררים לאחרונה הסכימה שהוא נרכש כדת וכדין, בית שיש עליו היתר עסקה, בית שמסמל את הדרך להרחבת ההתיישבות היהודית בעיר הקודש חברון, עיר האבות ובעזרת השם נאחז כאן ונתפשט כאן ונחיה כאן ונגדל כאן וזו התשובה האמיתית לכל אלה שרוצחים בנו ורוצים להכות בנו", אמר הרב עוזי שרבף, ממנהיגי המתנחלים בחברון.

בתנועת 'הרחיבי' שרכשה את הבית אמרו: "בימים אלו של שפך דם יהודי, שכול ופיסול של ממשלת ישראל אל מול אויבינו, אנו קוראים לממשלה להרים בעוז את דגל ההתיישבות והנאמנות לארץ ישראל. אל מול רצח יהודים, אל מול גמגום לאומי, אנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר את מגורי המשפחות בבית המכפלה לאלתר".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתנחלים = יהודים

אשריכם מתנחלים חכמים
כמה שאתם נחמדים
מנחיל הארץ
נתתם לנתניהו מוג הלב מפקיר דם שוטריו סולם לטפס גבוה
פינו את המגמומטרים ואת המצלמות עכשיו כולם שמחים בחברון
הרי כולנו יודעים שגם אתם תפונו
מה הרווחתם מטופשים מפולגים
כל העולם יודע שהמריבות בתוככם יותר גרוע מהעולם החרדי
טיפשים לאן אתם מובילים את עצמכם

מה הקטע שלהם?????
לייצר עוד פרשיות בטחוניות חמורות ולסכן את כלל הציבור בארץ הקודש??????????
אתמהה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ליהודי גלותי!
גם בפרנסה אתה מחכה שהשם יפרנס אותך ללא השתדלות?
כמו שאתה מאמין שהשם מצליח את דרכך בפרנסה,
כך תאמין שהשם מצליח דרכם בירושת הארץ, למה להגיד שהם מצליחים בכוחי ועוצם ידי, ולא השם פעעל כל זאת???? אתמהה!!!
להיפך כל הצלחתם זה מאת השם, "וזכרת את השם אלקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל".

לא הבנתי מה היה שם. אם משהו יכול להסביר. תודה

אתמהה!
גם אני אוהב להגיד את המילה המחוזית הזאת, אתמהה!

רבותיי אל תעלו בחומה! אל תתגרו באומות! ולאותו יהודי שהשווה בין זה לבין השתדלות בפרנסה אין הדבר דומה כלל אגם שאנחנו עודנו ב ג ל ו ת! .
דיי עם כל הדמיונות האלה של התחלת דגאולה ! האם לזה יקרא התחלת דגאולה?! כשאוכלי השפנים השקץ והחזיר מושלים בנו? כשמתקיימים בנו כל ה'ברכות' שהיינו מוותרים עליהם?רבותיי התפללו לגאולה האמיתית ואל נתגרה באומות ונסמוך על כוחינו ועוצם ידינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture