גשר הולכי הרגל בין שכונת רמת אלחנן בבני ברק לבין גבעת שמואל שקרס כתוצאה מפגיעת מנוף משאית, ישוקם ולא יתוקן. החלק שנפל בעקבות פגיעת המשאית יוצב מחדש ויעוגן אל עמודי הבטון. עלות העבודות מוערכת בכארבעה מיליון שקל, והן יימשכו כארבעה חודשים.
נציין כי הגשר נבנה לפני קרוב לארבעים שנה בשיטת הנדסה שאינה נהוגה כיום. על פי השיטה הישנה הקורות העבות מונחות על גבי שלושה ניצבים, ללא קשירה. קצות הקורות חוברו לניצבים באמצעות יציקת בטון.
בענף ההנדסה מתחו ביקורת על החלופה הזולה שאומצה על-ידי החברה הממשלתית 'נתיבי ישראל'. לדברי מהנדסים בכירים יש להרוס את הגשר שממוקם באזור עתיר תנועה ולבנותו מחדש בצורה מחוזקת בגובה של 5.8 מטרים במקום הגובה הנוכחי 5.2 מטרים
המהנדס שאול שמיל מ'שמיל מהנדסים', מי שביצע בין היתר עבודות תשתית נרחבות בבנק ישראל, בניין הכנסת ויחידת להב 433, אומר: "מדובר בשיטת 'טלאי על טלאי', פרטאץ', המאפיינת את כל ענף הבנייה והתשתיות במדינת ישראל. אף אחד אינו מניד עפעף כשביום אחד נופלים שלושה פועלים מפיגום, וכאשר למחרת נופל גשר באמצע אחד הכבישים הכי סואנים במדינת ישראל. במדינה מתוקנת נושאים כאלה היו מגיעים לבית משפט, אולם אצלנו הם מתמסמסים לאחר יום אחד של כותרות בעיתונים.
"אין לי צל של ספק שאם התיקון יתבצע בגשר כפי שהוא ולא יוקם גשר חדש, תאונה דומה לא רק שתתרחש בעתיד, היא גם עלולה לגבות מחיר דמים הרבה יותר גרוע. לפרוטוקול: גם במקרה זה וגם בקריסת חניון רמת החייל, היה מזל גדול שלא נהרגו עשרות בני אדם. אגב, מעניין מה היה קורה אם איזה סלב, איש עסקים או פוליטיקאי בכיר היה נהרג ולא נהג משאית או פועלי בניין. האם גם אז התגובה הייתה כזו??".
מקור: http://bizzness.net/
דעה של אדם אחד, ללא שיודע את כלל השיקולים [כולל הכספיים], מענין אם הוא היה המהנדס של חברת 'נתיבי ישראל' איך הוא היה מסביר שזה הדרך הטובה ביותר לתיקון הגשר….
הם נורמליים לא מספיק להם הרוג אחד רח"ל?