Avi Dishi/Flash90

המפכ"ל לא מתרגש; האם היועמ"ש יחקור את ההדלפות מהמשטרה?

מפכ"ל המשטרה הגיב היום בשיחה עם מקורביו להתקפה של ראש הממשלה נגד ההדלפות מארגונו. במקביל, בכנסת ירצו להעביר חוק לקיום בדיקות פוליגרף לקצינים בכירים, אך בינתיים, נראה כי היועץ המשפטי לממשלה לא צפוי להורות על חקירת ההדלפות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך התייחס היום לראשונה לביקורת שספג מראש הממשלה נתניהו אתמול. על פי דיווח בחדשות 2, בשיחה עם מקורב אמר אלשיך שאם זהו המחיר שהוא נדרש לשלם כדי שהביקורת תיעצר אצלו ולא תגיע לחוקרים – הוא "מקבל זאת באהבה".

במקביל יקודמו במושב הכנסת הקרוב – ואפילו כבר בשבוע הבא – חוקים למניעת חקירת ראש ממשלה מכהן ובדיקת פוליגרף לקציני משטרה בכירים. כמו כן, גורמים במשטרה סיפרו היום שהם סבורים שהביקורת החריפה שספג המפכ"ל והמשטרה מהדרג המדיני, כמו גם הביקורת על החוקרים, תימשך גם בעתיד הקרוב.

חוק נוסף שייכנס לתוקפו החל מהחודש הבא קובע שקציני משטרה יחויבו לעבור בדיקת פוליגרף. על פי החוק, כל הקצינים המכהנים יעשו זאת החל מ-3 שנים מכניסתו לתוקף. ארדן אמר שהוא מתכוון לפעול לכך שבמסגרת השאלות שיישאלו השוטרים בבדיקה, שנועדה במקור כדי למנוע פעילות בעייתית ועבריינית של שוטרים, הם ישאלו גם על סוגיית ההדלפות לתקשורת.

שר הפנים גלעד ארדן ביקש להדגיש שהוא אינו סבור שעניין הפוליגרף לשוטרים לא ימנע לחלוטין את התופעה של הדלפה מחדרי חקירות, כי הוא מאמין שחלק מההדלפות נעשות מצד הפרקליטים כפי שהיה במקרה של ליאורה גלאט-ברקוביץ בפרשות שרון ובמקרים נוספים – אך הוא רואה בכך צעד הרתעתי משמעותי, שכל שוטר יידע שהקידום שלו עלול להיעצר בגלל הדלפה.

בתשובה לשאילתא של ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, שעסקה בסוגיית ההדלפות במשטרה, השיב ארדן: "מקרים בהם מודלפים חומרי חקירה הינם חמורים ואני מבקש למנוע אותם ככל הניתן. על כן בימים אלו אני מקדם חקיקה שמטרתה לחייב בדיקות פוליגרף תקופתיות לבעלי תפקידים בכירים וחוקרים במשטרת ישראל". ארדן הוסיף: "הבדיקות אמורות בין היתר להקטין מאוד את הסיכוי להדלפות ככל שאלו קיימות".

בתוך כך, גורמים משפטיים בכירים העריכו כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לא יורה לחקור את ההדלפות מחקירותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההערכות באות על רקע השיחה שקיים השר לביטחון הפנים גלעד ארדן עם היועץ מנדלבליט, במהלכה ביקש ממנו לבדוק את ההדלפות. בשיחה טען ארדן כי ההדלפות "מחייבות בדיקה בנוגע לזהותו של מי שפוגע בחקירה ומי מדליף לתקשורת". עם זאת, הגורמים המעורים בנושא אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי להערכתם, היועץ לא ייעתר לבקשה. במשרד המשפטים סירבו להתייחס לנושא.

כזכור, בתגובה לפרסום אמש בחדשות 2 כי בתום הפוגת החגים, המשטרה צפויה לחדש בקרוב את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשני התיקים בהם הוא חשוד בשוחד – "תיק 1000" (פרשת המתנות) ו"תיק 2000" (השיחות עם נוני מוזס). בימים הקרובים ינסו החוקרים לתאם מועד לחקירה נוספת של נתניהו שאמורה להתקיים במהלך השבועיים הקרובים, ובהמשך הוא יידרש גם למסור עדות ב"תיק 3000" (פרשת כלי השיט והצוללות), בו הוא אינו חשוד, הוציא ראש הממשלה תגובה חריגה.

בתגובתו האשים נתניהו את המשטרה בהדלפות לא חוקיות נגדו, הצביע על האשם מבחינתו, וכינה את ההתנהלות בחקירתו כמסע ציד. בתחילת התגובה הזכיר נתניהו: "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה".

אך לדברי ראש הממשלה, "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה. הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".

יצוין כי לפני כשנה פנו פרקליטי משפחת נתניהו ליועמ"ש ולמחלקה לחקירות שוטרים, ודרשו לחקור את הדלפת תמלילי החקירה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת המעונות. עורכי הדין עמית חדד ויוסי כהן טענו אז כי התמלילים שהודלפו "שיקפו בצורה כוזבת, מסולפת ומעוותת את מהלך חקירתה וששמו בפיה דברים שלא אמרה. מצג שווא זה של תשובותיה של הגברת נתניהו נועד לקומם עדים אחרים נגד מרשתנו. יודגש כי אין המדובר בטעויות בודדות, פה ושם, אלא בסילוף זדוני של הדברים שיוחסו לה ושתילה שיטתית של דברי כזב שלא היו ולא נבראו בחקירה". יש לציין כי ככל הידוע בעניין זה, באותו מקרה לא נפתחה חקירה.

נתניהו תוקף בחריפות את המשטרה: ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי

הבוקר שאחרי המתקפה: ארדן מגבה את נתניהו, במשטרה מגיבים בחריפות

'כולנו' נגד נתניהו: "הבעיה היא לא במפכ"ל אלא אצלך"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture