כשלים במערך בתחבורה במודיעין עילית: "לפרוץ את המצור התחבורתי"

הוועדה לפניות הציבור התכנסה לדיון חירום בעקבות הכשלים הרבים של חברת קווים המפעילה את התחבורה הציבורית במודיעין עלית. אייכלר הציג מאות תלונות: "אניח אותן על שולחנו של שר התחבורה במליאה, עד שיענה". גוטרמן: "אנחנו לא זכינו למענה מהמשרד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה דיון בעקבות מאות תלונות שהגיעו לוועדה, ובהן קובלים תושבי מודיעין עילית על קריסה של מערך התחבורה העירוני אותו מפעילה חברת 'קווים'. בדיון שזימן יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר השתתפו ראש העיר יעקב גוטרמן, סגן ראש העיר טוביה פריינד וחבר מועצת העיר נחמן ניימן, מנכ"ל חברת 'קווים' וגורמי תחבורה נוספים בעיר.

במהלך הדיון סיפרו תושבי העיר כיצד הם מתמודדים יום יום עם אוטובוסים שמאחרים בשעה ולפעמים כלל לא מגיעים לתחנה. התושבים ציינו את עובדת היות מודיעין עילית עיר התורה שהתברכה באברכים ברבים אשר הדרך היחידה שלהם לנוע ברחבי העיר ומחוצה לה היא באמצעות תחבורה ציבורית.

ח"כ אייכלר הודה בפתח הדיון לראש העיר יעקב גוטרמן על פעילותו למען תושבי העיר ובפרט בתחום התחבורה הציבורית הנחוצה לתושבי עיר התורה.

מנכ"ל חברת 'קווים' מר ציון פת נימק את הליקויים במחסור חמור בנהגים: "במקרה הזה אני מצדיק את הזעקה. צריך להוסיף שירות, רך אלו דברים שלא תלויים בחברה, המחסור החמור בנהגים והעדר תשתית מתאימה לתחבורה ציבורית".

אייכלר השיב לדבריו ואמר כי "אין זה מעניינו של הנוסע. יש מכרזים ועליכם לעמוד בתנאים". חבר מועצת העיר נחמן ניימן הוסיף ואמר כי "אם יש בעיה של נהגים, אני מוכן לנהוג בעצמי. לא יתכן שתושבי העיר יהיו נתונים לסבל מתמיד בגלל ענייניה של חברת התחבורה".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר כי "על משרד התחבורה לאפשר פתיחת דלתות מאחור, ובכך למנוע עיכובים מיותרים של אוטובוסים בתחנות. זה לא יפתור את כל הבעיה, אבל ייתן לפחות מענה נקודתי" מנכ"ל 'קווים' הסכים לדבריו ואף הודיע כי יתקין מכשירי תיקוף על חשבונו על מנת שהנוסעים יוכלו לעלות בדלתיים אחוריות: "החרדים אמינים ושומרים על מוסר תשלומים גבוה, אין חשש שיתחמקו מתשלום".

לטענת הפונים בשעות הלילה הנסיעה מצומת שילת עד מודיעין עילית, נמשכת כ-40 דקות, קטע כביש שהנסיעה בו אמורה לקחת כ-5 דקות. היציאה בבוקר מהישוב נמשכת חצי שעה, בכל הימים. יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר: למרות נתוני הצמיחה של העיר, למודיעין עילית יש רק כביש גישה יחיד, כביש 446 מצומת שילת עד מודיעין עילית. הכביש הוא חד מסלולי. העומס במודיעין עילית משפיע מאוד על כל ישובי הסביבה- חשמונאים, לפיד, כפר רות, נילי ועוד.

ישראל אפריאט, קמ"ט תחבורה במשרד הביטחון: "כשיש 70 אלף תושבים בכניסה אחת, מי שצריך להפנות אליו את השאלות זה מהנדס המועצה איך הוא נתן התירי בנייה ואכלוס. לגבי היציאה מהיישוב הטענות יותר מצודקות. לפני חמש שנים כשנכנסתי הפרויקט הראשון שעשינו זה הרחבת הכביש שלעם לחשמונאים. בעיר מאכלסים עוד תושבים שיהיו בריאים ואז מקבלים פקק. הרחבנו את 446, אנחנו ממשיכים להרחיב אבל אני מעריך שזה ייקח מעל שנה. אחרי זה נידרש גם לבצע תהליך של הפקעות.

"לטווח היותר רחוק מתוכנן כביש מהצד המזרחי של מודיעין עלית שיתחבר ל443. הכיוון הוא להוציא את התושבים ל443 לא דרך צומת שילת, אלא ליד המחסום. יכול להיות שיהיה עיכוב כי זה פרויקט שחלקו בתוך הקו הירוק וחלקו מחוצה לו. מבחינת לוחות זמנים זה אמור לקחת חמש שנים אבל אם יהיו בג"צים בנושא זה יכול לקחת יותר. ביום ראשון אמורות להתחיל עבודות שקידמנו במסגרת תכנית מהירה לטפל בחשמונאים, כדי לחלץ לפחות את חשמונאים.

בסיום הדיון סיכם יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר: "הוועדה תפנה למשרד התחבורה ולגורמים הרלוונטיים על מנת להקל על הכשרת נהגים חדשים. בכך נוכל להגביר את תדירות יציאת הקווים אל התחנות וצמצום תופעת דיולגי האוטובוסים. כמו"כ עיריית בני ברק חייבת להכשרי חניון גדול מחוץ לעיר לטובת האוטובוסים שבאים מחוץ לעיר, או לאפשר נתיבי תחבורה ציבורית. בכל מקרה, אם החברה יודעת על קו שלא יוצא לתחנה עליכם לעדכן על מנת שהאנשים לא ימתינו לשווא".

זעם במודיעין עילית: "הנסיעות הפכו לסיוט. חברת 'קווים' מזלזלת בנו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד להרב איכלר!

המצב באמת בלתי נסבל, אני שוקל ממש ברצינות להפסיק ללמוד ולעבוד בירושלים.

עברו כל גבול!
שיעשו מכרז חדש!

תשובת מנכ"ל קווים מוזרה אם אין נהגים אז תוסיף על שכר הנהגים וכולם ירוצו

שיבטלו את מעגל התנועה בחשמונאים ויעשו רמזור
לא יתכן שאחוז אחד מהרכבים יעכבו את כל זרימת התחבורה של הכביש

פשוט צריך לשבור את הכיכר של חשמונאים לפנמי שבנו אותו לא היו כמעט פקקים.

חלם
לא הרחיבו שום כביש מחשמונאים- כל הכבישים הם של נתיב אחד+ כיכר שחוסם,
הבעיה העיקרית של קווים זה שיש לה נהגים שחולמים בעת הלאת הנוסעים ומפחדים ללחוץ על הדוושה… ובמקום להספיק 2 מסלולים הם מספיקים רק מסלול אחד, ולחן חסר לה כ"כ הרבה נהגים…

לתושבי מודיעין עילית הבעיה היא לא הכביש.
הבעיה חברת קווים שהתמודדה על מכרז בעיר אלעד והוסיפו עשרות נסיעות כאשר יש לה מחסור של נהגים ומשפיע על כל תפעול קווי בחברה. כולל בעיר אלעד שיש המון דליוגי נסיעות.
זה נקרא- תפסת מרובה – לא תספת!!!

אני פניתי למשרד התחבורה במייל והתיחסו מאד יפה לתלונותי. ממליץ מאד לפנות עם מכתב מכובד המתאר אם המצב הבלתי נסבל,והכשלים המתמשכים עם פרטים מדוייקים לכל תלונה. מקבלים תגובה מאד עניינית.
היתי כותב פה את כתובת המייל אך אין לי אותה מאחר ולא שלחתי דרך המחשב אלא דרך מערכת וירטואל מייל יש שם שלוחה מוגדרת עם כתובת המייל של משרד תחבורה, מומלץ). אם אחד יוכל לעלות לכאן את הכתובת אודה לו מאד. משרד התחבור חייב להבין שלא עוד, מערך התחבורה בעיר חייב להשתנות ולהרים את הכפפה ולהעניש את מי שצריך!!

הבעיה היא כלל ארצי.
משרד התחבורה הגדילה בשנים האחרונות את מכסת הנסיעות בעשרות אחוזים מבלי להגדיל את מכסת הנהגים וכך נוצר מחסור של נהגים בכל החברות תחבורה ציבורית בארץ.
לדעתי הפתרון שכל הנהגים יהיו עובדים של משרד התחבורה וכל הנהגים יחקבלו אותם הטבות ובונוסים שמשרד התחבורה ייתן והחברות המפעילות ייבצעו פיקוח על ביצוע נסיעות ובמקביל יהיה מערכת שיתאם נסיעות כלל ארצי ולמשל נהג מקווים שמבצע מסלול לאשדוד במקום לחזור ריק למודיעין עילית או לאלעד יעשה מסלול של 350 לבני ברק או 450 לירושלים וכן הלאה.

הכל טוב ויפה וכיף שמתייחסים אלינו אבל שכחתם שכשמדברים על טיפול תוך 5 שנים זה אומר שיום יום עד שזה יקרה התושבים יסבלו… כי תוקעים אותם !!!!
א. תעשו עוד כביש כמו מתתיהו או חרבתא ואז לא יהיה בעיה להרחיב כי יש עוד דרך נסיעה
ב. אי אפשר לתקוע את העיר מהשעות המוקדמות !!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture