"נתניהו ביצע פניית פרסה חדה" סיעת הליכוד אישרה את עקרונות דו"ח פלסנר לגיוס שוויוני

כדי לרצות גם את השר ליברמן, נקבע, שעקרון שוויון השרות לכל, יחול גם על ערביי ישראל, אלם לא נאמר "מגיל 18" מדובר במהלך של "מסלול תחוקתי מהיר", צוות מיוחד ללא חרדים וערבים כבר החל בניסוח החוק החדש. ישראל ביתנו: "נצביע נגד חוק שלא יקבע גיוס ליהודים וערבים מגיל 18"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סיעת הליכוד אישרה אתמול את עקרונות ועדת פלסנר לגיוס שיוויוני וכדי לרצות גם את השר אביגדור ליברמן, הוסיפה סעיף שלא ניכלל בוועדת פלסנר, הנוגע לגיוס ערביי ישראל, וקבעה, שחובת גיוס תחול גם על כל הערבים אזרחי המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הסיעה: "החוק החדש חייב לשנות את המציאות, להגדיל בהדרגה את מספר המשרתים, וגם להיעשות באחריות כדי לשמור על אחדות העם. אנו ניתן תמריצים חיוביים למשרתים ותמריצים שליליים למשתמטים. המשתמט לא יקבל כמו המשרת. אנחנו עושים את זה 64 שנים אחרי שהנושא לא טופל כנדרש. זהו שינוי היסטורי".

העקרונות שאושרו: החלת עיקרון "שירות לכל" על כל אזרח ישראלי, אחריות אישית לשירות, תמריצים וגמול מוגבר למשרתים וקיצור השירות בצה"ל, יצירת מערך אכיפה יעילה ומרתיעה כדי למנוע השתמטות ורישום כזב, ויישום מיידי של המדיניות החדשה על החרדים החייבים בגיוס. ערבים לשרות אזרחי חקיקה עד מרץ 2013. לא ניכלל באישור סיעת הליכוד 0 גיוס לכל מגיל 18.

הוקם צוות מיוחד ללא נציגים חרדים וערבים
מיד לאחר החלטת סיעת הליכוד, נפגשו נתניהו ויו"ר קדימה, השר שאול מופז, וסיכמו על הקמת צוות ניסוח לחוק השוויון בנטל. הצוות צפוי להביא את הצעת החוק המגובשת לישיבת הממשלה הבאה ביום ראשון. בצוות ישתתפו המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים משה בוגי יעלון מהליכוד וכן ח"כ יוחנן פלסנר מקדימה. בדיוני הצוות ישתתפו בהתאם לצורך נציגי משרד הביטחון, האוצר, המשפטים, וכן נציגים של השירות האזרחי. לא ישתתפו בדיונים נציגים חרדים או ערבים.

מדובר במהלך של "מסלול מהיר": חברי הצוות יעשו מאמצים גדולים להביא את הצעת החוק לשוויון בנטל הגיוס לוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הבא. אם יצליחו אנשי הצוות לעשות זאת, כבר ביום שני הבא יעלה החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, במטרה להשלים את החקיקה עד סוף יולי.

צוות הניסוח התכנס אמש לראשונה בלשכתו של השר יעלון. בפתח הפגישה בירך פלסנר על החלטת סיעת הליכוד לאמץ את עקרונות ועדתו, והביע תקווה כי הצוות יצליח לעמוד ביעדיו. יעלון הדגיש, כי "התהליך צריך להתבצע באופן שקול, על מנת למנוע קרעים בחברה, מאחר שאחדות העם היא חלק חשוב מאוד בחוסן הלאומי שלנו".

איש אינו יודע עדיין כיצד ייראה החוק הסופי
איש אינו יודע עדיין כיצד ייראה החוק הסופי: האם יאומצו מלוא הסנקציות האישיות החריפות שדרשה ועדת פלסנר? האם ייכלל בו שירות חובה לערביי ישראל כפי שדרש ליברמן? מהיום ועד יום רביעי, יתקיים דיאלוג בין אנשי צוותו של נתניהו לאנשי קדימה. יהיה צורך להחליט, אם החוק יהיה פרטי או ממשלתי, ומה יהיה הנוסח עליו תצביע הממשלה והכנסת.

האם אכן זהו "רגע ההיסטורי" והחוק יעבור?
מפלגת ישראל ביתנו הודיעה כי 15 חברי הכנסת שלה יצביעו נגד הצעת החוק החדש לגיוס שמגבשות קדימה והליכוד, על בסיס עקרונות ועדת פלסנר. "זה לא החוק שאנחנו רוצים. זה לא מגיל 18 ולא גיוס לכולם. לא נתמוך בחוק ונמשיך בקידומו של ´חוק גיוס לכולם´ שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה". במקביל, מקורות במפלגה ציינו, כי ליברמן לא צפוי לפרוש מהממשלה עקב התנגדותו להצעת החוק החדשה. ח"כ משה (מוץ) מטלון מישראל ביתנו, אמר כי "הצעת החוק של נתניהו ומופז לא ברורה לחלוטין. על פי המלצות ועדת פלסנר אין גיוס בגיל 18. לא צריך לזרות עוד חול בעיני הציבור. אם רוצים לעשות חוק, גיל הגיוס חייב להיות 18 לכולם".
גורמים פוליטיים הביעו ספק באשר ליכולת לגבש רוב בכנסת סביב הצעת החוק, משום שתומכי החוק — הליכוד, העצמאות וקדימה לא כולל מורדי המפלגה — הם 55 ח"כים בלבד. מלבד הליכוד (27 מנדטים) וקדימה (28 מנדטים) צפויים לתמוך בחוק גם סיעת העצמאות (5 מנדטים) וח"כ חיים אמסלם שפרש למעשה מש"ס.

במפלגת קדימה לא ברור אם כולם יצביעו בעד. ח"כ שלמה מולה כבר הודיע שיצביע נגד, אם החוק לא יעמוד בדרישות שהציבה ישראל ביתנו. לדבריו, אם לא יהיה גיוס מגיל 18, יצביע נגד החוק. חברו למפלגה, ח"כ יואל חסון, אמר, כי טרם החליט אם לתמוך בהצעת החוק. לדבריו "עניין הגיל קריטי לי, ואני חושב שהחוק צריך להגיד שכולם מתגייסים מגיל 18, ואחר כך הצבא יכול להציע מסלולים. מגיל 18 כולם מתגייסים, כולל אזרחים ערבים שילכו למסלול שירות אזרחי".

ברק מברך, יחימוביץ´ מסתייגת ותוקפת את נתניהו
שר הביטחון אהוד ברק אמר בישיבת סיעתו "העצמאות": "אני רואה בחוק החדש של שוויון בנטל הזדמנות היסטורית. זהו זמן להכרעה. כולנו מחויבים להתגייס למשימה ולממש את החוק".

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, בירכה על החלטת סיעת הליכוד ואמרה: "חבל שהליכוד בזבז זמן כל כך יקר. מכאן צריכים לצאת לדרך חדשה ולנסח חוק חדש". ח"כ אורית זוארץ מקדימה תקפה את התנהלותם של חברי סיעת הליכוד ואמרה: "כולם מתנפלים על החרדים ועל הערבים, אבל מה קורה עם חילונים, שחקנים, אומנים שמשתמטים? הגיע הזמן לטפל באופן יסודי בכל המשתמטים גם אלה המגיעים מקרבנו החילוניים", אמרה זוארץ.

יו"ר האופוזיציה והעבודה, ח"כ שלי יחימוביץ´, אמרה כי "התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו נקבעת בשבועות האחרונים ממבזק למבזק. מצער לראות איך אחת הסוגיות הטעונות והעמוקות במדינה נתונה לגחמות תזזיתיות".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה את החלטת סיעת הליכוד, ובמקביל גינתה את כניעתו של רה"מ נתניהו ללחץ הציבורי. "נתניהו דורש מהערבים שוויון בנטל, במקום להעניק להם שוויון אמיתי. גיוס ערבים אינו יכול להיות צעד חד-צדדי, כפוי מטעם השלטון, אלא חלק מדיאלוג אמיתי והדברות עם הציבור הערבי ומנהיגיו". גלאון הוסיפה: "מרצ תומכת בחוק שירות ממלכתי שוויוני — אזרחי או צבאי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב שטינמן הודייע כבר שאם יצא לאור חוק הזה יסע בעצמו לארה"ב לערוך הפגנה גדולה מאוד מאוד נגד הקונסוליה במנהטן (נוסח סטמר )
ובארץ הפגנת המיליון יחד עם העדה וגור ובעלזא וספרדים וליטאים
גם הרב וואזנר שוקל השתתפותו בהפגנה דומה באירופה

אין סיכוי להעביר החוק הזה. יהיו עצרות בכל העולם כולו נגד המדינה. מה זה חסר להם עכשיו?

תירגעו, זה יגמר בצורה נלעגת, אין אופציה אחרת…

בסוף, ההר הגדול והנורא, לא יוליד אפילו עכבר…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture