מִי בַמַּיִם: פורסמו שמותיהם של שבעה מההרוגים

ברוך דיין האמת: אלה אור, מעין ברהום, יעל סדן, צור אלפי, שני שמיר, רומי כהן ואגם לוי זיכרונם לברכה. שעות לאחר האסון הנורא בנחל צפית שבערבה, פורסמו שמות שבעה מתוך עשרת הקורבנות שנספו. "כואבים המומים ואבלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במכינה הקדם-צבאית "בני ציון" בתל אביב ממנה יצאו החניכים לטיול הקטלני בדרום מתקשים לעכל את הבשורות הקשות על מותם של עשרה תלמידים שנסחפו בשיטפון. בבית החולים ובמכינה מלווים גורמים סוציאליים את הצעירים ואת הוריהם כדי לסייע להם בהתמודדות עם הבשורה הקשה.

שעות לאחר האסון הנורא בנחל צפית שבערבה, פורסמו הערב (חמישי) חלק משמות הקורבנות שנספו. לפי שעה הותרו לפרסום שמותיהן של שבעה מבני הנוער שנהרגו.

הנערה אלה אור ז"ל ממעלה אדומים, הנערות מעין ברהום ז"ל ויעל סדן ז"ל מירושלים, הנער צור אלפי ז"ל ממזכרת בתיה, הנערה שני שמיר ז"ל משהם, רומי כהן ז"ל ממאור, ואגם לוי ז"ל ממושב חירות.

עשרה בני נוער נהרגו היום לאחר שנקלעו עם חבריהם מהמכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב לשיטפון עם זרם עוצמתי ביותר בנחל צפית. מספר התלמידים שהגיע למקום עמד על 25, 13 מהם חולצו ללא פגע, שניים נוספים כבני 17 פונו לבית החולים סורוקה כשהם סובלים מפגיעות קור.

מכינת 'בני ציון', היום. צילום: פלאש 90

בתוך כך, מבנה המכינה הקדם צבאית בתל אביב הפך למקום עלייה לרגל כשרבים מגיעים למקום כדי להביע תנחומים. ראובן אלון, אביה של אחת מתלמידות המכינה שלא יצאה לטיול אמר בשיחה ל'חדשות 2' "רואים את העצב על הפנים שלהם. זה עצוב מאוד. הם לא מדברים הרבה. אני חושב שהנערים חזקים. הם מהטובים במדינה. אני יכול להגיד רק דברים טובים על המכינה הזאת. כרגע זה לא הזמן לחפש אשמים. אין לי מה להגיד על ההחלטה לצאת לטיול".

הפרוסור דן טרנר שבנו לומד במכינה אך לא יצר לטיול אמר "הילדים שלנו לא יצאו לטיול והתבשרו שחברים שלהם לא בין החיים, יש כאן שבר גדול. כרגע השאלות לא מעסיקות אותנו, כרגע אנחנו מחבקים את השכול. זה מקום מאוד מיוחד וחריג בנוף הישראלי, שאי אפשר לקחת מהם".

גם רון אריס, המתגורר בשכנות למבנה המכינה הגיע למקום, והדליק נרות לזכר בני הנוער. "אני לא מכיר אותם אישית, אבל נתקל בנערים האלה", סיפר. "זאת מחווה קטנה שאני יכול לעשות לזכר הנספים. הבאתי איתי 9 נרות. התלבטתי אם להביא איתי נר 10 אבל החלטתי שלא, מתוך תקווה שהנערה תשוב הביתה".

העיר מעלה אדומים פרסמה הערב הודעת אבל בה כתבה: "העיר משתתפת בצערם של משפחות הנערים והנערות שנספו באסון הנורא בדרום, ובכללן משפחתה של אלה אור ז"ל, בתם של יצחק ושרית אור, תושבי מעלה אדומים".

צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער רב על מותם של תשעת הנערים באסון הכבד ואמר "מדינת ישראל אבלה על החיים הצעירים והמבטיחים שנגדעו באסון הכבד בערבה. אנחנו מחבקים בכאב את המשפחות המתייסרות ביגונן ומתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר "חניכות וחניכים במכינה קדם צבאית יוצאים לתור את הארץ הטובה והיפה שלנו בשיא פריחתם ובשמחה רבה. אסון טבע נורא קוטף את הפרחים הללו בדמי ימיהם. אין מילים. עצב רב. כאב נורא. 'אנחנו מכירים את המכינה המדוברת על שמו של חייל צה״ל שנפל. מפעל הנצחה נכבד. מחבק בכאב עצום את ההורים והמשפחות על האובדן. נתפלל לאיתורה בשלום של הנעדרת ונאחל החלמה מלאה לפצועים. תודה לכוחות החילוץ וההצלה. יהי זכר הצעירים הנקטפים בדמי ימיהם ברוך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום לאסון בדרום ואמר: "הראש בוושינגטון בשיחות מדיניות וביטחוניות כבדות משקל, אבל הלב עם משפחות הנספים באסון הבלתי נתפס בישראל. אני מבקש למסור את תנחומי למשפחות. מערכת הביטחון תמשיך לסייע בכל דרך. המחלצים פעלו בתנאים קשים וסיכנו את חייהם כדי להציל חיים. אני גאה בכם".

שר החינוך, נפתלי בנט אמר הערב "אסון קשה פקד את מדינת ישראל. ליבנו עם המשפחות של הנערות והנערים שנספו בשיטפונות בדרום. משרד החינוך ימשיך בשעות הקרובות ובימים הקרובים ללוות את הצוותים החינוכיים בבתי הספר השונים בהם למדו התלמידים. אני מודה לאנשי יחידות החילוץ שפעלו בנחישות לחלץ את הנערות והנערים".

יו"ר מפלגת כולנו, השר משה כחלון, הביע צער כבד על האסון בערבה "אבל כבד נפל הערב על עם ישראל. היפים שבבנותינו ובנינו נקטפו בדמי ימיהם. הנשמה בוכה, הלב נקרע. משתתפים בצערן של המשפחות שאיבדו היום את היקר להן מכל. שולחים איחולי החלמה למשפחות הפצועים. מי יתן ועם ישראל לא ידע יותר לעולם ימים כאלה".

יו״ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר הערב "‏מותם של נערים ונערות צעירים שרק התחילו לכתוב את סיפור חייהם זו טרגדיה שחורכת את הנפש ומרסקת את הלב. שולח תמיכתי למשפחות ההרוגים ומשתתף בצערכם. אין מילים שיוכלו לנחם על אובדן כל כך עמוק" אמר גבאי.

ח"כ הכנסת ציפי לבני התייחסה לאסון ואמרה: "לפני האסון קבעתי להגיע ביום א׳ למכינת ׳בני ציון׳, לשבת עם החניכים ולדבר. היום אני מחבקת את המשפחות ואת יתר החניכים השבורים. עם שלם בוכה היום. אסון בלתי נתפס וכל כך מכעיס".

יו״ר מפלגת מרצ ח״כ תמר זנדברג אמרה "בערב כזה אין מילים לתאר את העצב. תנחומיי להורי הילדים, כאם אני יכולה רק לשלוח לכם חיבוק של הזדהות שלא תדעו עוד צער. איחולי החלמה מהירה לפצועים".

חברת הכנסת עליזה לביא מ'יש עתיד' אמרה "הלב נקרע. אסון מחריד גדע חייהם של שמונה נערות ונער בדמי ימיהם. מיטב הנוער. מחזקת את כוחות ההצלה, מתפללת לשלום הפצועים, שולחת מעומק ליבי תנחומים וחיבוק גדול למשפחות. יהי זכרם ברוך".

יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב שהגיע לזירת האסון בנחל צפית בערבה, הודה למתנדבי זק"א שנמצאים בשטח כבר שעות ארוכות "זה אחד מאסונות הטבע הקשים שטיפלנו בכל שנות זק"א בארץ. המתנדבים טיפלו בגופות המחולצים בשטח במסירות רבה. אני פונה לכל המטיילים – לא להיכנס לנחלים בזמן שיטפון. זו ממש סכנת חיים".


מאיר לסרי מתנדב זק״א דרום. צילום: זק״א.

//www.jdn.co.il/news/israel/986443
//www.jdn.co.il/news/israel/986388
//www.jdn.co.il/news/israel/986324
//www.jdn.co.il/news/israel/986346
//www.jdn.co.il/news/israel/986352
//www.jdn.co.il/news/israel/986412

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא חושב שצריך לצטט את תגובתה הכפרנית והחולנית של ציפי ליבני. שאר התגובות יהודיות יחסית.

אסון נורא ומאוד מדכא. בא יחד עם מזג אויר משונה וחושך בכל הארץ באמצע היום דבר שאיני יודע אם היה בהיסטוריה. ונראה שזה לא סתם אסון.
מקווה ומתפלל שהטוב השלם של עמינו יגיע בקרוב..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture