Flash90

"איווט ליברמן, איזה שירותים הבת שלך נתנה למרטין שלאף תמורת מיליוני שקלים?"

רגע לפני ההשתלטות של איווט ליברמן על השלטר הכלכלי של מדינת ישראל בחסות ממשלת בנט ולפיד, יוצאים כמה עיתונאים אמיצים, דווקא כאלו המזוהים עם השמאל, למתקפה חריפה נגדו: "ליברמן נלחם בעיקר בשביל קבוצות אינטרס אלימות ובעיקר עבור עצמו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אם ממשלת השמאל של נפתלי בנט ויאיר לפיד אכן תקום, האיש החזק בה יהיה דווקא איווט ליברמן, שישלוט על הכלכלה הישראלית מתוקף היותו שר האוצר המיועד, כאשר גם ראשות וועדת הכספים, האמורה לפקח פרלמנטרית על עבודת האוצר, תישלט על ידי ח"כ ממפלגתו.

הפרשן הכלכלי שאול אמסטרדמסקי מסביר בטור שפרסם ב'כאן חדשות' כי "בפעם האחרונה ששר האוצר ויו"ר ועדת הכספים היו מאותה מפלגה, זה היה כשנתניהו היה שר האוצר בממשלת שרון ואברהם הירשזון היה יו"ר ועדת הכספים. אבל יש הבדל ענק בין שני המקרים האלה. אז הליכוד הייתה מפלגת השלטון, עכשיו שר האוצר וועדת הכספים באים עם מפלגה די קטנה וסקטוריאלית".

עורך העיתון הכלכלי דה מרקר אמר בראיון לתכנית 'סדר יום' ב'כאן רשת ב" כי "אביגדור ליברמן הוא הפוליטיקאי הכי מושחת שאני זוכר בישראל מאז שאני כותב על שחיתויות, לא מעט זמן כמעט שלושים שנה".

רולניק הסביר: "אני רוצה להזכיר למאזינים הצעירים שלך, אלה שמאמינים שליברמן ילחם למענם, בעשרים השנים שחלפו מאז שהוקמה ישראל ביתנו, ליברמן נלחם בעיקר בשביל קבוצות אינטרס אלימות ובעיקר עבור עצמו. המשטרה מצאה שלושה מיליון דולר אצל אביגדור ליברמן שהוא קיבל בבנק אוסטריה שהוא קיבל מהמיליונר מרטין שלאף שהחזיק בקזינו ביריחו, שאלו את ליברמן מה זה השלושה מיליון דולר שהוא קיבל הוא אמר שהוא עזר לשלאף להזיז את שער הרובל בשווקים אחרים. זו בדיחה מאוד מצחיקה אם ליברמן לא היה מי שמחנה האנטי ביבי היה מעביר לו את המפתח לקופה הציבורית הישראלית, היינו יכולים לצחוק".

"אחרי שהוא גרם להעביר את שער הרובל הוא עבר לקפריסין. הוא הקים שם שרשרת חברות של בעלי עסקים אלמוניים שקיבלו מיליוני דולרים והוא מעולם לא נתן הסברים לאלו שירותים הוא העניק להם. כשהוא חזר שר בממשלה הכסף, החברות האלה המשיכו לקבל מאות אלפי שקלים, הוא אמר שלא היה שייך להם בחקירה והכסף עבר לבת שלו שהייתה בת 21 והנהג שלו איגור, לא ברור למה הפרקליטות החליטה לסגור את התיק".

במהלך כנס לשכת עורכי הדין אתמול באילת, הייתה זו העיתונאית שרון שפורר מ'המקום' שתקפה את ליברמן פומבית ושאלה אותו: "איזה שירותים הבת שלך הקטנה, מיכל נתנה למרטין שלאף תמורת מיליוני שקלים?".

המאבטחים ניסו להשתיק אותה אך היא הבהירה כי היא עיתונאית. "מה ההבדל בינך לבין בנימין נתניהו מבחינת שחיתות?", שאלה את איווט ליברמן המובך, שהשיב בפנייה לקהל: "הנה הפרובוקטורים של נתניהו".

אך שרון שפורר לא ויתרה: "הבת שלך התעשרה ממרטין שלאף. פרשת ישראל ביתנו היא המושחתת ביותר שהייתה פה", טענה כלפיו, תוך שהיא שואלת: "איזו חלופה אתה יכול לתת כשר אוצר במדינת ישראל? למה אתה לא עונה על שאלות קשות? אני לא מפחדת ממך". מן המותר לציין כי איווטר ליברמן לא הגיב כלל לשאלות אלו.

עורך מגזין דה מרקר, איתן אבריאל, כתב בטור שפרסם היום בעיתון: "אין זה מקרה שלמעט כמה אנקדוטות, איש אינו יודע מהן העמדות של ליברמן בנושאי חברה, כלכלה, אקלים, שוויון, צדק חלוקתי או כל נושא אחר. כשנשאל באולפנים, שבהם הוא מאוד אוהב להופיע, על מדיניות כלכלית — הוא שוב הסית ותקף אחרים, ורק אמר ש"צריך לנהל". ניסיון ניהולי אין לו".

"בתחום השחיתות, לעומת זאת, ליברמן יכול ללמד את שאר 119 חברי הכנסת ה–24 קורס מתקדם — לרבות את נתניהו, שעומד למשפט, ואת אריה דרעי, שכבר ישב בכלא. ליברמן נחקר בשורה של תיקים, ומיליוני דולרים הופיעו בחשבונות של בתו מיכל ושל נהגו איגור שניידר. כשקוראים את ההחלטה שקיבל יהודה וינשטיין כששימש היועץ המשפטי לממשלה, שלא להגיש נגד ליברמן כתב אישום, פשוט לא מבינים אותה. אולי הפתרון נמצא בציוץ של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שלפיו הדרישה הקואליציונית העיקרית של ליברמן מנתניהו באותה העת היתה למנות את וינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה".

איתן אבריאל מוסיף, "זו רק ההתחלה של רשימה ארוכה. כתבי אישום הוגשו נגד אנשי מפלגתו של ליברמן בפרשת ישראל ביתנו, בגין שורה של מעשי שחיתות ממוסדים, שלדעת פרשנים מסמלים את הטשטוש המתרחש בישראל בין העולם העברייני לבין הפוליטיקה. סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום הורשעה בפרשה. ליברמן לא נאשם בה בדבר".

"ליברמן שולט בישראל ביתנו ביד רמה. הדעת נותנת שדבר לא קורה במפלגה בלי ידיעתו. השאלה המתבקשת: אם הוא לא יודע מה קורה אצלו במפלגה, איך הוא "ינהל" את האוצר? אבל פרשה זו היא דוגמה לא רק לעבירות שחיתות, אלא גם להרס הנורמות הציבוריות, השירות הממשלתי וטוהר המידות במוסדות המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בחב"ד מספרים סיפור מעניין: הרבי הקודם של חב"ד רבי יוסף יצחק עסק רבות עבור יהדות רוסיה עוד בטרם היה רבי. היו משכילים שרצו להכריח שילדי ישראל ילמדו השכלה והיתה להם הסכמה מהממשלה הרוסית. הרבי נפגש עם אחד מהם והוא פירט לרבי מה הם התוכניות שלו: נעשה כך וכ' ועל כל מה שהוא אמר הרבי השיב לו במשפט קצר "הוא צוחק" עד שהמשכיל התעצבן ושאל את הרבי מי הוא הצוחק? השיב לו הרבי "יושב בשמים ישחק" כך אנחנו צריכים לדעת שליברמן חושב שהוא אדון העולם ויעשה כך או כך יש מישהו בשמים שמנהל את הענינים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture