אלחרומי. צילום: אתר הכנסת

הלם במערכת הפוליטית: ח"כ סעיד אלחרומי מרע"מ מת מהתקף לב

אלחרומי, בן ה-49, כיהן כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, חבר כנסת וסגן יו"ר מפלגת רע"מ. בעבר כיהן כמזכ"ל התנועה האסלאמית, וכראש מועצת שגב שלום. במקומו תיכנס לכנסת אימאן ח'טיב-יאסין, סגנית יו"ר מועצת השורא

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו

ח"כ סעיד אלחרומי מרע"מ מת הלילה (בין שלישי לרביעי) מהתקף לב בגיל 49. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. אלחרומי היה סגן יו"ר המפלגה ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת.

"התנועה האסלאמית ורע"מ מודיעות בצער רב על פטירתו של בנן הצדיק, חבר הכנסת סעיד אלח׳רומי, לאחר התקף לב במהלך הלילה", נכתב בהודעת המפלגה. יו"ר המפלגה, מנסור עבאס, ספד לו מחוץ לבית החולים. "פוליטקאי צעיר אנרגטי ומאוד חכם", אמר. "הוא תמיד האמין בדרך שלו כבן של ערביי הנגב. האובדן גדול".

אלחרומי הוא בדואי בן לשבט מסעודין אל-עזאזמה. הוא נולד בשנת 1972 בשגב שלום בנגב. את לימודיו היסודיים סיים ביישובו בדרום, ובתיכון למד בכפר ג׳ת במשולש. הוא בעל תואר ראשון בפיזיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

בתחילת דרכו לימד בבית-הספר התיכון בשגב שלום, עד שנבחר לחבר במועצת היישוב. בשנת 2004 נבחר לראשות המועצה המקומית, וכיהן בתפקיד זה עד שנת 2008. בשנת 2002 נבחר אלחרומי למזכ״ל רע״ם. בתפקיד זה כיהן עד שנבחר בשנת 2014 לסגן יושב-ראש רע״ם – תפקיד שהוא ממלא עד היום.

עם יו"ר מפלגתו מנסור עבאס. צילום: אתר הכנסת

בבחירות לכנסת העשרים התמודד מטעם הרשימה המשותפת. הוא הוצב במקום ה-15 ברשימה. ב-11 באוגוסט 2017, עם התפטרותו של חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף – במסגרת הסכם רוטציה – התמנה אלחרומי לחבר כנסת במקומו.

בבחירות אפריל 2019 הוצב במקום השביעי ברשימת רע"מ-בל"ד אך לא נבחר לכנסת. לקראת בחירות ספטמבר 2019 (הכנסת ה-22) נבחר במקום השלישי מטעם רע"ם, הוצב במקום ה-11 ברשימה המשותפת, ונבחר לכנסת.

לקראת הבחירות לכנסת ה-23 הוצב במקום ה-3 ברשימת רע"מ ושובץ במקום ה-11 בסיעת הרשימה המשותפת ונבחר לכנסת, לאחר שהרשימה קיבלה 15 מנדטים. במערכת הבחירות לכנסת העשרים וארבע התפלגה רע"ם מהרשימה המשותפת ואלחרומי הוצב במקום הרביעי ברשימתה ונבחר לכנסת. בהצבעה על הקמת ממשלת ישראל השלושים ושש לה הייתה שותפה רע"מ היה אלחרומי היחיד שנמנע בהצבעה והממשלה קמה ברוב של 60 מול 59.

אלחרומי פעיל מאוד במגזר הבדואי. בשנים האחרונות, בתפקידו כיושב-ראש ועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב, הוא נמנה עם מובילי המאבק של החברה הבדואית נגד הריסות בתים ולמען הכרה ביישובים הלא-חוקיים בנגב.

בדיוני הכנסת. צילום: אתר הכנסת

כשנכנס לכנסת לראשונה ב-2017, הצהיר: "עבודתי בכנסת תתמקד בשלושה נושאים עיקריים – חינוך, היישובים הבדואים והפיתוח הכלכלי של האוכלוסייה הערבית בארץ". אל-חרומי הכריז על נכונותו לשתף פעולה עם כל חברי הכנסת כדי לקדם נושאים אלה.

אלח'רומי נחשב לחבר כנסת קריטי מבחינת יציבות הקואליציה. חלק גדול מהחמולה שאליה הוא משתייך מתגורר ביישובים הבדואיים שגב שלום וביר הדאג', ורבים מחבריה מתגוררים בבתים לא חוקיים שתלויים ועומדים נגדם צווי הריסה של רשות מקרקעי ישראל.

אלחרומי ידוע גם כתומך טרור והשתתף לאחרונה בכנס תמיכה במחבלים שביצעו את הלינץ' במור ג'נאשווילי, ובמחבלים אחרים שניסו לרצוח יהודים בעכו. בזמן ההתפרעות פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא תומך באלימות ומגנה את כוחות הביטחון. "תורידו את הידיים ממסגד אל אקצא, הפיגוע הברברי במסגד אל אקצא נגד מתפללים, פצצות ואמצעי דיכוי נוספים הוא פשע נוראי שהתווסף לשיא המביש של הכיבוש" כתב.

עוד הוסיף אז: "המשטרה, מאז תחילת הרמדאן עוררה בכוונה מתפללים ואנשים בירושלים באופן כללי, והיום מתעקשת להכניס עדרים של מתנחלים אל מסגד אל אקצא למרות אזהרות חוזרות ונשנות שהסערה הזו תצית את האזור. על ממשלת ישראל לשאת את כל התוצאות הקטסטרופליות של אירוע זה. חייבים לעצור את ההידרדרות המסוכנת הזו ויש למנוע ממתנחלים לבצע את תוכניותיהם להצית את ירושלים והאזור בכלל".

אלחרומי נואם בכנסת. צילום: אתר הכנסת

במקומו תיכנס לכנסת אימאן ח'טיב-יאסין, המכהנת כסגנית יו"ר מועצת השורא של רע"ם. קודם לכן, כיהנה כחברת הכנסת העשרים ושלוש מטעם המפלגה בסיעת הרשימה המשותפת, והיא עובדת סוציאלית בהכשרתה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן יאבדו אויבך ישראל

נמסר עליו : "הוא נמנה עם מובילי המאבק של החברה הבדואית נגד הריסות בתים ולמען הכרה ביישובים הלא-חוקיים בנגב."
בעברית מדוברת : הוא היה פעיל במאמץ להוציא את ארץ ישראל מידי היהודים , כחלק מהמאמץ הכולל להרוס את מדינת היהודים ואותם.

כן יאבדו כל אויביך, ה'

למה לא מתייחסים אם הוא לקח חיסון או לא?

אהה! הממשל איבדה חבר טרוריסט,מומחה בשנאת עם ישראל בארץ ישראל!!!!!! כן יאבדו כל אויבי ישראל!

ברוך ה'

מתי אתם מתכוונים להסיר את התמונות של אלחרומי מהאתר, מה קרה לכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture