גדעון סער ממליץ לנתניהו: תציג בפני טראמפ את החלת הריבונות

השר לשעבר מסביר כי "ממשל אוהד זה לא אומר שישראל יכולה להגשים את כל חלומותיה. זה כן אומר שראש ממשלת ישראל צריך לבוא לבית הלבן ולהגיד באופן אמיתי מה השאיפות של מדינת ישראל - להחיל את הריבונות הישראלית על שטחי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גדעון סער, שלקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים מתייחס לפגישה המתוכננת להתקיים בשבוע הקרוב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "אני חושב שזו תהיה אחת הפגישות הכי חשובות בהיסטוריה של פגישות בין נשיא ארצות הברית לראש ממשלה בישראל", אומר סער, ומנמק: "קודם כול, יש לנו הזדמנות. היא נובעת מכמה סיבות. הנשיא הנוכחי, גם בזמן מערכת הבחירות וגם לאחריה, נתן יחס מאוד אוהד לישראל כבת ברית ואמר בצורה ברורה שהוא לא מתכוון להמשיך את המדיניות של קודמו, הנשיא אובמה.

בראיון לניצן קידר בעיתון בשבע מוסיף סער כי "בנוסף לכך, המפלגה שלו עדכנה את המצע שלה לפני הבחירות, הוציאה מתוכו את המחויבות למתווה שתי המדינות וחידדה את המחויבות שלה בנושא ירושלים כבירת ישראל, תוך שימוש במילים ירושלים המאוחדת. לכן, יש לנו גם ממשל וגם שני בתי מחוקקים שהם הידידותיים ביותר מזה הרבה זמן".

סער נשאל, הרי אף אחד לא יודע באופן ברור את דעותיו של הנשיא החדש. "אף פעם אין ודאות במה שמתפתח אחרי שאדם מגיע לשלטון. הוא אמר דברים מסוימים, ופעמים רבות יש כל מיני אילוצים. בוודאי שהקהילייה הבינלאומית כולה תנסה להזיז את טראמפ שמאלה בכל ההיבט הישראלי-פלשתיני". אבל סער מציע לשים לב להודעה שיצאה לפני כמה ימים בנושא ההתיישבות. "נאמרו בה כמה דברים: קודם כול, שטראמפ עדיין לא גיבש את עמדתו בסוגיית ההתנחלויות.

"המשמעות היא שיש הזדמנות נדירה לראש הממשלה נתניהו לסייע בגיבוש אותה עמדה, וטראמפ מחכה לכך. אני מזכיר שכל הממשלים האמריקניים מאז מלחמת ששת הימים התנגדו למפעל ההתנחלויות. אז לפחות נקודת המוצא של טראמפ היא שונה. הדבר השני שהוא אומר הוא שההתנחלויות אינן מכשול לשלום. זה שינוי, כי משתמשים בסיבה הזאת משנות ה‑80 וה‑90. בתקופת אובמה זה הפך מ'מכשול לשלום' ל'בלתי חוקיות'. טראמפ מסמן שהוא רוצה ללכת בכיוונים אחרים".

מה היית מייעץ לראש הממשלה להעלות בפגישה עם הנשיא האמריקני? "אני חושב שנכון שראש הממשלה יבוא לבית הלבן עם רעיונות וכיווני חשיבה חדשים, מכיוון שהנשיא טראמפ הוא בעל פוטנציאל מבחינת הנכונות שלו לנקוט בעמדות שהן פחות שגרתיות ופופולריות גם בקהילה הבינלאומית, בשונה מהרבה מאוד ממשלים. גם בנושא של עתיד יהודה ושומרון, גם בנושא ההתיישבות וגם בנושאים האזוריים".

"חשוב לומר", מדגיש סער, "ממשל אוהד זה לא אומר שישראל יכולה להגשים את כל חלומותיה. זה כן אומר שראש ממשלת ישראל צריך לבוא לבית הלבן ולהגיד באופן אמיתי מה השאיפות של מדינת ישראל. לבוא עם עמדות מקסימליסטיות, להציג את התמונה המלאה. נתניהו צריך לדבר לא רק על הסוגיה הביטחונית, אלא להביא את מכלול התביעות על השטח, לרבות התביעה שלנו להחיל את החוק הישראלי והריבונות הישראלית על שטחי C, בוודאי על שטחי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הוא בהחלט צריך לומר לנשיא ארצות הברית: זו שאיפתנו, זו הארץ שלנו, יש לנו קרוב לחצי מיליון אזרחים שחיים קרוב ל‑50 שנים באזורים הללו. יש לנו מחויבות קודם כול להעניק חיים נורמליים לאזרחים שלנו ביו"ש, ויש לנו גם תביעה מדינית".

לסער ברור שלא תהיה פתאום צהלה אמריקנית מהרחבת ההתיישבות. "הדברים כמובן צריכים להיעשות באחריות ובחוכמה. אני לא בהכרח מצפה מהנשיא טראמפ לומר בפומבי שהוא מסכים שישראל תחיל את הריבונות בשטחי C. אנחנו צריכים משהו אחר – לקבל את המטרייה האמריקנית במועצת הביטחון של האו"ם. כשאני מדבר על תיאום זה לא בהכרח הסכמה. צריך להגיע להבנות שאינן שוללות את הנכונות שלנו למשא ומתן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איש ראוי ביותר גדעון סער- כדאי להקשיב לו במלוא הרצינות הראויה.

חכם מאוד, שקול, ובעל דעות טובות.
סכויו להיות ראש ממשלה למרבה הצער אינם גדולים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture