שר החוץ של המעצמות לאחר חתימת ההסכם ב-2015

ניסיונות החייאה להסכם הגרעין: שרי החוץ של P-5 ואיראן ייפגשו

שר החוץ של צרפת, גרמניה, בריטניה, רוסיה וסין ייפגשו היום בווינה עם שר החוץ האיראני, בניסיון לשמר את הסכם הגרעין לאחר פרישת ארצות הברית. נשיא איראן שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת. צרפת קראה איראן להפסיק לאיים בפרישה מההסכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שיחות הגרעין בווינה: שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף ייפגש היום עם שרי החוץ של חמשת המדינות שעדיין חתומות על ההסכם: סין, צרפת, גרמניה, רוסיה ובריטניה. זריף מסר כי המפגש יתקיים בווינה שבאוסטריה "במפגש, שייערך לבקשתה של איראן, יתקיימו דיונים על מתווה אירופאי חדש ואמצעים שיאפשרו להציל את ההסכם הקיים" נאמר בהודעתו.

המעצמות המחויבות להסכם הגרעין מול איראן מנסות לשמר את ההסכם מול הרפובליקה האסלאמית מחד, ומאידך להנמיך את ציפיותיה מהשיחות. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב הצהיר הבוקר (שישי) כי מוסקבה ובייג'ינג מנסות להציל את ההסכם, בעוד צרפת קראה איראן להפסיק לאיים על פרישה מההסכם שנחתם ב-2015, במסגרתו צמצמה טהרן את פעילותה הכלכלית בתמורה להסרת הסנקציות עליה. ההסכם נמצא בקשיים בחודשים האחרונים בעקבות פרישת ארצות הברית ממנה.

בכיר איראני התייחס גם הוא לשיחות הצפויות בווינה, ואמר כי בטהרן "מוכנים לכל התרחישים האפשריים, קריסת ההסכם תגביר את המתיחויות באזור ועל מנת להצילו, על כל המדינות החתומות לפצות אותנו על הסנקציות האמריקאיות".

לקראת השיחות בחבילת הסיוע לאיראן, אמר נשיא איראן חסן רוחאני בשיחת טלפון עם קנצלרית גרמניה מרקל ועם נשיא צרפת מקרון כי אין בתוכנית האיחוד פעולה ברורה להמשך שיתוף הפעולה בין טהרן לבין המעצמות האירופיות. לדבריו, מנהיגי המעצמות שנותרו בהסכם הגרעין לאחר פרישתה של ארצות הברית לא הציעו לאיראן דבר מלבד הבטחות כלליות.

שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן קרא לאיראן לחדול מאיומיה לפרק את המחויבויות שלהם מהסכם הגרעין. לדבריו יהיה קשה לבנות חבילה כלכלית לאיראן על מנת להציל את הסכם הגרעין עד אוגוסט, ואילו יותר סביר שיבנו אותה עד נובמבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס השבוע לפגידה הצפויה בווינה ואמר כי "השבוע תתקיים פגישה באירופה בין המדינות שחתומות על הסכם הגרעין, ללא ארה"ב, ובה ידונו איך ניתן לעקוף את החלטת טראמפ. אבל באותו שבוע קרה גם דבר מדהים. המדינות האלו הזמינו את נשיא איראן להשתתף בפגישה, ובאותו זמן נשלח תא טרור לפעול בצרפת, שמפקד המבצע היה דיפלומט איראני שהוצב בוינה. בזמן שנעצרו החשודים היו בידיהם חומרי נפץ ועוד. סוכנויות הביטחון האירופאיות כעת חוקרות את הדבר". 


צפו בדברי נתניהו.

"מדינת הטרור האיראנית הזו תכננה לפעול על אדמת אירופה באותו שבוע בדיוק שבו מנהיגי אירופה אמורים להיפגש עם איראן ולדון על עקיפת הצעד האמריקאי", הוסיף נתניהו, "זה המסר שלי למנהיגי אירופה: תפסיקו לממן את המשטר האיראני שפועל נגדכם, תפסיקו לממן את הטרור ואת האגרסיביות של איראן במיליוני דולרים!".

בעקבות ההפגנות על רקע המצב הכלכלי הקשה, האשים המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, לפני כשבועיים את ארצות הברית כי הלחץ הכלכלי שהפעילה על טהראן באמצעות סנקציות, נועד לשלהב את הרוחות ולגרום לאיראנים לצאת נגד הממשלה. "שישה נשיאים אמריקנים ניסו בעבר לפגוע באיראן ונכשלו במטרותיהם המרושעות", כתב האייתוללה בחשבון הטוויטר שלו, "היום, אחרי שנכשלו, הם מנסים ליצור קרע בין הממסד לאומה. זה טיפשי, הם לא מבינים שהממסד מייצג את האומה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמונה מעצבנת
עד שהתפטרנו מג'ון קארי אתם שוב מחזירים אותו?
לפחות תחתכו את התמונה שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture