הקלפיות נסגרו: בקרוב תוצאות סופיות • עדכונים שוטפים

בשעה 6 נסגרו כלל הקלפיות ברחבי ארצות הברית • מסתמן כי הדמוקרטים ייקחו את הרוב בבית הנבחרים, הרפובליקנים ישמרו על הרוב בסנאט • טראמפ: "הצלחה אדירה, תודה לכולם" • טראמפ שוחח עם מנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

7:10 – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח בטלפון עם בכירת המפלגה הדמוקרטית ננסי פלוסי שהפכה הלילה ליו"ר בית הנבחרים עם הרוב המסתמן לדמוקרטים בבית ובירך אותה על ניצחונם. בסנאט כאמור הרפובליקנים ניצחו.

7:05 – תוצאות אמת לסנאט: לרפובליקנים יש 51 מקומות בסנאט (שלוש מתוכם של דמוקרטים עד עתה), לדמוקרטים יש 43 מקומות בסנאט, 6 עדיין לא הוכרעו והשאלה היחידה היא כמה משמעותי יהיה הניצחון של הרפובליקנים. בבית הנבחרים מבתמן ניצחון דחוק לדמוקרטים.

7:00 – ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים מהיום ובכירה במפלגה הדמוקרטית, התייחסה לתוצאות בחירות האמצע: "הודות לכם מחר יהיה יום חדש באמריקה. זכרו את ההרגשה של כוח הניצחון. ברכות למועמדים שהחזירו את בית הנבחרים לידי העם האמריקני". פלוסי ציינה כי שיתוף הפעולה בין המפלגות הוא הכרחי לטובת העם ואמרה: "האמריקנים מאסו בפילוג, ורוצים שנעבוד יחדיו כדי לשפר את חייהם".

6:55 – מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, הרפובליקני מיטש מק'קונל, שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם הנשיא דונלד טראמפ. כך דווח ברשת CNN. אחד מעוזריו של מק'קונל אמר כי השיחה היתה "נהדרת" וכי במהלכה הודה מק'קונל לנשיא על עזרתו בבחירות לסנאט.

6:30 – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בטוויטר לתוצאות הבחירות. "הצלחה אדירה, תודה לכולם!", כתב טראמפ. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ אינו צפוי לשאת הלילה (שעון מקומי) דברים בעקבות תוצאות בחירות האמצע. על פי ההערכות, טראמפ יתייחס לתוצאות הבחירות רק מחר בבוקר לפי שעון וושינגטון (אחר הצהריים לפי שעון ישראל).

6:20 – חבר בית הנבחרים הרפובליקני סטיב סקאליס זכה פעם נוספת בבחירות במחוז מספר 1 בלואיזיאנה. כך צופים בסוכנות הידיעות AP. סקאליס הוא חבר הקונגרס שנורה ביוני 2017 בעת אימון בייסבול של המפלגה הרפובליקנית בווירג'יניה ונפצע אנוש.

6:10 – המפלגה הדמוקרטית זכתה בשבעה מושבים נוספים בבית הנבחרים שהיו עד כה בשליטת הרפובליקנים – ובכך יהפכו להיות הרוב. המועמדים הדמוקרטים הצליחו לקחת עד כה 19 מושבים בחזרה מהמפלגה הרפובליקנית

6:05 – – דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, הביעה הלילה אופטימיות זהירה באשר לתוצאות בחירות אמצע הקדנציה. "עד עכשיו זהו ערב טוב עבור הנשיא. אנחנו מרגישים טוב עם איפה שאנחנו עכשיו", אמרה סנדרס, שהצביעה על זכייתם של כמה מהמועמדים המזוהים עם טראמפ. עם זאת היא הוסיפה כי "יש עוד לילה ארוך לפנינו".

6:00 – הדמוקרטים ניצחו בשני מושבים בניו יורק ובאחד נוסף באילינוי. נכון לעכשיו הם במרחק נגיעה מלקחת באופן רשמי את בית הנבחרים.

5:50 – המועמד שון קאסטין ניצח במחוז מספר 6 באילינוי והמועמדת אן קירפטניק ניצחה באריזונה. בכך שני מושבים נוספים עוברים מהרפובליקנים לדמוקרטים בבית הנבחרים.

5:40 – חברי המפלגה הדמוקרטית הצליחו לזכות ב-11 מושבים נוספים שהיו בשליטת הרפובליקנים בבית הנבחרים במסגרת בחירות האמצע בארצות הברית. הדמוקרטים מחזיקים עד כה ב-113 מושבים בעוד הרפובליקנים זכו ב-111.

5:30 – קווין קריימר הרפובליקני הביס את היידי הייטקמפ בבחירות לסנאט מטעם דקוטה הצפונית והחזיר למפלגתו מושב שהיה בשליטת הדמוקרטים.

5:25 – רשת NBC מעריכה כי הרפובליקנים ישמרו על השליטה בסנאט. אך מטרף להערכת CNN ופוקס ניוז כי הדמוקרטים יצליחו לשלוט מחדש בבית הנבחרים, אך כנראה ברוב דחוק.

5:20 – בתום קרב צמוד בטקסס שמר הסנאטור הרפובליקני טד קרוז על כסאו. קרוז השיג 50.6% מהקולות, ואילו בטו או'רורק הדמוקרטי קיבל 48.8%.

5:05 – מיט רומני הרפובליקני ניצח את ג'ני וילסון בבחירות לסנאט ביוטה. רומני שימש בעבר כמושל מסצ'וסטס והיה למועמד המפלגה בבחירות לנשיאות בשנת 2012.

5:00 – לאחר ניצחונות במחוז ה-17 בפנסילבניה, במחוז השישי בקולורדו ובמחוז ה-11 במישיגן, לדמוקרטים חסרים 17 מהפכים נוספים כדי לקבל את השליטה בבית הנבחרים.

4:55 – הסנאטורית הדמוקרטית תמי בולדווין ניצחה את ליה ווקמיר במרוץ מטעם מדינת ויסקונסין – ותמשיך לכהונה נוספת.

4:50 – המועמד הרפובליקני מייק בראון מאינדיאנה ניצח הלילה (רביעי) בבחירות לסנאט והביס את ג'ו דאנלי הדמוקרטי, שהיה הסנאטור המכהן. בעקבות ניצחון זה גוברים הסיכויים שהרפובליקנים לא רק ישמרו על הסנאט בידיהם, אלא אף יגדילו את הרוב שלהם.

4:45 – על פי הניתוח של 'פוקס ניוז' הדמוקרטים יזכו לרוב בבית הנבחרים, בסנאט הקרב ככל הנראה יהיה צמוד עם סיכויים טובים יותר לרפובליקנים.

4:40 – נכון לשעה זו, הרפובליקנים זכו ב-82 מושבים בבית הנבחרים, והדמוקרטים ל-76. בסנאט זוכים הרפובליקנים עד כה ל-32 מושבים והדמוקרטים ל-36.

4:30 – מהפך נוסף לדמוקרטים: מרי סקנלון ניצחה את פרל קים הרפובליקנית במחוז החמישי של פנסילבניה. עד כה, השיגו הדמוקרטים שלושה מהפכים, ונדרש להם עוד 20 כדי להשיג את השליטה בבית הנבחרים.

4:20 – הסנאטורים הדמוקרטים מהמדינות מערב וירג'יניה, פנסילבניה, מינסוטה, ניו יורק וניו מקסיקו שמרו על מקומותיהם בסנאט וימשיכו לכהונה נוספת. הדמוקרטים עומדים כעת על 36 מושבים נגד 42 למפלגה היריבה. הניצחון במערב וירג'יניה נחשב למשמעותי במיוחד עבור הדמוקרטים בעקבות המרוץ הצמוד של ג'ו מנצ'ין נגד פטריק מוריסי הרפובליקני.

4:15 – בווסט וירג'יניה שמר הסנאטור הדמוקרטי, ג'ו מנצ'ין, על כסאו, לאחר שגבר על פטריק מוריסי הרפובליקני.

4:10 – הסנאטור הדמוקרטי בוב מננדז גבר על יריבו הרפובליקני בוב היוגין ונבחר לכהונה שלישית בסנאט מטעם מדינת ניו ג'רזי במסגרת בחירות האמצע. כך דווח ברשתות ABC ו-NBC האמריקניות. מננדז הואשם בשנה שעברה בעבירות שחיתות – אך זוכה הודות לחוסר הכרעת חבר המושבעים וננזף ע"י ועדת האתיקה של הסנאט.

4:05 – המושל הרפובליקני של פלורידה, ריק סקוט, נמצא בקרב צמוד על המושב בסנאט שנמצא בשליטת הדמוקרטים מאז שנת 2000. סקוט, שעומד בראש המדינה בשבע השנים האחרונות מתמודד בבחירות נגד המועמד הדמוקרטי ביל נלסון.

4:00 – נסגרו הקלפיות באריזונה, קולורדו, לואיזיאנה, מינסוטה, ניו מקסיקו, ניו יורק, ויסקונסין וויומינג.

3:55 – בבחירות לסנאט באינדיאנה ניצח מייק בראון הרפובליקני את ג'ו דונלי הדמוקרטי, והדיח אותו מתפקידו. זהו המושב הראשון בסנאט שהרפובליקנים זוכים הלילה.

3:50 – ארבעה מתוך עשרה אמריקנים הודו כי הם תומכים בעמדותיו של טראמפ בסקר מיוחד שנעשה על-ידי מכון הסקרים "איפסוס" עבור סוכנות הידיעות רויטרס. מהסקר עלה כי שלושת הנושאים שמעסיקים את האמריקנים יותר מכל בבחירות האמצע הם הגירה, מערכת הבריאות הציבורית וכלכלה.

3:45 – המועמדת הדמוקרטית דונה שלאלה, שכיהנה כשרת הבריאות ושירותי האנוש בממשלו של ביל קלינטון, נבחרה לבית הנבחרים מטעם מחוז 27 בפלורידה. שלאלה ניצחה את מריה אלווירה סלאזר, שהתמודדה מטעם המפלגה הרפובליקנית. זהו המושב השני בבית הנבחרים שהוחזק בידי רפובליקנים ועובר לידיים דמוקרטיות. על הכסה של המדינה לסנאט מתקיים עדיין מירוץ צמוד.

03:40 – מספירת 32% מהקולות בבחירות לסנאט בטקסס עולה כי בטו או'רורק הדמוקרטי קיבל 51%, ואילו הסנאטור המכהן, טד קרוז, קיבל 48.4%

3:35 – המפלגה הדמוקרטית הצליחה להעביר לידיה מושב נוסף בבית הנבחרים שהיה שייך לרפובליקנים: דונה שללה מפלורידה ניצחה בקרב הבחירות שלה. כעת צריכים הדמוקרטים להעביר לידיהם עוד 21 מושבים רפובליקניים בבית כדי להשיג בו את הרוב, בנוסף לכך שלא יאבדו מושבים שבבית הנבחרים היוצא היו שייכים להם.

3:30 – ממדגמי הבחירות בארה"ב עולה כי שמונה סנאטורים דמוקרטים שמרו על מקומם במדינות: ורמונט, וירג'יניה, מסצ'וסטס, אוהיו, קונטיקט, מרילנד, דלוור ורוד איילנד. באינדיאנה מתנהל קרב צמוד בין הסנאטור הדמוקרטי המכהן, ג'ון דונלי, לבין הרפובליקני מייק בראון.

3:25 – המועמד הדמוקרטי לסנאט מטעם מדינת טקסס, בטו אורורק, מוביל נכון לעכשיו על יריבו הרפובליקני טד קרוז (מועמד בפריימריז הרפובליקני לנשיאות). לפי תוצאות ראשוניות מהמדינה, אורורק זוכה ל-59.1% מסך הקולות, בעוד שקרוז זוכה לכ-40.9%.

3:20 – הסנאטורים הדמוקרטים מטעם המדינות מסצ'וסטס, אוהיו, קונטיקט, מרילנד, דלוור ורוד איילנד ימשיכו כצפוי לכהונה נוספת בבית העליון. מדובר במדינות המזוהות עם המפלגה הדמוקרטית, שמחזיקה נכון לעכשיו ב-31 מושבים לעומת 42 של המפלגה הרפובליקנית.

3:15 – מהפך נוסף לדמוקרטים: המועמדת דונה שאלאלה ניצחה את הרפובליקנית, מריה אלווירה סלאזר, במחוז הבחירה ה-27 בפלורידה, ותייצג את המדינה בבית הנבחרים.

03:10 – לאחר ספירת למעלה מ-80% מהקולות בפלורידה, ישנו כמעט שוויון מוחלט בין אנדרו גילום, הדמוקרטי, לבין המועמד הרפובליקני, רון דה סאנטיס.

3:00 – נסגרו הקלפיות באלבמה, קונקטיקט, דלוואר, מחוז קולומביה, אילינוי, קנזס, מרילנד, מסצ'וסטס, מישיגן, מיסיסיפי, מיזורי, ניו ג'רזי, אוקלהומה, פנסילבניה, רוד איילנד, דרום דקוטה, טנסי וברוב מדינת טקסס.

2:50 – הדמוקרטים מובילים עד כה ב-15 מתוך 23 המדינות הרפובליקניות עד כה, שניצחון בהן יקנה להם שליטה בבית הנבחרים.

2:45 – ‏הפסד רפובליקני ראשון הלילה: ג'ניפר ווקסטון מוירג'יניה נבחרה לבית הנבחרים – והדמוקרטים הצליחו לזכות בכיסא הרפובליקני הראשון מתוך 23 שהם צריכים כדי להשתלט על הבית.

2:35 – על פי מדגמי CNN גרג פנס, אחיו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, ינצח במושב שהחזיק אחיו במדינת אינדיאנה.

2:30 – הקלפיות באוהיו, קרוליינה הדרומית ובמערב וירג'יניה נסגרו. עד כה הסתיימה ההצבעה ב-11 מדינות מתוך 50.

2:15 – על בסיס מדגמי CNN ו'פוקס ניוז' המועמד העצמאי ברני סנדרס נבחר לכהונה נוספת כסנאטור מטעם מדינת ורמונט. לפני כשנתיים הפסיד סנדרס להילארי קלינטון בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות. גם הסנאטור הדמוקרטי טים קיין מווירג'יניה ימשיך לקנדציה שנייה בבית העליון.

2:00 – הקלפיות בג'ורג'יה, פלורידה, ניו המפשייר, קרוליינה הדרומית, ורמונט ווירג'יניה נסגרו. למדינות הללו יש סך הכל 69 נציגים בבית הנבחרים.

1:55 – הנציג הראשון שנבחר לבית הנבחרים בבחירות האמצע הוא: האל רוג'רס הרפובליקני שייצג את קנטקי בגבעת הקפיטול. באינדיאנה, התוצאות הראשונות מצביעות על ניצחון בהפרש של מעל ל-20% למועמד הרפובליקני, מייק ברון, על ג'ו דונלי הדמוקרטי.

1:00 – הקלפיות הראשונות במדינות קנטאקי ואינדיאנה במסגרת בחירות האמצע של ארצות הברית נסגרו, וספירת הקולות החלה. הקלפיות ייסגרו בהדרגה עד לשעה 06:00 בבוקר (שעון ישראל).

0:00 – גורם בכיר במשרד לביטחון המולדת בארצות הברית הודיע כי התקבלו דיווחים על מידע כוזב שמופץ ברשתות החברתיות שנועד להשפיע על המצביעים במסגרת בחירות אמצע הכהונה. עוד נמסר כי הממשל פועל יחד עם רשויות אכיפת החוק וחברות המדיה החברתית במטרה לטפל בנושא, אך טרם אותר הגורם שהפיץ את המידע.

כאן בJDN נעדכן כל העת החל מסגירת הקלפיות הראשונות ועד לתוצאות האמת.

בארה"ב ייסגרו הלילה הקלפיות בבחירות האמצע, סמוך לשעה 01:00 (שעון ישראל) ייסגרו הקלפיות הראשונות באינדיאנה וקנטקי, ומאוחר יותר בין השעות 03:00-02:00 יינעלו הקלפיות בשאר המדינות – מה שיהווה יריית פתיחה לתהליך הספירה הסבוך, המשתנה ממדינה למדינה. בחלק גדול מהמדינות השיטה המקובלת היא של מכונות הסורקות את פתקי ההצבעה, מה שמבטיח כי התוצאות יחלו לזרום במהירות מיד עם נעילת הקלפי.

האם טראמפ ימשיך לשלוט ללא עוררין? • אמריקה בוחרת

במחוזות רבים צפויים מרוצים צמודים במיוחד שיוכרעו בפער זעום, ולכן – בעוד שהמרוץ לסנאט נוטה בבירור לצד הרפובליקנים, קיימת אפשרות שייקח זמן רב עד שתתבהר התמונה לגבי המרוץ לבית הנבחרים, בין היתר בגלל האפשרות לבקש לספירה חוזרת באותן קלפיות צמודות שעלול לגרום לאיחור בפרסום התוצאות. לפחות חמישה מהמחוזות הצמודים הללו נמצאים במדינת קליפורניה, שם יסתיים הליך ההצבעה רק ב-06:00 בבוקר שעון ישראל.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עשה הכול כדי להבטיח את הצלחת הרפובליקנים. הוא פינה את כל לוח הזמנים שלו אחרי שאתמול ערך עצרות בשלוש מדינות שונות, והוא צפוי לעקוב אחר התוצאות מחמ"ל הבחירות בבית הלבן. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה אמש כי הנשיא "יקיים שיחות טלפון, יעקוב אחר המרוצים לסנאט, לבית הנבחרים ולתפקידי המושל, ויהיה בקשר עם יועציו הפוליטיים".

אמריקה בוחרת • הקלפיות נפתחו: "כל מה שהשגנו מוטל על הכף"

35 מ-100 המושבים בסנאט עומדים היום לבחירה. מאזן הכוחות כרגע: 51 סנאטורים רפובליקנים, 47 דמוקרטים ושניים עצמאיים שמצביעים עם הדמוקרטים. בנוסף עומדים לבחירה כל 435 המושבים בבית הנבחרים. כיום יש לרפובליקנים 240 מושבים ולדמוקרטים 195. שבעה מהמושבים אינם מאוישים – 5 רפובליקניים ושני דמוקרטים.

בעצרות הבחירות האחרונות קרא טראמפ לתומכיו לסייע לשמור על הרוב "השברירי" שיש לרפובליקנים בקונגרס. "הכול שברירי", אמר טראמפ. "כל מה שדיברתי איתכם עליו יכול להיות מבוטל ולהשתנות אם הדמוקרטים ינצחו. אתם רואים איך הם התנהגו, אתם רואים מה קורה איתם. הם באמת נעשו קיצוניים". בעצרת בקליבלנד הוא קרא לתומכיו לצאת להצביע "שהתקשורת מאוד מתייחסת לזה כמשאל עם עליי ועלינו כתנועה". הוא הודה כי "במובן מסוים אני מופיע על הפתק" בקלפי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ ???הלוואי שתצליח

כל הכבוד לאתר על העידכונים בשוטפים .אף אתר חרדי לא עקב אחרי התוצאות בארה"ב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture