הנשיא אובמה מאשר: החטופה האמריקנית מתה בשבי דאע"ש

עובדת הסיוע האמריקנית קיילה מולר נחטפה בסוריה לפני כשנה וחצי, אולם הפרטים אודותיה נשמרו בסוד על ידי המשפחה והממשל • דאע"ש: מולר נהרגה בהפצצה ירדנית • הארגון שלח למשפחתה מכתב עם הוכחות למותה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא ארצות הברית ברק אובמה פרסם היום הודעה, בה הוא מאשר כי האמריקנית קיילה מולר, בת 26 מאריזונה, נהרגה בשביה בידי ארגון המדינה האיסלאמית.

מולר הגיעה לסוריה בדצמבר 2012 כדי לסייע לפליטים במסגרת ארגוני סיוע בינלאומי, ונחטפה באוגוסט 2013 יחד עם בעלה הסורי בידי הארגון האיסלאמי הקיצוני. דאע"ש דרש עבור שחרורה חמישה מיליוני אירו, אולם הממשל התנגד לכל עסקה עמו.

הבית הלבן הצליח לאמת את טענות דאע"ש על כך שמולר אכן נהרגה. לפי ההודעה, משפחתה של השבויה קיבלה בסוף השבוע מסר מהחוטפים, ובו "מידע נוסף" המוכיח כי היא אכן מתה. על פי דיווח בארה"ב, המסר כלל תמונה של גופתה של קיילה. עם זאת, הממשל לא מסר באילו נסיבות נהרגה. לטענת דאע"ש השבויה נהרגה בהפצצות חיל האוויר הירדני בעיר א-רקה שבצפון סוריה, שם הוחזקה, אבל הטענה לא גובתה בהוכחות. ירדן מצדה הגיבה כי מדובר בתעמולה שקרית של הארגון.

קרא עוד:

[postim]

המגזין 'האטלנטיק' מטיל ספק בטענות דאע"ש על נסיבות מותה של מולר, ואומר כי לא ברור מדוע הארגון טוען שנהרגה בהפצצה. על פי הודעת דאע"ש מהשבוע שעבר, אף אחד מלוחמיו לא נהרג במחסן הנשק אשר בהפצצתו נהרגה מולר, והמגזין טוען כי אין היגיון בהנחה שמולר שהתה במבנה לבדה בלא שומרים. בנוסף, על פי עדים שראו את מולר בשבי, היא הוחזקה יחד עם 22 בני ערובה נוספים, מה שהופך את הטענה כי היא לבדה נהרגה בהפצצה לבלתי הגיונית בעליל. על פי האטלנטיק, מולר מתה ככל הנראה בנסיבות אחרות, וטענות דאע"ש נועדו לתקוע טריז בין ארה"ב לירדן.

הנשיא אובמה: "מולר מייצגת את כל הטוב שיש בארה"ב"

הנשיא אובמה הכריז בהודעתו כי ארה"ב תמצא את האחראים לחטיפתה ולמותה של מולר ותמצה עמם את הדין. אובמה אמר עוד כי עובדת הסיוע הצעירה "מייצגת את כל הטוב שיש בארה"ב". משפחתה של מולר פרסמה היום מכתב ששלחה בתם מהשבי בשנה שעברה. במכתב מנסה קיילה להרגיע את הוריה וכותבת כי היא בריאה ושלמה ואינה נמצאת בסכנת חיים. "אני יודעת שאתם רוצים שאשאר חזקה וזה בדיוק מה שאני עושה".

בראיון שהעניקה לעיתון האמריקני 'דיילי קורייר' טרם שנחטפה, הסבירה מולר את מטרת נסיעתה לסוריה: "כל עוד אני חיה לא אתן לסבל שם להפוך לשגרה. חשוב שנעצור רגע ונבין מה יש לנו בחיים, כמה ברי מזל אנחנו – ומהמקום הזה להתחיל לדאוג לאחרים ולעשות כל כך הרבה".

בקרוב מתקפה קרקעית נרחבת נגד דאע"ש

מולר היא ככל הנראה האישה המערבית היחידה שנפלה בידי דאע"ש, והאמריקנית הרביעית הנהרגת בשבי הארגון, לאחר הוצאתם להורג בעריפת ראש של עובד הסיוע פיטר קאסיג ושל העיתונאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. הארגון מוציא להורג את אזרחיהן של ארה"ב ובריטניה הנופלים בידיו, בגלל מדיניותן הנחרצת שלא לנהל משא ומתן עם טרוריסטים ולא לשלם להם כופר.

לפני יומיים אמר מתאם פעולות הקואליציה הבינלאומית נגד דאע"ש, הגנרל האמריקני גנרל ג'ון אלן, כי בקרוב תיפתח תקיפה קרקעית נגד הארגון. את המבצע יוביל הצבא העיראקי, והוא ייעשה בתמיכה פעילה של מדינות הקואליציה. הגנרל אלן סיפר כי כוחותיו מאמנים ומחמשים 12 חטיבות עיראקיות כהכנה למבצע הקרקעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture