בממשל האמריקני שוקלים את החרמת ועידת אייפא"ק

לאחר הודעת סגן הנשיא ביידן ומזכיר המדינה קרי כי לא ישתתפו בוועידה החשובה, יתכן שהממשל ימנע את הגעתם של אישים בכירים נוספים • דוברת מחלקת המדינה: "היעדרותו של קרי אינה מפתיעה, מפני שהוא נוסע באופן תכוף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הקרע מתרחב: בכירים אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות AP, כי בין הצעדים האפשריים של הממשל כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשקלת האפשרות להחרים את ועידת השדולה היהודית אייפא"ק, המתקיימת בשבוע הבא בוושינגטון הבירה.

הבית הלבן מחפש דרכים כיצד להמעיט בחשיבות נאומו המתוכנן של נתניהו בפני הקונגרס, ביום שלישי בשבוע הבא. הגורמים, ששוחחו עם סוכנות הידיעות בעילום שם, אמרו כי עוד לפני הנאום ייערכו ראיונות בתקשורת עם בכירים ומומחים לביטחון לאומי אשר יצדיקו את ההסכם המתוכנן עם איראן, וכי יתכן שבכירי הממשל ייצאו לביקורים בחו"ל באותה העת.

קרא עוד:

[postim]

ועידת השדולה היהודית אייפא"ק, היא אחד האירועים המרכזיים המתרחשים בוושינגטון. בכל שנה משתתפים בה בכירים בדרג הגבוה ביותר בממשל וחברי קונגרס רבים, והיא מהווה מוקד השפעה מרכזי בפוליטיקה האמריקנית. רוב מוחלט של הפוליטיקאים בגבעת הקפיטול מבקשים את תמיכתה של השדולה החזקה, והיא עוגן מרכזי בתמיכה הבלתי מסויגת של הקונגרס במדינת ישראל.

גורם רשמי באייפא"ק: טרם התקבל מענה מבכירי הממשל

בשבוע שעבר הודיעה דוברת מחלקת המדינה, כי ככל הנראה ייעדר שר החוץ ג'ון קרי מוועידת אייפא"ק, מפני ש"בסבירות גבוהה" ישהה באותם הימים מחוץ לגבולות ארצות הברית, במסגרת תפקידו. בהודעה לא נמסר היכן יבקר קרי. "הדבר לא מפתיע מכיוון שהוא נוסע באופן תכוף", אמרה הדוברת.

כתבים בוושינגטון ציינו במסיבת העיתונאים כי מדובר בצירוף מקרים חריג, כאשר גם סגן הנשיא וגם מזכיר המדינה לא יהיו נוכחים בוועידת השדולה היהודית החזקה. "כולנו בילינו ימים וחודשים על מטוסים, זה לא אמור להפתיע אף אחד שהדיפלומט הבכיר נמצא מעבר לים", דחתה הדוברת את הטענות.

הנשיא ברק אובמה אינו נוהג להופיע בפני ועידת השדולה השנתית, אך בדרך כלל מגיעים לכנס בכירים מהשורה הראשונה בממשל. בעבר נאמו בוועידה סגן הנשיא ג'ו ביידן, הנחשב מידידיה הגדולים של ישראל, ומזכיר המדינה קרי. גורם רשמי באייפא"ק הודה כי אכן טרם התקבל מענה להזמנות שנשלחו לבכירי הממשל, אך הדגיש כי אישורי הגעה המתקבלים ברגע האחרון אינם מאורע נדיר.

נתניהו: "חובתי כראש ממשלת ישראל למנוע את ההסכם המסוכן ההולך ומתגבש"

לפני כשבועיים הודיע ראש הממשלה נתניהו כי על אף התנגדותו הנחרצת של הממשל, הוא נחוש בדעתו לנסוע לארצות הברית ולנאום בפני הקונגרס על הסכנה הגדולה בהסכם הצפוי עם איראן בנושא תכנית הגרעין שלה.

ראש הממשלה אמר כי "הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן. לפי דיווחים ההסכם יאפשר להם לייצר עשרות פצצות גרעיניות. כראש הממשלה חובתי לעשות הכול כדי למנוע הסכם מסוכן זה ולכן אני נחוש לנסוע לוושינגטון, להציג את עמדתי בפני הקונגרס". על המשבר ביחסים עם הממשל אמר נתניהו: "מיום הקמת המדינה ועד היום היו חילוקי דעות מהותיים בין ישראל לארצות הברית והיחסים נשארו איתנים, כך יהיה גם הפעם. זה לא נושא פוליטי ולא מפלגתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture