נפאל: משלחות הסיוע בדרך; הישראלים מתרכזים בבית חב"ד

בצעד ראשוני שיגרו צה"ל ומד"א משלחות מצומצמות להקמת בסיס ראשוני לפעילות והכנת השטח למשלחות הגדולות שייצאו הלילה, ובהם מאות אנשי רפואה ומומחי חילוץ • בינתיים בקטמנדו: מאות ישראלים מקבלים מזון, שתיה וקורת גג בבית חב"ד על ידי השליח חזקי ליפשיץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר רעידת האדמה העוצמתית שהכתה בנפאל וגבתה את חייהם של יותר מ-2,300 בני אדם, משלחות החילוץ הישראליות נערכות ליציאה לאזור האסון כדי לסייע באיתור וחילוץ הלכודים ובטיפול באלפי הפצועים, בעוד שלוחי חב"ד המקומיים ואנשי השגרירות בקטמנדו ובמדינות הסמוכות פועלים יומם ולילה כדי לסייע לישראלים שנתקעו במדינה ולאתר את הנעדרים הרבים.

שליח חב"ד בקטמנדו, חזקי ליפשיץ , סיפר כי אתמול בשעה 11:55 (שעון מקומי), האדמה בקטמנדו נרעדה. "משך דקות ארוכות הזדעזעה נפאל ועוד שעות ארוכות לא שקטה. אנחנו חווים עוד פה ושם רעידות משנה. המראות כאן קשים והנפגעים רבים מאוד מאוד".

ליפשיץ מעדכן כי מאות ישראלים נמצאים בבית חב"ד מאתמול. "אנו משתדלים לשמש להם כאן בית חם ומרגיע על אף הכאוס הגדול והנורא השורר בחוץ. נפאל מנותקת לחלוטין מחשמל ומים ואנו נערכים למצוא מקום לינה לכולם במתחם של בית חב"ד".

קרא עוד:
[postim]

המאמצים העיקרים של ליפשיץ והאנשים שעמו מתמקדים בריכוז רשימות של כל הישראלים אשר שהו בעת הרעש בכל רחבי המדינה. ליפשיץ מצהיר כי "אנו מבטיחים בעזרת השם לדאוג לכל אחד ואחת"

בצעד של קידוש שם ה' לעיני הגויים הזמינו חזקי ליפשיץ ורעייתו גם את השכנים הנפאלים המבוהלים ומחוסרי הבתים לבוא ולאכול במתחם בית חב"ד, ואף קראו למשפחות הזקוקות ללינה להגיע למקום.

צה"ל ומד"א: המשלחות הגדולות ייצאו כבר הלילה

משלחת צבאית גדולה המונה 260 מאנשי פיקוד העורף וחיל הרפואה תמריא הלילה בשעה עשר וחצי לאזור קטמנדו, המרוחקת כ-80 קילומטרים בלבד ממקור הרעש ואשר ניזוקה משמעותית. "משימות המשלחת יהיו להשקיע מאמץ באיתור כוח חילוץ ולהקים בית חולים שדה. כמו כן, נפעל ליצירת קשר עם הישראלים מנותקי הקשר", אמר מפקד המשלחת לנפאל, אל"מ יורם לרדו.

"בית החולים זה המאמץ הראשון, וההתארגנות היא למאמץ להצלת חיים", הדגיש אל"מ לרדו. הקמת בית החולים תיקח כ-12 שעות מההתמקמות ועד תחילת הפעולה. "הטיפול יהיה בכ-200 פצועים ביום", העריך מפקד המשלחת.

במהלך הלילה יצאה כבר משלחת ראשונית של צה"ל לזירת רעידת האדמה בנפאל. כוח החלוץ מונה שישה מומחים מתחומי החילוץ והרפואה, הכולל קצינים בכירים מפיקוד העורף וחיל הרפואה ונציג ממשרד החוץ. "יצאנו הלילה כוח חלוץ לנפאל ונבדוק כיצד ניתן לסייע בהתמודדות עם נזקי רעידת האדמה", אמר מפקד החלוץ, סא"ל (במיל') סמי יחזקאל. "מאז ומתמיד פיקוד העורף התייצב באזורים מוכי אסון, ואנו רואים בכך שליחות מהמעלה הראשונה".

בנוסף למשלחות הצבאיות, גם מד"א הטיס כוח חלוץ לנפאל, ובארגון נערכים לשיגור משלחת גדולה יותר עם ציוד כבד להמשך הטיפול בניצולים.

כוח החלוץ של מד"א המורכב מרופאים, פרמדיקים ואנשי אגף המבצעים של הארגון, יצא כבר בשעה 10:30 בבוקר משדה דב תל אביב ישירות לקטמנדו, במטוס מיוחד שנחכר לצורך הנסיעה, והוא צפוי לנחות במקום בשעה 7:30 בערב (שעון ישראל). המשלחת מצוידת בציוד רפואי, תרופות ואף אוכל לתינוקות התקועים עם משפחותיהם בבית חב"ד, ואנשיה יקימו בסיס ראשוני לפעילות במדינה. במקביל, ממשיכים להיערך במד"א להוצאת משלחת גדולה יותר עם ציוד כבד להמשך הטיפול בניצולים.

העמסת הציוד הרפואי, ההומניטארי והלוגיסטי של משלחת מדא לנפאל על המטוס - צילום דוברות מדא 26.4.15 (2)

עם הגעתם של אנשי משלחת מד"א לקטמנדו ימתין לה במקום רכב מטעם בית חב"ד שיעביר את אנשי המשלחת ישירות לבית חב"ד, במטרה להקים נקודת טיפול ראשונית לנפגעי רעידת האדמה ולבחון את מצבם הרפואי של תינוקות הנמצאים במקום והמיועדים להטסה חזרה למדינת ישראל. בשעות אלו פועלים במד"א בשיתוף חברת הפניקס ועם הגורמים הרלוונטיים בארץ ובנפאל לדאוג לכך שעל המטוס שהביא את משלחת מד"א וישוב הלילה חזרה ארצה יעלו ההורים והתינוקות שממתינים בנפאל.

במד"א ממשיכים להיות כל העת בקשר רציף עם גורמים מקומיים באזור האסון, עם משרד החוץ, צה"ל, גורמים ממשלתיים רלוונטיים נוספים ואף עם הצלב האדם הבינלאומי, על מנת להתעדכן בנעשה בשטח ולהסדיר את הגעת המשלחת ופעילותן.

משלחת מדא לנפאל - צילום דוברות מדא 26.4.15 (3)

משלחת משותפת לארגוני החירום תצא לנפאל

גם ארגוני החסד וההצלה משגרים משלחות סיוע למדינה מוכת האסון. בשעה 5 אחר הצהריים תצא לקטמנדו המשלחת המשותפת לאיחוד הצלה, זק"א ופירסט והממומנת על ידי קרן ישראלייף. בצוות המשלחת 20 פרמדיקים, חובשים בכירים ומומחי חילוץ. אשר יעסקו בהקמת מרפאות קהילתיות בשטח, טיפול בגופות וחילוץ לכודים.

דובר זק"א מוטי בוקצ'ין אמר כי "מתנדבי היחידה הבינלאומית של הארגון היו בעבר באסונות בעולם כדוגמת אסון רעידת האדמה בהאיטי, יש להם ניסיון רב בחילוץ בתנאי שטח קשים".

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א אמר "מתנדבי היחב"ל היו בעבר באסונות בעולם כדוגמת אסון רעידת האדמה בהאיטי, אכן מדובר באירוע מורכב מאוד אך יש להם ניסיון רב בחילוץ בתנאי שטח קשים. השילוב המיוחד במשלחת המשותפת שהיא מורכבת מיחידות החילוץ פירסט , אנשי רפואה של איחוד הצלה ואנשי זק"א לטיפול בגופות".

אלי פולק, מנכ"ל קרן ישראלייף המשמשת ארגון גג לגופי חירום התנדבותיים אמר כי "בחרנו לאגד את גופי החירום הבולטים בישראל על מנת למקסם את יכולות המשלחת. כל ארגון שחבר במשלחת מומחה בתחום שנותן מענה לצרכים באזור האסון. אנו נערכים לשהייה ממושכת שתיתן מענה לישראלים השוהים בנפאל והתושבים המקומיים".

20150426_02005820150426_020030

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture