רבני אירופה: ההחלטה לסמן את מוצרי ההתנחלויות נגועה באנטישמיות

בכינוס 'ועידת רבני אירופה' המתקיים בימים אלו, הטיח הגר"פ גולדשמידט: "אתם מבקשים לסמן? בבקשה. סמנו את המוצרים המיוצרים בסוריה ובעיראק" • הרבנים קראו "מתוך כאב גדול" לממשלת ישראל, למצוא פתרון משפטי לסוגיית בית הכנסת בגבעת זאב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"החלטת האיחוד האירופי לסימון מוצרים המיובאים מההתנחלויות ומהגולן בישראל היא אומללה ומאופיינת בשנאת ישראל", כך אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט בישיבת הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' המתכנסת בימים אלו באתונה שביוון.

"התמודדנו עם רצונם של 'האנטישמים החדשים' באירופה שביקשו לפני כשנתיים לסמן מוצרי בשר שנשחטו כהלכה והצלחנו להדוף יוזמה זו בפרלמנט האירופי ובמוסדות האיחוד. אמרתי להם; רוצים לסמן? בבקשה. תסמנו גם מוצרי בשר שבעלי החיים הומתו בגזים או בדרך אחרת", סיפר הרב גולדשמידט.

"כיום אנחנו אומרים שוב: אתם מבקשים לסמן? בבקשה. סמנו את המוצרים המיוצרים בסוריה של דאעש ובסוריה של אסד, בעיראק וכו'", הטיח הגר"פ גולדשמידט. בישיבה בה השתתפה נציגת הנציבות האירופית לענייני דת, גב' קתרינה וון-שנורביין.

נציג ממשלת יוון לרבנים: "פועלים למגר את האנטישמיות והפאשיזם במדינה"

שר החינוך והדתות של יון, ניקוס פיליס, עמו נועדה משלחת מרבני הוועדה, אמר כי ממשלת יון מגנה בחריפות את תופעת ההצהרות האנטישמיות הפאשיסטיות  בכלי התקשורת המקוונים במדינה, המאשימים את היהודים בקריסתה הכלכלית של יון. "אנו פועלים למגר את התופעה המבישה הזו שאין בה מאומה מלבד פאשיזם לשמו", אמר.

Athens-11-11-01_00643

הפוליטיקאי היווני הוסיף כי בנוסף להשוואת הזכויות של המוסדות היהודיים ביוון למוסדות הדתות האחרות, אושר כעת חוק חדש המשווה גם את זכויותיהם של עובדי ההוראה במוסדות החינוך היהודיים למוסדות הכלליים הדתיים במדינה. השלב הבא כבר בדרך: "כעת אני מקדם הצעת חוק נגד מכחישי השואה".

על השולחן: שורה ארוכה של נושאים המעסיקים את יהדות אירופה

אתמול נמשכו דיוני הוועדה המתמדת והרבנים עסקו וקיבלו החלטות במגוון רחב של נושאים המעסיקים את יהדות אירופה. בין הנושאים שנדונו; קריאתם של רבני גרמניה לתלמידי חכמים מכל העולם לבוא ולכהן כרבנים בקהילות הזקוקות לכך במדינה; הסערה ברבנות קרקוב; וסכנת חילול בית העלמין והרבנות בווילנה.

קרא עוד:
[postim]

הרבנים דנו גם בפעולות להטמעת 'יום השחרור וההצלה' של יהדות אירופה בתאריך העברי – פרי יוזמתו של הנגיד היהודי, מר גבריאל גרמן זכרייב, הזוכה לתמיכה רבה בעולם היהודי. סגן הרב הראשי למוסקבה, הרב שמעון לוין, סקר בהרחבה את הפעולות אודות הפרויקט ללימוד 6,250,000 משניות עד לכ"ו באייר ועל קידום התיקון בחקיקה בכנסת אודות התאריך העברי.

בפתח בית הספר לאודר באתונה

סקירה נרחבת הושמעה בכינוס על פרשת תנועת 'אופן אורתודוקסי' המסעירה את יהדות העולם. בתום דיון פרסמה הוועדה הצהרה הקובעת: "ועידת רבני אירופה מאגדת בשורותיה רבנים שהוסמכו על פי ההלכה ומנהיגים את קהילותיהם על פי מסורת הדורות, כנתינתה ומסירתה בסיני וכפי שמועברת לנו ע"י גדולי ופוסקי הדור זצוק"ל ושליט"א".

רבני אירופה מבהירים, "כמאז יסודה, הוועידה תקבל לשורותיה רק רבנים שעונים לעקרונות היהדות וההלכה המוזכרים בזה ולא תקבל כל יוזמות חדשות שאינן ברוח ההלכה, והמסורת ברוח ישראל סבא.

"הוועידה רואה בצער רב את הסטיות מיסודי הדת המגיעות מכיוונה של התנועה הנקראת 'האורותודוקסיה הפתוחה' ומצהירה בזאת שאלו הפועלים ברוח זו ובוגרי מוסדות התנועה הנ"ל, כמו מהמוסד הקרוי 'חובבי תורה' ודומיו, לא יוכרו על ידינו כרבנים על כל המשתמע מכך".

בדיוני הועדה אתמול באתונה צילום אלי איטקין (1)

בתום סקירה על פרשת הפסיקה של בג"ץ להריסת בית הכנסת בגבעת זאב, פרסמה הוועדה הודעה הקוראת לממשלת ישראל למצוא פתרון משפטי בסוגיה. "מתוך כאב גדול המפלח את ליבותיהם של המוני בית ישראל בארה״ק ובתפוצות על פסיקת בית המשפט להריסת בית כנסת בגבעת זאב בעיר הקודש והמקדש, אנו קוראים בכל לשון לממשלת ישראל לעשות כל אשר לאל ידה למצוא פתרון משפטי ולהימנע מהריסת בית כנסת בירושלים המעלה אסוציאציות קשות לכל יהודי באשר הוא".

בשעות הבוקר ביקרו הרבנים בבית הספר היהודי 'לאודר' שבאתונה ונפגשו עם התלמידים לשעת שיח ושירה. הרבנים הביעו את התרגשותם נוכח העבודה הנהדרת הנעשית בתחום החינוך היהודי בבית הספר המונה כמה מאות תלמידים.

(צילומים: אלי איטקין)

חלק ממשתתפי הכינוס למרגלות האקרופוליס צילום אלי איטקין

Athens-11-11-01_00643

Athens-11-11-01_00720

Athens-11-11-01_00818

בדיוני הועדה אתמול באתונה צילום אלי איטקין (2)

בדיוני הועדה אתמול באתונה צילום אלי איטקין (3)

בדיוני הועדה אתמול באתונה צילום אלי איטקין (4)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השר גלנט צודקבדבריו: שכל המפעלים בשטחי יו"ש באזור תעשייה עטרות וכדו' יעתקו מקומם לצפון הארץ שיש אותם הקלות מס והדור הצעיר קובע את משכנם וכדי לעודד התעסוקה שבין תופסת את מקומו בצפון הארץ ויהיה פועלים יהודים לרוב וגם חרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture