חשד: גורמי מודיעין איראנים מנסים להיכנס לישראל כיהודיים

השיטה: פנייה לרבנים באירופה בכדי לקבל אישור יהדות • חוקרי יהדות של בד"צ ירושלים לדיני ממונות ובירורי יוחסין בנשיאות הגאון רבי אברהם דוב לוין שליט"א חשפו שתי משפחות מתחזות • בכיר במערכת הביטחון:" מדובר בתופעה מוכרת"

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

"אנו מבקשים מכם להכיר בנו כיהודים" כך ביקשה משפחה איראנית הנמצאת בצרפת מחוקרי היהדות של בית דין צדק לדיני ממונות ובירורי יוחסין בנשיאות הגאון רבי אברהם דוב לוין שליט"א בירושלים.

הדרך אותה עושים השבים מארץ נכר ליהדות אינה פשוטה. רבים מתייצבים בפני פקידי הסוכנות ומבקשים לעלות לא תמיד המניעים הם טהורים. אולם תמיד הם מוצאים איזה סבתא או סבא ובכך הם זכאי עליה מכוח חוק השבות.

קרא עוד:

[postim]

לאור המצב עם גלי העלייה הרבים מחבר העמים התקבלה ברבנות הראשית לישראל החלטה כי כל עולה שעלה משנת 1990 לישראל יהיה מחיוב להביא אישור יהדות. כיום הנהלת בתי הדין הרבניים העמידה צוות של חוקרי יהדות. גם חסידויות רבות וקהילות העוסקות בקירוב החלו להתעקש כי כל הבא בקהלם יהיה מחיוב להביא אישור יהדות.

בהוראת גדולי ישראל נעתר בית דין צדק ירושלים בראשות הגאון רבי אברהם דוב לוין שליט"א והחל לעסוק בבירור יהדות אלפי תקים ומאות אלפי מסמכים פנקסי קהילות וחוקרי יהדות במגוון רחב של שפות עובדים מטעם בית הדין בכדי להגיע לחקר האמת ולברר את מעמדם של הפונים הרבים.

"כבר ארע שבחור הלומד בישיבה ונחשב מהעידית של אותה ישיבה התברר ערב שידוכים כי יש פסול בייחוסו". כך אומר אחד מחוקרי היהדות של הבד"צ בשיחה עם כתב 'יום ליום'.

בית הדין עובר על מסמכים שונים – תעודות לידה של ההורים, הסבים והסבתות, רישומים בפנקסי קהילות ,רישומי העיר, תמונות משפחתיות ומספר רב של ראיונות עם חוקרי יהדות. רק לאחר גיבוש החומר וההמלצות יבוא הנושא להכרעה בפני הכרב מיוחד המומחה לבעיות יוחסין. בראש ההרכב עומד אב בית הדין הגאון רבי אברהם דוב לוין שליט"א.

קהילות רבות מרחבי העולם עומדת בקשר עם בד"צ ירושלים, ובפרט הקהילה היהודית בצרפת. בשעות הערב התקבלה פנייה מרב של אחת הקהילות בפריז, הרב סיפר למזכיר בית הדין כי לאחרונה החלו להופיע בבית הכנסת שלו שתי משפחות מאיראן.

המשפחות פנו אל הרב בבקשה שיכיר ביהדותם. הם פרסו בפני הרב תעודות ומסמכים רשמים של הרפובליקה האיראנית. אולם הרב הפנה את כל החומר לבית הדין המשפחות יצרו קשר עם חוקרי היהדות של בית הדין ולאחר חקירה הכוללת פרטים רבים ומנהגים המאפיינים את הקהילה הפרסית, התברר כי למשפחה אין כל קשר או זיקה ליהדות.

אחד מהמבקשים אף הודה בחקירתו כי התחנה הסופית שלו היא עלייה לישראל, מכוח חוק השבות. החשד כי אותם משפחות ביקשו להשתקע בישראל ולעסוק במשימות שונות עבור האיראנים.

גורם בכיר במערכת הביטחון אמר כי "מדובר בתופעה מוכרת. כל העת נעשים ניסיונות לחדור לישראל בדרכים שונות, בית הדין בירושלים מוכר לנו וחוקריו עומדים בקשר עם גורמי הביטחון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture