הניצחון האמיתי של טראמפ הוא לא על קלינטון / נח הלפרין

הנשיא ה-45 של ארצות הברית הוא הנשיא שמגיע עם הכוח הרב ביותר לחדר הסגלגל בבית הלבן. הניצחון על הילארי קלינטון הוא רק הסיפור המשני בבחירות הללו / סיכום מערכת הבחירות הסוערת מזווית אחרת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"הבחירות האלו יקבעו אם אנחנו נתונים לשליטת העם או בשליטת הפוליטיקאים והתקשורת". זהו משפט שדונלד טראמפ, נשיאה הנבחר של ארצות הברית, חזר ואמר פעמים רבות במהלך מרוצו לכס הנשיאות. כעת, לאחר שהעם אמר דברו, הנשיא החדש מגיע עם עוצמות ותמיכה שאף אחד מנשיאי ארה"ב בעבר לא זכה להם.

כל דבר אפשרי כבר נאמר עליו, ואם לא אז הוא בחר לומר זאת בעצמו. דונלד טראמפ הוכיח במהלך כל המרוץ, שהדבר האחרון שממנו הוא חושש זה התקשורת, וכשהוא בוחר לומר משהו הוא יאמר, ובקול רם. אין ספק כי מדובר בתופעה ייחודית (לטוב או לרע). הוא יכול להתייצב על הפודיום בעצרת בחירות ולומר משפטים שאף אחד לפניו לא העז לעלותם על דל שפתיו. "האנשים שלי הם הכי נאמנים שיש. אני יכול לעמוד בשדרה החמישית ולירות במישהו, ולא לאבד מצביעים". זה רק משפט אחד מתוך רבים שאמר בתקופה הסוערת שעברה על ארצות הברית במהלך הבחירות האחרונות.

עוד לפני שהצהיר על מועמדותו לנשיאות הוא היה ידוע, וכעת כשאנו יודעים את תוצאות הבחירות, אין ספק כי האיש ייחקק בדברי ימיה של היסטוריה העולמית. מרבית המועמדים לנשיאות הם פוליטיקאים, הגדרה שלא בדיוק הולמת את טראמפ. הוא אכן יזם נדל"ן, אישיות טלוויזיונית יהיו שיגידו סופר, אבל כשמחפשים להגדיר אותו מתקשים. האפשרות להגדיר אותו היא אחת: דונלד טראמפ.

טראמפ לא מתיימר להציג את סיפורו האישי, כמו הסיפור הקלאסי על האיש שהגיע מעוני לעושר. סבו ואביו כבר עסקו בנדל"ן, והוא ממשיך בדרכם, אבל לטענתו בהצלחה גדולה יותר. את עושרו הרב השיג בעיקר מעסקי הנדל"ן. "אני עשיר מאוד, אני איש עסקים מעולה, אתם אפילו לא יכולים לדמיין כמה אני עשיר" התרברב לא פעם באוזניהם של תומכיו.

הוא טוען שהוא מיליארדר כבד, ישנם שטוענים שהוא רק מולטי מיליונר. במהלך המרוץ ניסו רבים בפוליטיקה ובתקשורת האמריקנית לשלול את טענותיו לגבי עושרו, והעלו דרישה שיפרסם את דו"חות המס שלו. בכל מקרה טראמפ הפך עצמו למותג מהלך, בניגוד להרבה אחרים, הוא מעולם לא היסס לעשות כסף ופרסום מדברים שנחשבים לפחות ראויים. כמו תכניות שונות בטלוויזיה אותם הגיש והנחה.

כשהפך עצמו לאחד האנשים ידועים בארצו ואולי אף בעולם כולו, הודיע כי הוא מתמודד לנשיאות ארצות הברית. "אני מתמודד באופן רשמי לנשיאות ארצות הברית ואנחנו נשיב את ארצנו לגדולתה" הכריז ביוני 2015. מצד אחד היו שקיבלו את מועמדותו כשעשוע, ומצדם של אחרים ההכרזה התקבלה ברוגז, אבל כולם כאחד ביטלו את הרעיון בהינף יד.

פספסתם? הלילה הדרמטי של ארה"ב – שלב אחרי שלב

אם נדפדף אחורה לאותם ימים, נמצא כי כל הפרשנים והפוליטיקאים מכל סוגי כלי התקשורת קבעו נחרצות כי לא יצליח להשיג את מספר הצירים הדרושים (1,237) כדי שיוכל לייצג את המפלגה הרפובליקנית במרוץ לנשיאות. כשהיה מי שאמר שהוא זה שיבחר למתמודד המפלגה הוא נתקל בבוז.

בעת שמערכת הבחירות נפתחה, ומולו התמודדו רשימה ארוכה של פוליטיקאים עם וותק ובעלי שם, הצליח טראמפ להפיל אותם אחד אחרי השני. די אם נזכר בכינוי "מרקו הקטן" שהצמיד למרקו רוביו סנאטור מוערך המשמש כנציגה של פלורידה. גם טד קרוז וג'ב בוש ניסו להתמודד מולו. אולם, הוא, בדרכו שלו, הכריע בסוף את כולם. הוא הצליח לדרוס ולהשליך בצד הדרך את 16 המתמודדים שניצבו מולו במפלגה הרפובליקנית.

כולם יקירי הממסד היו. קולותיהם של הנושרים לא עברו לסנאטורים או לפוליטיקאים אלא לטראמפ. ואז כשכולם הבינו כי בקרב האזרחים יש זעם רב נגד הממסד, טראמפ היה היחידי שהצליח לנצל זאת כמו אמן, במיוחד כשאמר דברים שאיש לא אמר לפניו.

לכאורה כל נאום שלו היה אמור לרסק אותו. זה קרה כשהצהיר כי יבנה חומה בין מקסיקו לארצו, זה חזר על עצמו כשקרא לעצור באופן מלא ומחולט את כניסתם של מוסלמים לשטחי ארה"ב. המפלגה הרפובליקנית ניסתה לחסום אותו בכל דרך חוקית לשווא. הוא השיג את קולות הדרושים וזכה למועמדות המפלגה לנשיאות.

מצד אחד הביא קולות חדשים, אולם מצד שני עורר התנגדות עזה בתוככי מפלגתו, הצהיר הצהרות שבלשון המעטה נקרא להן 'בלתי מבוססות', קשר תמוה עם פוטין וגידוף של קהלים נרחבים שנראה היה כי בלעדיהן אי אפשר לנצח. הוא הפך לצחוק את מה שאחרים קידשו.
כשנזכרים בכל זאת לא ממש מבינים איך מסע הבחירות שלו לא הסתיימה לפני זמן רב. אבל זה לא קרה. בהתמודדות צמודה מול קלינטון מי שזכתה לגיבוי מלא של מפלגתה, של פרשנים ושל אמנים רבים, הצליח לכבוש את כס הנשיאות.

כשוך הסערות הרבות שליוו את קמפיין הבחירות שלו, כאשר ניצב כמעט לבדו מול יריבים מבית ומחוץ, ולמרות הכל הצליח להכריע את הבחירות ולזכות בכס הנשיאות, הוא יסתער על התפקיד כשהוא יודע, וכשכל הממסד יודע כי מה שהיה נכון אתמול כבר לא נכון להיום.

מלבד לבוחריו, דונלד טראמפ לא מחויב כולם לאף אחד. את כל הדרך הוא עשה לבד. בעצם לא כ"כ לבד, כולם היו שם, רק שהתמקמו בכיוון הלא נכון. כעת הוא יכול לעבוד בחופשיות על החזון שלו, ושל העם ששלח אותו לתפקיד. והוא זה שיחליט מה טוב לעם שלו. הוא לא מפחד מהתקשורת, העם בחר להאמין בו ולא בהם. אם חיפשנו כיצד להגדיר אותו, אז הנה מצאנו את ההגדרה: האיש החזק בעולם. או שבעצם קל יותר במילה אחת. טראמפ.

אלקטורים ושאר ירקות: כך עובדת שיטת הבחירות בארה"ב

                                 לסיקור נרחב ממערכת הבחירות בארצות הברית לחצו כאן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה מאד!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture