ספינות מלחמה נוספות בדרכן לים התיכון; רוסיה מחריפה הטון כלפי ארה"ב

התקיפה האמריקנית בסוריה: ע"פ הדיווח של רשת 'פוקס', הפנטגון החליט על תגבור הצי הימי באזור "למקרה הצורך" • התקשורת הסורית חושפת פרטים נוספים על היקף התקיפה • במקביל, בקרמלין מחריפים ההתבטאויות כלפי ארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רוחות מלחמה במזרח התיכון: בצל חילופי המהלומות הדיפלומטיות בין הקרמלין לבית הלבן בעקבות תקיפת ארצות הברית בסוריה, מדווחת רשת התקשורת האמריקנית 'פוקס ניוז' כי לא מדובר בסוף פסוק, אולי להפך.

ע"פ דיווח מהבוקר (שעון ישראל) שתי ספינות מלחמה אמריקניות עושות כעת את דרכן לים התיכון "למקרה שיהיה צורך בהן". במילים אחרות: ארצות הברית לוקחת בחשבון אפשרות של התלקחות משמעותיות, ולא רוצה להתפס במקרה כזה כשהיא לא מוכנה.

בינתיים מפרסמת התקשורת פרטים נוספים על התקיפה. ע"פ הדיווחים שם, בתקיפה הושמדו תשעה מטוסים ונהרגו ששה חיילים. הבסיס עצמו, כפי שדווח כבר בבוקר, הושמד לחלוטין.

בתוך כך, רוסיה מחריפה את הטון כלפי ארה"ב ומאשימה: "התקיפה תוכננה עוד לפני אירועי אידליב". הנשיא פוטין פרסם הודעה בה נאמר: "התקיפה פוגעת משמעותית ביחסינו עם ארה"ב. ההפצצות בסוריה הן מכשול ליצירת קואליציה בינלאומית שתילחם בטרור. התקיפה האמריקנית היא בניגוד לחוק הבינלאומי והיא מהווה פעולה תוקפנית נגד מדינה ריבונית. זו פעולה צינית שמטרתה להסיח את דעת העולם מהרג האזרחים בעירק".

כזכור, ארה"ב תקפה הלילה את בסיס חיל האוויר הסורי בעיר חומס שבמערב סוריה, הבסיס שממנו המריאו המטוסים שביצעו את הטבח הכימי באידליב..

//www.jdn.co.il/news/world_news/823296

פרטי התקיפה: 59 טילי טומהוק, טילי שיוט מתקדמים לטווח ארוך, שוגרו משתי ספינות של הצי האמריקני שנמצאות בחלקו המזרחי של הים התיכון. גורם רשמי בארה"ב מסר כי רוסיה עודכנה מראש על התקיפה, כמו גם מדינות נוספות.

"ארה"ב נמנעה מלתקוף באזור בבסיס בו נמצאים על פי הערכות מודיעיניות כוחות רוסים. התקיפה בסוריה הייתה חד פעמית וכי אין כוונה להסלמה", מסר גורם בכיר בפנטגון.

בוידאו: הטילים משוגרים לעבר הבסיס, הלילה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מסר הצהרה מיוחדת לאחר התקיפה בה אמר: "ביום שלישי הדיקטטור הסורי בשאר אסד ביצע מתקפת גז אכזרית ומזעזעת על אזרחים חפים מפשע כשהוא השתמש בגז עצבים.אסד חנק נשים, ילדים וגברים בזמן שהיו בחיים. זה היה מוות איטי בעבור כה רבים. אפילו תינוקות יפים נרצחו באכזריות במתקפה הברברית. אף ילד לא אמור לסבול זוועות כאלה.

הלילה הוריתי לתקוף את בסיס חיל האוויר בסוריה ממנו יצאה מתקפת הגז. זהו אינטרס חיוני של ארה"ב למנוע ולהרתיע את התפשטות השימוש בנשק כימי קטלני". אין מחלוקת על כך שסוריה אכן השתמשה בנשק כימי שהיה אמור להיות מוחרם והפרה את התחייבויותיה הבינלאומיות והתעלמה מההפצרות של מועצת הביטחון של האו"ם.

שנים של ניסיונות לשנות את התנהגותו של אסד נכשלו נחרצות. כתוצאה מכך משבר הפליטים רק ממשיך להעמיק והאזור כולו ממשיך להיות לא יציב ולאיים על ארה"ב ועל בנות בריתה. היום אני קורא לכל העמים המתורבתים להצטרף אלינו ולסיים את הטבח ואת שפיכות הדמים בסוריה ולהביא לסופו של הטרור מכל הסוגים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture