בזמן נאום של נסראללה: אלפים קיבלו הודעות נגדו

מזכ"ל חיזבאללה נאם לציון יום השנה למותו של בכיר הארגון בדר א-דין - שישראל סבורה כי חוסל בשל סכסוך פנימי בארגון. אלפים קיבלו במהלך הנאום הודעות נגד נסראללה ובארגון מאשימים: "ציר הרשע הישראלי-סעודי אחראי למתקפת המסרונים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול (חמישי) כי המכשולים שמקימה ישראל בגבול עם לבנון "הם הודאה בהפסדה" וכי כל עימות עתידי עשוי להתרחש "על אדמת פלסטין הכבושה". נסראללה, שאמר את הדברים במהלך טקס לציון יום השנה הראשון לחיסול בכיר הארגון מוסטפא בדר א-דין, הזכיר את חדירת האזרח הלבנוני אל קריית שמונה בחודש שעבר, וטען כי זאת הסיבה שישראל מקימה גדר לאורך הגבול, מראש הנקרה ועד החרמון.

בזמן נאומו קיבלו תושבים בלבנון שיחות טלפון מוקלטות שבהן נשמעו הודעות נאצה בגנות הארגון והעומד בראשו – נסראללה. בהודעה כתובה נמסר כי נסראללה "רוצח ושקרן". אחד המספרים שמהם נשלחו ההודעות היה דוברות ארגון חיזבאללה. בחיזבאללה אישרו את תוכן ההודעות וכן כי הייתה חדירה לקווים של דוברות הארגון. בעיתון "אל אחבאר" האשימו את ישראל וערב הסעודית באחריות להפצת השיחות, בנימוק שנקטו בצעדים דומים בעבר.

לנאום של נסראללה אתמול:

המחדל בגבול לבנון: נסראללה מלגלג על ישראל

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחו הבוקר בהרחבה על מה שכינו "החדירה הישראלית לרשת התקשורת הלבנונית" בזמן נאומו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה אמש. בכתבה של העיתון נטען כי עשרות אלפי אזרחים לבנונים קיבלו שיחות ובנוסף נשלחו אליהם מסרונים, כביכול, ממחלקת ההסברה של חיזבאללה, בזמן שראש הארגון ספד לבכיר מוסטפא בדר א-דין שחוסל אשתקד.

בעיתון ציינו: "הברית הישראלית – סעודית מיטיבה לנהל מלחמה ביטחונית – תקשורתית נגד ההתנגדות הלבנונית, במסגרת ניסיונותיה לערער את האמון של הלבנונים בהתנגדות, ולשתול זרעי פילוג ביניהם. היצירה האחרונה של 'ציר הרשע' היא חדירה לרשת התקשורת הלבנונית – עשרות אלפי שיחות לאזרחים, שליחת מסרונים שמקורם של חלקם כביכול מקווי הטלפון הנייחים של מחלקת ההסברה של חיזבאללה במהלך נאומו של מזכ"ל הארגון".

בין השאר נטען כי נשלחה הודעה מוקלטת שבה נאמר: "רוצח השהיד שלנו נושא עכשיו נאום בפניכם". בלבנון דווח כי המספר המדובר הוא כביכול של מחלקת ההסברה של חיזבאללה. בנוסף התקבלו עוד שיחות דומות ממספר חסום. באתר החדשות הלבנוני "אל-מולחק" אף הציגו הודעות ווטסאפ שקיבלו לבנונים: "נסראללה הרוצח ממשיך לשקר". באתר החדשות טענו כי אותן הודעות ושיחות הגיעו לפני ובמהלך נאומו של נסראללה.

בכתבה ציינו כי אחרי הכתבה של רשת אל-ערביה הושק קמפיין חסר תקדים בכלי התקשורת השייכים לסעודים, שממחזר את "אותו שקר" (שנסראללה הורה לחסל את בדר א-דין) ואז נכנסו לתמונה גם בכירים ישראלים וביניהם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, שאימצו באופן פומבי את מה ששודר ברשת "אל-ערביה".

בעיתון נטען כי הכתבה של רשת אל-ערביה הסתייעה בחומרי תעמולה שהכילו טביעות אצבע ישראליות. "הפייסבוק והטוויטר התמלאו במאות עמודים שהופרחו יום יום במהלך החודשיים האחרונים (דפים שהופצו כפרסומות בתשלום) כדי להפיץ את השקר של אל-ערביה. מה שאירע בשבועות האחרונים, שגולת הכותרת שלו הייתה אתמול בחדירה טכנולוגית מורכבת לרשת התקשורת – חשף הימצאותו של גורם בעל אמצעים שמבצע את התעמולה המאורגנת הזו.

"מבחינת טכנית קשה לחשוף את המקור של הקמפיין. המנגנונים של האויב הישראלי ידועים בקיום קמפיינים כאלה. המעשה מזכיר את הקמפיינים הביטחוניים – תקשורתיים שניהלה ישראל נגד ההתנגדות והלבנונים במהלך מלחמת לבנון השנייה, כאשר הלבנונים קיבלו שיחות והודעות ממספרים זרים בניסיון להסית נגד ההתנגדות".

מחלקת ההסברה בחיזבאללה פרסמה הודעה רשמית בנושא ומסרה כי במהלך נאומו של נסראללה נעשתה מניפולציה שמקורה בקווי הטלפון הנייחים של מחלקת ההסברה: "אזרחים רבים קיבלו שיחות והודעות כביכול מאותם קווים. התוכן של השיחות והמסרים נועד לפגוע בהתנגדות ובמנהיגה". בהודעה נאמר עוד כי "אנו עוקבים אחרי הנושא עם הנוגעים בדבר במשרד התקשורת הלבנונית ובחברת אוג'ירו, כדי לחשוף את אלה שעשו את המניפולציה ואת האמצעים שהם השתמשו בהם".

מזכ"ל חיזבאללה אמר על מוסטפא בדר א-דין: "הוא נמצא איתנו בנפש ובראש כל הזמן ולא נעדר מאיתנו יום אחד במהלך השנה הזו", אמר מזכ"ל חיזבאללה. "אנחנו חיים הודות להקרבה הגדולה שלו. הוא המפקד והלוחם בכל זירה". נסראללה התייחס באופן מרומז לטענות, שזכו לתמיכה בישראל, כי חיזבאללה הוא שחיסל את א-דין, בשותפות משמרות המהפיכה האיראנים ומפקד "כוח קודס", קאסם סולימני.

"בדר א-דין פיקד על פעולות ההתנגדות במשך שנים", אמר נסראללה. "טבעי שהציונים, מנהיגיהם והתקשורת שלהם ינסו לפגוע בו כנקמה על התבוסות שלהם. בדר א-דין היה המפקד של לוחמי הג'יהאד שלנו בסוריה. הוא שימש כמפקד בניצחונות שלנו לצד צבא סוריה ועלי הברית בסוריה יותר מחמש שנים. הוא הנחיל תבוסות אחת אחרי השנייה לטרוריסטים, לתוכניות שלהם ולתקוות של אדוניהם ומפעיליהם.

"טבעי שהתקשורת של אדוניהם תנסה לפגוע בו כנקמה על האכזבה שנחלו. בדר א-דין הוא התמונה המדהימה ביותר והזיכרון היפה ביותר מכדי שיגיע אליו אבק מהרעש שעושה ישראל ומהתקשורת של סעודיה". יש לציין בהקשר זה כי כאשר בשנת 1997 נהרג האדי, בנו של נסראללה בקרב עם חיילי צה"ל ברצועת הביטחון, היה זה בדר א-דין שבישר לו על כך.

בדר א-דין נהרג בנסיבות מסתוריות בשנה שעברה בדמשק. הארגון השיעי האשים את המורדים הסורים, וטען כי מי ששימש רמטכ"ל חיזבאללה בסוריה נהרג מירי פגזים. עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם מסר אז כי לא התקיימו קרבות באזור באותו יום. הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר לאחרונה כי בדר א-דין חוסל בשל סכסוכים פנימיים, כמה ימים אחרי שפורסם תחקיר עם מסקנות דומות ברשת אל-ערביה הסעודית, שמחזיקה בקו אנטי-איראני מובהק.

התעלומה נמשכת: מי חיסל את רמטכ"ל החיזבאללה?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture