התגובה האמריקאית: תרגיל שיגור טילים עם דרום קוריאה

קולות מלחמה: בצפון קוריאה טענו כי הניסוי בטיל הבליסטי הבין-יבשתי "שמסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני כבד" עבר בהצלחה, ובתגובה, ערכה ארה"ב תרגיל משותף עם צבא קוריאה הדרומית, שכלל ירי טילים לעבר הים. צפו בתרגיל המשותף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הרודן קים ג'ונג און טוען שניסוי הטיל הבליסטי הבין-יבשתי משלים את ארסנל הנשק הגרעיני של צפון קוריאה. "ערכנו ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי חדש, שמסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני גדול וכבד", מסר הלילה המנהיג בסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה, כשהוא מאשר שפיונגיאנג אכן הצליחה לשגר, לראשונה בתולדותיה, טיל בין-יבשתי. "הניסוי המוצלח משלים את יכולות הנשק האסטרטגי של המדינה הכולל פצצות גרעיניות, פצצות מימן וטילים בליסטיים בין-יבשתיים".

קים הוסיף כי הטיל ששוגר אתמול לעבר המים הטריטוריאליים של יפן הוא "מתנה עבור האמריקנים, לכבוד יום העצמאות. אנו לא ננהל משא ומתן עם ארצות הברית בנוגע לוויתור על הנשק האסטרטגי, עד שוושינגטון תנטוש את מדיניותה העוינת כלפי פיונגיאנג". ארה"ב, שהבטיחה אמש "תגובה מדודה" כלפי צפון קוריאה, קיימה הלילה את הבטחתה וערכה תצוגת יכולות צבאיות יחד עם הצבא הדרום קוריאני. התרגיל המשותף כלל שיגור טילים לעבר הים שלחופי דרום קוריאה.

הצבא האמריקני מסר לאחר תרגיל התגובה המשותף כי "יכולת הפגיעה המדויקת בעומק השטח מאפשרת לשני הצבאות לפעול נגד מטרות בכל תנאי מזג האוויר". בנוסף נמסר כי בתרגיל נעשה שימוש במערכת טילי קרקע-קרקע האמריקנית ATACMS, ומערכת טילים דרום קוריאנית.

צפון קוריאה מסרה הלילה כי הטיל ששוגר אתמול יצא מהאטמוספירה וחזר אליה בהצלחה. בהודעה הרשמית של המשטר אתמול בבוקר נטען כי הטיל, מסוג "הוואסונג-14", הגיע לגובה 2,802 קילומטרים ו"פגע בדיוק במטרתו" אחרי שעף במשך 39 דקות. בטלוויזיה הצפון קוריאנית טענו כי הטיל מסוגל לפגוע "בכל מקום בעולם".

מומחים אמריקנים העריכו כי השיגור היה המוצלח ביותר של המשטר עד כה מבחינת הגובה והמרחק אליו הגיע הטיל. הגורמים הוסיפו כי טיל מסוג זה יכול להגיע לשטח ארה"ב. מהפנטגון נמסר הלילה כי הניסוי מהווה איום על ארה"ב ובעלות בריתה וכי "ארה"ב מוכנה להגן על עצמה ועל בעלות בריתה ולהשתמש בכל כוחה נגד האיום הצפון קוריאני".

מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, הגיב הלילה בחריפות לניסוי הטיל ואמר כי השיגור מהווה הסלמה באיום הצפון קוריאני על ארה"ב ובנות בריתה. טילרסון קרא לפעולה בינלאומית נגד המשטר "על מנת שתישא באחריות על המרדף שלה אחר נשק גרעיני". הוא הוסיף: "כל מדינה שמעסיקה צפון קוריאנים, מסייעת כלכלית או צבאית לצפון קוריאה או לא מקיימת את הסנקציות כלפיה – מסייעת לדבר עבירה של משטר מסוכן".

שר ההגנה הדרום קוריאני מסר כי לפי הערכות, צפון קוריאה מתכננת לבצע ניסוי גרעיני נוסף, שישי במספר, בעקבות ההצלחה בשיגור הטיל הבין-יבשתי. "המטרה העליונה של צפון קוריאה היא יכולת גרעינית, אז יש סיכוי גבוה שזה יקרה. אנחנו יודעים שהם תמיד מוכנים לערוך ניסויים גרעיניים", אמר.

//www.jdn.co.il/news/world_news/857561

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture