רמטכ"ל צבא ארה"ב מאיים: מוכנים לאופציה צבאית מול צפון קוריאה

הגנרל ג'וזף דנפורד, שמקיים שיחות בסיאול מזהיר כי במקרה שהסנקציות שהוטלו על צפון קוריאה ייכשלו, האופציה הצבאית כבר מוכנה. "נשתמש במלוא יכולותינו על מנת להגן על ארה"ב ובנות בריתה" • דיווח: הטילים של קוריאה הצפונית נרכשו בשוק שחור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש המטות המשולבים של ארה"ב גנרל ג'וזף דאנפורד ממשיך בקו התוקפני של הנשיא טראמפ ומשגר היום (שני) מסר מאיים לעבר צפון קוריאה. "צבא ארה"ב מוכן להשתמש במלוא יכולותיו על מנת להגן על ארה"ב ועל בנות בריתה מול צפון קוריאה", אמר במהלך ביקור בדרום קוריאה.

הגנרל האמריקני אמר בפגישה עם מקבילו הדרום קוריאני לי סון-ג'ין ועם הנשיא מון ג'ה-אין, כי אם הסנקציות שהוטלו על פיונגיאנג ייכשלו, האופציה הצבאית מוכנה. "מכינים את האפשרות הצבאית למקרה שהניסיונות הדיפלומטיים והסנקציות הכלכליות לא יעבדו", הוסיף. "הטילים של פיונגיאנג מאיימים על העולם כולו".

מנגד, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין אמר היום כי "אסור שתפרוץ מלחמה נוספת בחצי האי", ברקע המתיחות הגבוהה עם השכנה מצפון. במפגש עם יועציו הבכירים, אמר מון כי "על אף העליות והמורדות שעמן נתמודד, יש לפתור את סוגיית הגרעין הצפון קוריאני בדרכי שלום". לדברי נשיא קוריאה הדרומית, "אני משוכנע שארצות הברית תגיב למצב הנוכחי ברוגע ובאחריות, בעמדה הדומה לזו שלנו".

בדבריו רמז מון להתבטאויותיו החריפות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהזהיר כי ארצו מוכנה לתקוף את המשטר הקומוניסטי בפיונגיאנג אם זו תמשיך באיומיה – וזו אכן המשיכה לפזר אזהרות גם היום. "שום כוח לא יוכל למנוע מלחמה אם יחלו ניצוצות בעקבות תקרית קטנה ורנדומלית ולא מכוונת", נמסר בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. "כל מלחמה שנייה בקוריאה תהיה בהכרח מלחמה גרעינית".

שניים מהגורמים הבכירים ביותר בממשל טראמפ הצטרפו לקריאות של נשיא דרום קוריאה לפתור את המשבר בדרכי שלום. במאמר דעה משותף שהתפרסם היום ב"וול סטריט ג'ורנל", הבהירו מזכיר המדינה רקס טילרסון ומזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס כי מטרתה של ארה"ב ב"מסע הלחצים השקט" כלפי צפון קוריאה היא פירוק חצי האי מנשק גרעיני – לא החלפת השלטון.

"אין לנו כל שאיפה לגרום סבל נוסף לעם הצפון קוריאני אותו אנו מבדילים מהמשטר העוין בפיונגיאנג", כתבו השניים. "אנחנו מחליפים את המדיניות הכושלת של 'סבלנות אסטרטגית' במדיניות חדשה של 'אחריותיות אסטרטגית'. צפון קוריאה ניצבת בפני האפשרות לצעוד לעבר שלום, שגשוג וקבלה בינלאומית או לחילופין, להמשיך בנתיב המוות של לוחמנות, עוני ובידוד".

על רקע ההסלמה האחרונה במתיחות עם צפון קוריאה, ראש ה-CIA, מייק פומפאו, אמר אתמול כי לא יהיה מופתע אם צפון קוריאה תבצע ניסוי טילים בליסטיים נוסף. עם זאת הדגיש ראש ארגון הביון כי הוא אינו חושב שארצות הברית וצפון קוריאה נמצאות על הסף של מלחמה גרעינית. "אנחנו עוד לא בנקודה הזו", אמר.

בתוך כך, ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום כי קוריאה הצפונית רכשה את מנועי הטילים ששיגרה לאחרונה ממפעל באוקראינה, באמצעות שוק שחור. לפי הדיווח, מדובר במפעל שפיתח טילים עבור תכנית הטילים של רוסיה. בעיתון נטען כי השימוש במנועים החדשים הוא הסיבה להצלחה בשיגורים האחרונים של פיונגיאנג, אחרי שנים של כישלון.

לקראת מלחמה גרעינית? האיום החריג של טראמפ לצפון קוריאה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture