החודש הקטלני ביותר: מלחמת האזרחים בסוריה רחוקה מסיום

מזכ"ל חיזבאללה התגאה בניצחון ארגונו את המדינה האסלאמית, אך דאעש כבש מחדש עיר מרכזית בסוריה. גנרל רוסי בכיר נהרג מירי פגזים של לוחמי דאעש, שגם פוצצו היום מכוניות תופת בדמשק • תעלומה: מי חיסל היום מהאוויר שבעה לוחמי חיזבאללה בסוריה?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בסרטונים: תיעוד של דאע"ש מפיצוץ מנהרות בסוריה

תיעוד נוסף:

לפני כשבועיים הכריז חיזבאללה ניצחון במלחמה בסוריה, וכינה את הלחימה באזור "קרבות ספורדיים", כך לפי דיווח של העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לארגון השיעי. ההכרזה יוחסה למזכ"ל נסראללה, וסימלה את אחת ההערכות הבטוחות ביותר שניפקו עד כה הכוחות הלוחמים לצדו של בשאר אסד, שהשתלטו על שטחים נרחבים במזרח סוריה על חשבון ארגון "המדינה אסלאמית" (דאעש).

האומנם? מתברר שהדרך לניצחון מוחלט ולהכרעה בסוריה – עדיין רחוקה. נסראללה, שהרבה לטעון כי ישראל היא העומדת מאחורי דאעש, אמר בתחילת השבוע כי "מזימת דאעש שישראל תמכה בה מתקרבת לסיומה". היום, (שני), דווח כי 7 לוחמים של ארגון חיזבאללה נהרגו בתקיפה אווירית על כוח ששהה סמוך לחזית הלחימה עם ארגון דאעש במזרח סוריה.

כלי הטיס שביצע את התקיפה לא זוהה וכעת נבדקות כל האפשרויות באשר לזהות התוקפים. בצבא הסורי לא שללו את האפשרות של אש ידידותית שנורתה בטעות על ידי חיל האוויר הרוסי, אך גורמים המקורבים לארגון חיזבאללה מיהרו להאשים את הקואליציה האמריקנית. אפשרות נוספת היא שמדובר בתקיפת מל"ט של ארגון דאעש. לוחמי הארגון השתמשו בעבר בכלי טיס בלי מאוישים על מנת להשליך מטענים מאולתרים על הכוחות הלוחמים נגדם. הארגון טרם לקח אחריות לתקיפה.

סיבת התקיפה לא ברורה, אך בחודשים האחרונים נרשמו שורת תקריות בין הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, הנאבקת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), לבין כוחות המשטר, המגובים בידי רוסיה, איראן וחיזבאללה. התקיפה האווירית פגעה בעמדה של חיזבאללה במחוז חומס, שם נאבק הארגון השיעי בכוחות דאעש הסוניים. דובר מטעם הקואליציה האמריקנית אמר כי אזור התקיפה אינו חלק מאזור הפעילות של הקואליציה.

//www.jdn.co.il/news/world_news/879046

לפני שבוע, נהרג גנרל רוסי מירי של ארגון "המדינה האסלאמית" בסמוך לעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה. על פי הודעת משרד ההגנה במוסקבה, גנרל ואלרי אספוב, מפקד אוגדה, נהרג מירי פגזים של דאעש. עוד נמסר כי הוא שימש יועץ לצבא סוריה וכי הוא יקבל עיטור שלאחר המוות.

מחוז דיר א-זור, שגובל עם עיראק, עשיר בנפט ובגז ושימש מקור הכנסה מרכזי עבור דאעש בשיא כוחו. בימים אלו, הוא נתון תחת מתקפה בשתי חזיתות במחוז – כוחות משטרו של בשאר אסד, המגובים על ידי רוסיה, איראן וחיזבאללה ומנגד גם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארצות הברית.

סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריאבקוב האשים את ארצות הברית במותו של הגנרל ואמר כי מותו הוא "המחיר המדמם של המדיניות הצבועה של ארצות הברית בסוריה". כזכור, רוסיה התערבה במלחמה לטובת בשאר אסד בספטמבר 2015, ומאז סייעה לדמשק לכבוש שטחים נרחבים מידי האופוזיציה וארגוני ג'יהאד.

לדברי המזרחן ד"ר גיא בכור, הריגתו של רמטכ"ל הכוחות הרוסיים בסוריה, גנראל ואלרי אספוב, בדיר א-זור, מקורבו של פוטין, השאירה את הרוסים המומים. ברור להם שסוכנים של דאעש הסגירו את מקום הימצאו בדיר א-זור, ולכן האש היתה מדוייקת. עוד מדווח בכור, העוקב אחרי הנעשה בסוריה, כי דאעש השתלט אתמול על עיר שלימה, בעומק שטחי המשטר, ליד הגבול הלבנוני.

גם היום המשיך להיות סוער בסוריה, הפעם, עם מתקפה של דאעש בלב עיר הבירה דמשק: מכונית תופת התפוצצה לפני זמן קצר, בלב דמשק, איזור אלמידאן, יש דיווחים על לפחות 10 הרוגים, ופצועים רבים. לאחר ההתפוצצות הגיחו לוחמים סונים, ופתחו באש על בסיס משטרה. מכל אלו נראה, כי המצב עדיין רחוק מלהגיע לסיומו.

החודש הקטלני של סוריה: 3,000 הרוגים

בתוך כך, המצפה הסורי לזכויות האדם הודיע השבוע כי מלחמת האזרחים בסוריה הביאה למותם של 3,000 בני אדם בספטמבר לבדו, כולל 955 אזרחים. על פי הודעת הארגון, מדובר בחודש הקטלני ביותר בסכסוך במדינה השנה. "למעלה מ-70 אחוזים מהאזרחים נהרגו במתקפות אוויריות של המשטר או הרוסים, וכן בפשיטות של הקואליציה הבינלאומית" הנלחמת בארגון דאעש, אמר מנהל הארגון, רמי עבד-אלרחמן.

כוחותיו של הנשיא הסורי בשאר אל-אסד, המגובים במתקפות מהאוויר של הרוסים, לוחצים על שטחים בשליטת דאעש במחוז דיר א-זור המזרחי. הקואליציה הבינלאומית שמובילה ארה"ב מספקת חיפוי לכוחות הכורדיים-ערביים הנלחמים בג'יהאדיסטים באזור ראקה ובדיר א-זור. מספר ההרוגים בספטמבר היה גבוה יותר בעקבות הלחימה העזה ו"התרחבות התקיפות מהאוויר של הקואליציות השונות נגד המעוזים של הג'יהאדיסטים בצפון ובמזרח סוריה, אבל גם בגלל הגדלת מספר המתקפות של הקרמלין נגד אזורים שבשליטת המורדים", טען עבד-אלחרמן.

955 האזרחים שנהרגו בספטמבר כולל 207 ילדים, ציין המצפה, שנסמך לידיעותיו על רשת של מקורות בתוך סוריה. לדבריו, 738 ג'יהאדיסטים – הן מדאעש והן מארגון "גבהת אל-נוסרה" – מתו אף הם. הסכסוך בסוריה גבה את חייהם של 330 אלף בני אדם, ועקר מבתיהם מיליונים מאז שפרץ ב-2011, כשדיכוי אלים של הפגנות נגד המשטר הוביל למלחמה מסובכת שגררה אליה גם את מעצמות העולם.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הצלחה לכל הצדדים
לסונים ולשיעים למורדים ולתומכים
באוויר ביבשה ובים
שפע כדורים ופגזים לכל ישמעל
שנת כבוש ונסיגה וחוזר חלילה
בשנה זו ובכל שנה ושנה
אמן כן יהי רצון

איזה ברכות אהה.. כל הכבוד

אשריך יוסף איזה איחולים… ??
איש מתוק אתה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture