רוסיה נגד ארה"ב: הפציצו מהאוויר ומחקו בברבריות את א-רקה

הקרמלין נגד הלוחמים בדאעש: משרד ההגנה הרוסי השווה את תקיפות הקואליציה בראשות ארה"ב להפצצת דרזדן הנאצית ב-1945. "מחו את העיר מעל פני האדמה, הם מנסים להעלים ראיות", טען הבכיר שהוסיף כי "שולחים לשם סיוע רק כדי להסוות את ההרס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רוסיה האשימה היום (ראשון) את הקואליציה בראשות ארה"ב ב"מחיקת א-רקה מעל פני האדמה". במסר תקיף טען שר ההגנה הרוסי כי התקיפות מהאוויר הן "ברבריות".

דובר משרד ההגנה הרוסי, הגנרל הבכיר איגור קונשנקוב, אמר כי ארה"ב ובנות בריתה ביצעו "הפצצות שטיח", בדומה לדרך בה כוחות הברית הפציצו את דרזדן הגרמנית ב-1945. עוד טענו בקרמלין כי המערב "פועל כעת במהירות להעברת סיוע לא-רקה כדי לכסות על פשעיהם".

"ההצהרות הנועזות של גורמים רשמיים בממשל האמריקני בנוגע ל'ניצחון המרשים' על דאעש בא-רקה מעוררות תמיהה", נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. ארה"ב, כך לפי מוסקבה, מגזימה במשמעות האסטרטגית של נפילת א-רקה. במציאות, נטען בהצהרה, א-רקה היא עיר שקטנה בהרבה מדיר א-זור – שם מתנהל מבצע משמעותי בהרבה של הממשל הסורי, בתמיכת הרוסים.

עוד האשימה רוסיה את מדינות המערב בהזרמת סיוע לא-רקה רק כדי לנסות ולהסוות את מידת ההרס האדירה שגרמו לעיר. מוסקבה, לפי משרד ההגנה, רק קיבלה סירובים עד כה מהמערב כאשר ביקשה לשלוח סיוע הומניטרי בינלאומי. "יש רק סיבה אחת – המטרה היא לטאטא עקבות של הפצצות ברבריות על ידי חיל האוויר האמריקני ו'הקואליציה', שקברו אלפי אזרחים תמימים 'ששוחררו' מדאעש", כך לפי ההודעה.

כזכור, אמש פרסם דונלד טראמפ הצהרה מיוחדת, בעקבות נפילת א-רקה בידי הכוחות החמושים הסוריים. "אני שמח להצהיר כי הכוחות הדמוקרטיים בסוריה, שותפינו למאבק נגד דאע"ש, הצליחו לכבוש מחדש את א-רקה, עליה הכריז ארגון הטרור כבירתו", כתב טראמפ, שהבטיח כי אנשי דאע"ש יעמדו לדין.

"ביחד, כוחותינו שחררו את העיר משליטת דאע"ש. תבוסת דאע"ש בא-רקה מייצגת פריצת דרך משמעותית וקריטית במאבק העולמי להבסת דאע"ש והאידיאולוגיה המרושעת שלו". טראמפ טען כי כעת, לאחר הניצחון בא-רקה, "הסוף לח'ליפות של דאע"ש נראה באופק, מעבר לפינה".

טראמפ גם ציין כי בקרוב תעבור המערכה נגד דאע"ש לשלב חדש – תמיכה בכוחות המקומיים במטרה להוביל ל"שלום מתמשך באיזור, על מנת שהטרוריסטים לא יוכלו לאיים על ביטחוננו שוב". נשיא ארה"ב כתב עוד: "יחד נתמוך במאמצים דיפלומטיים להפסקת האלימות, החזרת הפליטים לבתיהם ומעבר לפתרון פוליטי שיכבד את רצון העם הסורי".

עוד ציין טראמפ כי הבסת דאע"ש הייתה אחת מהבטחת הבחירות שלו – והדגיש כי פעל לתת לכוחות בשטח את "הסמכות המלאה לעמוד במשימה". לדבריו, הפלת א-רקה ומוסול הובילה להתקדמות נוספת. "אני מברך את כל שותפותינו למאבק בדאע"ש על ההקרבה למען המטרה הנעלה. אנו נכבד את אנשינו שפעלו להגנת ארצות הברית וכל בני התרבות מהברבריים הללו. מנהיגי דאע"ש וכל מי שתומך בהם יעמוד לדין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture