מסמכים של ה-CIA: היטלר לא התאבד ונראה חי בקולומביה

הגירסה המקובלת היא כי הצורר הנאצי ימ"ש התאבד בבונקר בברלין לאחרי כניעת גרמניה לבנות הברית אבל התאוריה לפיה הצליח לברוח בחיים, מקבלת אישוש נוסף בעקבות המסמכים החסויים שנחשפו כחלק מאישור הנשיא טראמפ לפרסום מסמכי רצח קנדי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מסמכים ישנים של ה-CIA שהותרו לפרסום עם הוראת הנשיא טראמפ לאחרונה על חשיפת מסמכי רצח קנדי, חושפים כי הצורר הנאצי אדולף היטלר חי בקולומביה בתחילת שנות ה-50', ולא התאבד בברלין בסוף המלחמה.

על פי המסמכים, אנשי סוכנות הביון לא לקחו ברצינות את הטענה שהעלה חייל אס.אס. לשעבר, אולם האחראי על סניף קראקס של הארגון העביר לממונים עליו את המידע, בצירוף תמונה בה נראה אדם בעל מאפיינים שמזכירים את הפיהרר.

המסמכים מתארים אדם בשם פיליפ סיטרואן שפנה לסוכנים בשנת 1954 כשהוא מספר כי פגש אדם שטוען שהוא הפיהרר בכבודו ובעצמו שמתגורר בעיירה טונחה, מצפון לבוגוטה. סיטרואן טען כי בעת ביקורו בעיירה במסגרת עבודתו בחברת רכבות, הוא הופגש עם גבר "שמאוד דומה וטען שהוא היטלר".

במסמכים נכתב: "לדברי סיטרואן, הגרמנים שמתגוררים בטונחה הולכים אחרי הכביכול אדולף היטלר הזה תוך שהם מאדירים את ההיסטוריה הנאצית. הם מכנים אותו 'הפיהרר הזקן' ומצדיעים בפניו במועל יד". עם זאת, עד שהסוכנים הספיקו לפעול, האיש שטען להיות מנהיג גרמניה הנאצית – ושמו אדולף שוטלמאייר – ככל הנראה הספיק בינואר 1955 להימלט לארגנטינה.

סיטרואן אף סיפק ל-CIA תמונה בה הוא מצולם עם האדם עליו נטען כי הוא היטלר. (התמונה מופיעה בראש הכתבה). למרות העדות והתצלום, ב-CIA פקפקו בדו"ח, אותו כינו "פנטזיה לכאורה". "גם הסוכן Cimelody-3 וגם התחנה בקראקס אינם מיומנים בהערכת המידע", נטען בתזכיר תשובה לדוח האנליסטי של הסוכן בקולומביה.

ככל הידוע, אדולף היטלר התאבד בירייה ובבליעת ציאניד בבונקר בברלין, רגע לפני שהצבא הסובייטי נכנס לכיר ב-30 באפריל 1945. עם זאת, היות וגופתו של היטלר לא נמצאה והבונקר בו היה נשרף כליל, נפוצו בשנים האחרונות תיאוריות שונות ומשונות לגבי גורלו של היטלר ימ"ש.

חוקרים רבים סבורים כיום כי ישנה אפשרות סבירה שהיטלר הצליח לברוח מברלין רגע לפני כניסת הצבא הסובייטי, והגיע לדרום אמריקה דרך ספרד של פרנקו. בדרום אמריקה חיו לאחר מלה"ע ה-2 נאצים גולים רבים, רובם מבוססים כלכלית. עם זאת, מעולם לא נמצאה הוכחה חותכת לכך שהיטלר הגיע לדרום אמריקה.

היסטוריון ארגנטינאי טוען כי יש אמת בשמועות שהיטלר הצליח להימלט. "יש ברשותי מסמך שנכתב על ידי ה CIA שאומר כי היטלר היה בקולומביה. אני מחזיק גם בתמונה של ה CIA בה נראה היטלר בעיר טונחה שם הוא נפגש עם נאצי אחר בשם פיליפ סיטרואן בשנת 1954. היה הסכם עם ארה"ב כי היטלר יימלט וכי אסור שהוא יפול לידיה של ברית המועצות" אמר בסטי.

לטענתו היטלר הצליח להימלט מהבונקר שלו דרך מנהרה תת קרקעית שהובילה אותו אל שדה התעופה הסמוך, משם המריא לספרד. לאחר מכן, לטענת בסטי, המשיך היטלר לאיים הקנריים שם המתינה לו סירה שהובילה אותו לארגנטינה. "היטלר מת בארגנטינה בתאריך 3 בפברואר 1971", טוען בסטי.

גם בשנת 2009 התעוררה מחלוקת נוספת סביב מותו של היטלר, לאחר שחוקרים מאוניברסיטת קונטיקט בארה"ב ערכו בדיקת דנ"א על עצם, שעל פי ממשלת רוסיה היתה חלק מגולגלתו של היטלר. "מצאנו כי העצם הייתה בכלל שייכת לאישה בגילאי 20 עד 40 במותה" אמר ניק בלנטוני, חוקר מאוניברסיטת קונטיקט שלקח חלק בבדיקה.

כאמור, המסמכים האחרונים התגלו בעקבות חשיפת מסמכי רצח הנשיא קנדי:

מסמכי רצח קנדי: רוסיה האשימה בכירים בארה"ב, שחשדו בכלל בקובה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture